Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
ps. post
scriptum

Οι γνωστοί «γνωστοί» έσπασαν πάλι την απεργία της ΕΣΗΕΑ

Διαφορετικές στρατηγικές Warner και Disney κόντρα στο Netflix

Διαφορετικές στρατηγικές Warner και Disney κόντρα στο Netflix

Οι γίγαντες του Χόλυγουντ στην ψυχαγωγία συγκρούονται με διαφορετικές στρατηγικές κόντρα στο Νetflix το οποίο επέφερε δομικές αλλαγές στη βιομηχανία του θεάματος. Η Warner τρέχει πίσω από τη Disney στο streaming δείχνοντας πως θέτει σε δεύτερη μοίρα τις αίθουσες και τη μυρωδιά του ποπκόρν και του χαλιού.

Οι μεγάλοι κινηματογραφικοί παραγωγοί του Xόλυγουντ μπαίνουν δυναμικά στο «παιχνίδι» του streaming επιχειρώντας να ανακτήσουν χαμένο έδαφος από το Netflix και ταυτόχρονα να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα με τις απώλειες εσόδων από τις κλειστές κινηματογραφικές αίθουσες λόγω κορωναϊού.

Οι γίγαντες της ψυχαγωγίας Warner και Disney ανακοίνωσαν μεγαλεπήβολα σχέδια για τα δικά τους streaming.

Τα δύο μοντέλα

Όταν η Warner Bros. αποφάσισε να κυκλοφορήσει ταυτόχρονα τις ταινίες του 2021 στις αίθουσες και στο HBO Max, η Disney έχει υιοθετήσει μια πιο επιλεκτική προσέγγιση με στόχο να καθησυχάσει το κοινό, τους κινηματογραφιστές και τους διανομείς, ανακοινώνοντας πως θα αποφασίζει κατά περίπτωση. Εν τω μεταξύ, θα χρησιμοποιήσει την υπηρεσία Disney + για να παρουσιάσει επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές από Marvel, Pixar, Star Wars κ.α..

Στη Disney έδειξαν ξεκάθαρα ότι συμμετέχουν στο παιχνίδι αλλά με σεβασμό στους δημιουργούς του Χόλυγουντ ενώ στη Warner ακολούθησαν μια επιθετική στρατηγική «καμμένης γης» για τους κινηματογράφους και τη βιομηχανία της μεγάλης οθόνης.

Στρατηγική υπομονής αλλά από κυρίαρχη θέση από τη Disney

Η Disney + υπήρξε σανίδα σωτηρίας για την εταιρεία σε μια δύσκολη χρονιά λόγω του κλεισίματος των θεματικών πάρκων και της καθυστέρησης έναρξης των αθλημάτων που φέρνουν πολύτιμα έσοδα από διαφημίσεις. Τώρα έχει φτάσει τα 86,8 εκατομμύρια συνδρομητές, στις αρχές Δεκεμβρίου.

Αν και η Disney + χρησιμοποιήθηκε ως όχημα διανομής κατά τη διάρκεια της πανδημίας, κυρίως για την Soul και την  Mulan, η εταιρεία επανέλαβε τη δέσμευσή της στην συνέχιση της πολιτικής της για την κινηματογραφική διανομή. Ωστόσο, θα πειραματιστεί με την κυκλοφορία ορισμένων ταινιών όπως η Raya και το Τhe Last Dragon τόσο στις αίθουσες όσο και, με επιπλέον κόστος, στην πλατφόρμα Disney + τον Μάρτιο. Ανάλογo μοντέλο είχε χρησιμοποιήσει με το premium video on demand (PVOD) για τη Mulan.

Πάντως, η Disney ενημερώνοντας τους επενδυτές την περασμένη Πέμπτη, όπου παρουσίασε πλέον των 50 τρέηλερ για νέα έργα, ανέφερε ότι οι  ταινίες της θυγατρικής της Pixar, Luca και Lightyear θα βγουν στις αίθουσες ενώ ο σκηνοθέτης της Wonder Woman, Patty Jenkins της Warner θα αναλάβει μια νέα ταινία του Star Wars.

Η Disney δεν θέλει να διαταράξει τις σχέσεις της με όλη την αλυσίδα του σινεμά, εκτιμώντας ότι οι αίθουσες θα γεμίσουν και πάλι , μόλις μπει σε ύφεση η πανδημία.

Από την άλλη πλευρά πολλές από τις ταινίες της, όπως το Win or Lose,  ή σειρές όπως το Tiana and Moana έχουν προγραμματιστεί για το Φθινόπωρο του 2023. Η απόκτηση της Fox από την Disney σε ένα mega- deal 71,3 δις δολαρίων το 2019, μετά από διετή αναμονή για εγκρίσεις, έδειξε την τάση της συγκέντρωσης στις αγορές ψυχαγωγίας.

Η Warner ανατίναξε τις σχέσεις με τους δημιουργούς

Η Warner ανακοίνωσε 17 ταινίες μεγάλου μήκους που θα μεταδοθούν μέσω της πλατφόρμας HBO Max την επόμενη χρονιά.

Η HBO Max έχει μόνον 12,6 εκατομμύρια συνδρομητές, σε αντίθεση με τους 86,8 εκ συνδρομητές της Disney, και ελπίζει ότι οι νέες πρωτότυπες ταινίες θα φέρουν περισσότερους συνδρομητές. Εάν η πλατφόρμα HBO Max γίνει γνωστή για τις ταινίες, μπορεί να βοηθήσει τους επενδυτές να αποτιμήσουν την εταιρεία πιο κοντά στο Netflix, αυξάνοντας τη θέση της μητρικής εταιρείας AT & T στην αγορά. Ο τηλεπικοινωνιακός γίγαντας AT&T εξαγόρασε το 2016 την Time Warner για να περάσει την ψυχαγωγία στα κινητά τηλέφωνα, αλλά και να επεκτείνει τις υπηρεσίες streaming.

Αλλά η απόφαση της Warner να κυκλοφορήσει ταυτόχρονα στην πλατφόρμα και στις αίθουσες τις ταινίες έχει προκαλέσει τεράστια αντίδραση από την κοινότητα των δημιουργών η οποία θα μπορούσε να περιλαμβάνει και αγωγές από συμπαραγωγούς που δεν ενημερώθηκαν σχετικά με τις αποφάσεις της εταιρείας.  Η εταιρεία έδωσε προτεραιότητα στην πλατφόρμα αντί σε ένα έως τώρα αποδεδειγμένα επωφελές  οικονομικά μοντέλο με τις κυκλοφορίες στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Το 2016 η Comcast, που κάποια στιγμή διεκδικούσε την Sky του Mέρντοχ, εξαγόρασε την DreamWorks Animation SKG το 2016 για να ενισχύσει τα τμήματα NBCUniversal και Universal Pictures και πιθανώς και εδώ να υπάρξουν ανάλογες κινήσεις.

Must in

Λάκης Λαζόπουλος: Τι σχέση έχουν οι Δέκα Μικροί Μήτσοι με την υπέρταση;

«Τα πάντα» είναι η αυθόρμητη συγκινητική απάντηση που δίνει ο Λάκης Λαζόπουλος όταν ακούει το όνομα Τασούλα. Τα συναισθήματα από την χαρά στη συγκίνηση στο γέλιο και στην χαρμολύπη εναλλάσσονται με ταχύτητα φωτός στο παιχνίδι των γρήγορων ερωτήσεων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024