Οι απρόβλεπτες αλλαγές που έφερε το 2020 άλλαξαν ουσιαστικά τον τρόπο που ζούμε. Δεν θα μπορούσαν λοιπόν παρά να επηρεάσουν τον τρόπο που διασκεδάζουμε. Ταινίες, τηλεόραση, εικαστικά, gaming, μουσική και συναυλίες-όλα θα προσαρμοστούν αναγκαστικά στις νέες συνθήκες.

Η ζήτηση για πολιτιστικό περιεχόμενο δεν πρόκειται να σταματήσει (ταινίες, μουσική, τηλεόραση κ.τ.λ.) όμως θα υπάρξει μεγάλη εξέλιξη στον τρόπο που αυτό καταναλώνεται από το κοινό.

Η εποχή του «staycation»

To ψηφιακό αλλά και το vitual γίνονται καθημερινότητα. Καθώς δεν φαίνεται να πηγαίνουμε πολύ σύντομα διακοπές (κάπου μακριά τουλάχιστον) εμφανίζεται η έννοια του «staycation». Διαδραστικά events εικονικής πραγματικότητας σε πόλεις του εξωτερικού, virtual συναυλίες, διαδραστικές ταινίες και πακέτα προϊόντων που αποστέλλονται στο σπίτι είναι το άμεσο μέλλον.

Η άνοδος του gaming

To ΝΒΑ του μέλλοντος. Το gaming δεν είναι απλά ένα σπορ, για μια μεγάλη κοινότητα είναι μια ολόκληρη κουλτούρα που έχει έρθει για να μείνει.

Συγχώνευση ψηφιακού και φυσικού κόσμου

Δεδομένου ότι θα περάσει μάλλον πολύς καιρός έως ότου να ξεκινήσουν ξανά οι μαζικές δημόσιες εκδηλώσεις, το 2021 θα δούμε πολλές καινοτομίες όσον αφορά στη συγχώνευση ψηφιακού και φυσικού κόσμου.


Ο οίκος Balenciaga παρουσίασε την νέα του συλλογή μέσω ενός video game. 

Μεγαλύτερος δημιουργικός έλεγχος

Τους τελευταίους μήνες οι δημιουργοί βρίσκοντας σε απευθείας επικοινωνία με τους θαυμαστές τους, με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και μέσα από διάφορες άλλες πλατφόρμες. Η πρόβλεψη είναι πως, όταν οι live εκδηλώσεις επιστρέψουν, οι καλλιτέχνες θα θέλουν να διατηρήσουν μεγάλο μέρος αυτής της αίσθησης δημιουργικού ελέγχου.

Μικρότερες εκδηλώσεις

Η τάση είναι μικρότερες εκδηλώσεις σε πιο μικρούς και «ιδιωτικούς» χώρους στις οποίες θα συμμετέχουν πολύ λιγότερα άτομα σε σχέση με πριν. Τα μεγάλα φεστιβάλ θα αργήσουν να επιστρέψουν.


Η συναυλία της Kylie Minogue ήταν μία από τις πιο επιτυχημένες virtual συναυλίες της χρονιάς και τώρα επιστρέφει για ένα όνο βράδι, την παραμονή Πρωτοχρονιάς. 

Η ψηφιακή λύση

Η πανδημία αλλάζει τον τρόπο που αλληλοεπιδρούμε με τα πολιτιστικά προϊόντα και πολλές πολιτιστικές εκδηλώσεις παίρνουν πλέον αποκλειστικά ψηφιακή μορφή.

Περισσότερες ευκαιρίες για τους διαφημιστές

Το κοινό περνάει πλέον πολύ περισσότερες ώρες μπροστά σε οθόνες καταναλώνοντας περιεχόμενο, πράγμα που σημαίνει πολύ περισσότερες ευκαιρίες για τους διαφημιστές και για νέα εγχειρήματα που θέλουν να γίνουν γνωστά στο κοινό.

Ένα νέο μοντέλο για τις συναυλίες

Το 2021 οι virtual συναυλίες αναμένεται να αυξηθούν και να γίνουν καλύτερες. Ένα νέο μοντέλο, που δεν θα είναι μόνο προσοδοφόρο για τους καλλιτέχνες αλλά και διασκεδαστικό για το κοινό αρχίζει να διαφαίνεται.

Ανεξάρτητες εκθέσεις από τους ίδιους τους δημιουργούς

Η νέα χρονιά φαίνεται πως θα φέρει πρωτοποριακές εκθέσεις που δεν θα διοργανόνται από μουσεία αλλά από τους ίδιους τους δημιουργούς οι οποίοι θα χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία για να αλλάξουν τους κανόνες.