Ο Γιάννης Μαρκόπουλος στην Αυτοδιαχείριση
Πως διαμορφώνεται το τοπίο των δημιουργών μουσικής στην αγορά
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
Τον τελευταίο καιρό πολλοί δημιουργοί σπεύδουν να γραφτούν σε οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης (ΟΣΔ) προκειμένου να συλλέξουν δικαιώματα για τη χρήση των έργων τους. Ο Γιάννης Μαρκόπουλος, ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες μουσουργούς, προσχώρησε στην «Αυτοδιαχείριση» συμπληρώνοντας την γκάμα σημαντικών ρεπερτορίων που είναι ήδη μέλη της, όπως Βαμβακάρης, Παπαϊωάννου Σπανουδάκης, Άκης Πάνου, Αλεξίου, Πλωρίτης, Ψαραντώνης, κ.α.
Πολλά τραγούδια του Γ. Μαρκόπουλου καθιερώθηκαν ως σύμβολα, κατά τη διάρκεια της δικτατορίας και μετέπειτα, γράφοντας ιστορία στο Ελληνικό Τραγούδι, μέσα από τις φωνές των Νίκου Ξυλούρη, Λάκη Χαλκιά, Μαρίας Δημητριάδη, Λιζέττας Νικολάου, Χαράλαμπου Γαργανουράκη, Βίκυς Μοσχολιού, Ειρήνης Παππά, Θέμη Ανδρεάδη, Γιώργου Νταλάρα, Βασιλικής Λαβίνα, Κώστα Χατζή και άλλων αξιόλογων ερμηνευτών. Αμέτρητοι είναι οι δίσκοι και οι συναυλίες του στην Ελλάδα και σ’ όλον τον κόσμο, και υπέροχη η μουσική που έγραψε για έργα αρχαίων και σύγχρονων Ελλήνων και ξένων δραματουργών.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αυτοδιαχείρισης, νέα μέλη της είναι επίσης οι Γρηγόρης Γρηγορίου, Γιάννης Δίσκος, Zorzes Katris, Γιάννης Κερμανίδης, Δημήτρης Κοντόπουλος, Δημήτρης Λιόλιος, Ηλίας Λιούγκος, Γιάννης Μαρκόπουλος, MELISSES the band, Ευριπίδης Νικολίδης, Ρόμπερτ Ουίλλιαμς, Ηρώ Σαΐα, Άγγελος Σαρόγλου, Βασίλης Τερλέγκας, Αντώνης Τουρκογιώργης, Μάνος Τρυπιάς, Γιάννης Χαρούλης, Μιχάλης Χατζηγιάννης, Monsieur Zeraw(Vegas) κ.α.
Η Αυτοδιαχείριση, ως ο μόνος οργανισμός στην Ελλάδα που εκπροσωπεί ξένους ΟΣΔ, αριθμεί σήμερα συνολικά 2.000.000 μουσικοσυνθέτες και δημιουργούς από όλο τον κόσμο και 25.000.000 τραγούδια έχοντας αδιαμφισβήτητα την κυρίαρχη θέση στην αγορά μουσικής.
Την ίδια στιγμή πλήθος δημιουργών αναρωτιέται γιατί τα αποτελέσματα του πορίσματος της E&Yαπό τον έλεγχο που έκανε το Υπουργείο Πολιτισμού στην ΕΥΕΔ δεν έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Η δυσαρέσκεια στο σημείο αυτό αυξάνει μαζί με τα αιτήματα. Υπάρχουν ερωτήματα για τη διαχείριση που έγινε από την ΕΥΕΔ των δικαιωμάτων των δημιουργών, πολλοί από τους οποίους μετέβησαν υποχρεωτικά εκεί βάσει νομοθετικής ρύθμισης. Αν κανείς λάβει υπόψη του ότι τίποτα από τη διαχείριση της περιόδου ΕΥΕΔ (2018-2019) δεν έχει αναρτηθεί στη Διαύγεια καθώς και το γεγονός ότι το πόρισμα της E&Y για την ΑΕΠΙ ήταν κόλαφος αφού οι ιδιοκτήτες της παραπέμφθηκαν στην δικαιοσύνη για επτά κακουργήματα, τα συμπεράσματα του πορίσματος για την ΕΥΕΔ αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις