Ψηφιακά εργαλεία κρατούν ζωντανές τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις εν μέσω πανδημίας
Οι μικρότερες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυσκολίες στις νέες συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία του κορωνοϊού. Μπορούν να ανταποκριθούν, όμως, εξίσου καλά σε αυτές επιλέγοντας τα κατάλληλα εργαλεία.
Με την κατάσταση να παραμένει δύσκολη για τα καταστήματα λιανικής, και ενώ διατρέχουμε την πλέον κερδοφόρα περίοδο του έτους για την πλειοψηφία των εμπόρων, η ανάγκη μετάβασης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο αναδεικνύεται πιο κρίσιμη από ποτέ. Ο εξαιρετικά σύντομος χρονικός ορίζοντας εντός του οποίου οι επιχειρηματίες οφείλουν να πραγματοποιήσουν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεών τους, συνεπάγεται έναν πραγματικό άθλο, ο οποίος όμως καθίσταται αντιμετωπίσιμος, στο βαθμό που εκείνοι θα επιλέξουν τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία και τεχνολογίες. Μέσω αυτών, εκτός της δημιουργίας και προώθησης της ψηφιακής τους παρουσίας, οι επιχειρήσεις μπορούν να εξασφαλίσουν την αποτελεσματική εξ αποστάσεως εργασία αλλά και την ψηφιακή εσωτερική οργάνωση και έλεγχο της επιχείρησής τους.
Πρόσβαση στην ψηφιακή αγορά
Πρόσφατες έρευνες ανέδειξαν τόσο την ανάγκη για περαιτέρω διείσδυση των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και την ψηφιακή προώθηση, όσο και τα χρόνια ελλείμματα και στους δύο τομείς, που πλέον αποδεικνύονται καταστροφικά.
Συγκεκριμένα, σε έρευνα που εκπόνησε το εργαστήριο ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό της COSMOTE, διαπιστώθηκε ότι αν και το 70% των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων διαθέτει εταιρικό website, 1 στις 3 το έχει στήσει ερασιτεχνικά, ενώ μόλις το 17% διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα. Επιπλέον, αν και το 36% έχει «τρέξει» ηλεκτρονική καμπάνια προώθησης, μόνο το 17% έχει απευθυνθεί για αυτό το σκοπό σε επαγγελματίες του κλάδου. Και αυτό, παρά το γεγονός ότι τα social media αποτελούν σημαντικό μέσο προώθησης και επικοινωνίας για 2 στις 3 επιχειρήσεις.
Οι επιπτώσεις αυτής της εικόνας γίνονται καλύτερα κατανοητές λαμβάνοντας υπόψη της ιδιαιτερότητες τόσο του έτους συνολικά, όσο και της τρέχουσας εορταστικής περιόδου συγκεκριμένα. Σύμφωνα με τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.E.CA.), η αξία των online αγορών κατέγραψε εντυπωσιακή άνοδο 154,9% για την εβδομάδα 21 έως 27 Νοεμβρίου σε σύγκριση με τον μέσο όρο των προηγούμενων 8 εβδομάδων, εξαιτίας της Black Friday. Μάλιστα, τα κλειστά φυσικά καταστήματα είχαν ως αποτέλεσμα την καταγραφή 43,6% μεγαλύτερου τζίρου στη φετινή Black Friday σε σχέση με την περσινή, αλλά και 73,5% υψηλότερο τζίρο εβδομάδας. Και, φυσικά, εκτός της ανάγκης επιβίωσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην σημερινή αβέβαιη κατάσταση, η είσοδός τους στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να κρίνει και την επόμενη ημέρα, αφού είναι πια σαφές ότι η συνήθεια των ηλεκτρονικών αγορών έχει έρθει για να μείνει.
Όσο και αν ανησυχεί πάντως τους επιχειρηματίες η διαδικασία της μετάβασης στο χώρο του internet, στην πραγματικότητα υλοποιείται με μεγάλη ευκολία, μέσα από υπηρεσίες για την ψηφιακή παρουσία και προώθηση των επιχειρήσεων, όπως είναι το COSMOTE Click & Site, που μετατρέπει την σελίδα μιας επιχείρησης στο Facebook σε site ή ακόμα και e-shop. Έτσι οι καταναλωτές θα μπορούν να κάνουν τις αγορές τους ηλεκτρονικά, αλλά και με τη μέθοδο «click away» που είναι σε ισχύ για τα φετινά Χριστούγεννα. Το e-shop, που δημιουργείται μέσω της υπηρεσίας Click & Site έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει απεριόριστα προϊόντα και κοστίζει 18,50 €/μήνα. Παράλληλα, μέσα από το Digital Marketing4U, μια υπηρεσία της COSMOTE πραγματοποιείται ολοκληρωμένη προώθηση της επιχείρησης μέσα από καμπάνιες σε Google, Facebook και Instagram.
Αποτελεσματική (συν)εργασία από απόσταση
Η έρευνα ΕLTRUN που εκπόνησε το εργαστήριο του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό της COSMOTE διαπίστωσε επίσης ότι για το 50% των ελληνικών επιχειρήσεων, το τηλεφωνικό κέντρο παραμένει αναπόσπαστο κομμάτι της λειτουργίας, ενώ σταδιακά εμφανίζεται μια μικρή τάση για χρήση cloud based κέντρων, περίπου στο 10% των χρηστών. Παράλληλα, προσπαθώντας να κρατήσουν τις επιχειρήσεις τους ζωντανές, οι επιχειρηματίες προχωρούν στη χρήση λύσεων τηλεδιάσκεψης, όπως είναι οι πλατφόρμες Skype, Zoom και Microsoft Teams, με τη ζήτηση να παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 20%.
Οι αριθμοί αυτοί αντανακλούν, αν και ομολογουμένως παρουσιάζοντας καθυστέρηση, την παγκόσμια τάση των εταιρειών να επενδύουν σε νέες τεχνολογίες προκειμένου να διασφαλίσουν την ασφαλή εργασία από το σπίτι για το διάστημα της πανδημίας. Όπως αποκάλυψε η έρευνα 2020 Harvey Nash/KPMG CIO Survey, τα ηγετικά στελέχη των τμημάτων Τεχνολογίας της Πληροφορίας (ΙΤ) παγκοσμίως δαπανούν σε μόλις τρεις μήνες ποσά υψηλότερα από την ετήσια αύξηση του προϋπολογισμού τους, μετά το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης και την επιβολή lockdown σε όλο τον κόσμο.
Αδύναμες να ανταποκριθούν σε αντίστοιχες δαπάνες, δεν είναι λίγες οι μέχρι πρότινος βιώσιμες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουν τεράστιο κίνδυνο. Ως εκ τούτου, είναι σημαντική η έρευνα αγοράς και η εξεύρεση συνολικών λύσεων, όπως αυτές που προσφέρει το COSMOTE Business. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποκτούν πρόσβαση σε καίρια εργαλεία για εξ αποστάσεως εργασία, όπως είναι το Microsoft 365 στο Cloud, που παρέχει την εφαρμογή τηλεδιασκέψεων Teams και το COSMOTE Digital Office που διαθέτει υπηρεσίες τηλεφωνικού κέντρου και internet με ταχύτητες έως 200 Mbps, αλλά και εργαλεία web collaboration για κλήσεις και τηλεδιασκέψεις μέσω του υπολογιστή, κοινή χρήση οθόνης για άμεση ανταλλαγή δεδομένων και αρχείων, chat και άλλα.
Πλήρης έλεγχος και οργάνωση της επιχείρησης από απόσταση
Παρά το γεγονός ότι η χρήση servers είναι αρκετά διαδεδομένη στις μικρότερες επιχειρήσεις (1 στις 2 διαθέτει κεντρικό server σύμφωνα με τ0 ELTRUN), με το 25% μάλιστα να επιλέγει τη λύση του cloud server, σημαντική καθυστέρηση σημειώνεται στην επέκταση των συστημάτων Internet of Things σε σχέση με τον υπόλοιπο πλανήτη.
Συγκεκριμένα, τη στιγμή που σύμφωνα με την Gartner Inc μία στις δύο εταιρείες παγκοσμίως δηλώνει ότι θα αυξήσει τις επενδύσεις της στο IoT, στην Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι το 22% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων δηλώνει ότι χρησιμοποιεί τέτοιου είδους συστήματα, το 80% εξ αυτών αφορά την απλή χρήση της παρακολούθησης χώρων, ενώ ελάχιστες είναι οι εταιρείες που αναζητούν προχωρημένες λύσεις για τον απομακρυσμένο έλεγχο της ενέργειας και της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων, παρά την αποδεδειγμένη συμβολή τους στην εξοικονόμηση χρημάτων και την προστασία των assets των επιχειρήσεων.
Στην πραγματικότητα, αυτού του είδους οι υπηρεσίες είναι προσιτές ακόμη και για τις μικρότερες επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, το COSMOTE Fleet Tracker επιτρέπει την απομακρυσμένη παρακολούθηση του επαγγελματικού στόλου οχημάτων, ενώ το COSMOTE Asset Tracker συνεπάγεται την απομακρυσμένη παρακολούθηση εξοπλισμού, όπως μηχανήματα, εργαλεία, trailers ή γερανοί.
Ταυτόχρονα, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να αναζητήσουν Cloud λύσεις όπως είναι οι Business Cloud Servers της COSMOTE με παραμετροποιήσιμα χαρακτηριστικά (CPU, RAM, Hard Disk) και δυνατότητα για απομακρυσμένη διαχείριση αρχείων και δεδομένων, αλλά και με υψηλή διαθεσιμότητα για ασφαλή αποθήκευση χωρίς επένδυση σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις.
Ζητήματα υποδομών
Είναι βεβαίως σαφές ότι προκειμένου να αξιοποιηθούν ουσιαστικά όλες οι παραπάνω δυνατότητες, απαιτούνται και οι αντίστοιχες υποδομές. Όχι τόσο εκ μέρους των ίδιων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, όσο εκ μέρους του παρόχου τηλεπικοινωνιών. Για παράδειγμα, τα προγράμματα COSMOTE Business Douple Play παρέχουν ακόμη περισσότερο χρόνο ομιλίας, υπηρεσίες τηλεφωνικού κέντρου, εταιρικά e-mail (100GB/15 e-mail accounts) και υπερυψηλές ταχύτητες που μπορούν να αγγίξουν ακόμη και τα 200Mbps ανάλογα με την περιοχή. Χωρίς επιπλέον κόστος, μέσω των Business Double Play Full Pack, παρέχεται και η φιλοξενία της ιστοσελίδας των επιχειρήσεων, το domain name, η στατική IP κ.ά. Επιπλέον, όλα τα COSMOTE Business Double Play διαθέτουν υπηρεσία Internet BackUp για εφεδρική πρόσβαση στο internet μέσω του δικτύου κινητής COSMOTE.
Τέλος, οι παραπάνω υπηρεσίες μπορούν να συνδυαστούν με τα προγράμματα κινητής COSMOTE BUSINESS GIGAMAX UNLIMITED με απεριόριστα ενσωματωμένα data για χρήση internet από το κινητό, χωρίς όρια στην ταχύτητα πρόσβασης ή με τα COSMOTE GIGAMAX με ακόμη περισσότερα data και τη νέα υπηρεσία Data Boost, που παρέχει απεριόριστα δεδομένα στο κινητό για 24 ώρες τις ημέρες του μήνα που οι ανάγκες αυξάνονται, μετά από ενεργοποίηση της σχετικής επιλογής στο My COSMOTE App.
Ανακαλύψτε τα ψηφιακά εργαλεία ή τις υπηρεσίες που ταιριάζουν στη δική σας επιχείρηση εδώ.
- «Θρασύτατο ψεύδος» τα περί ανάληψης 2,5 εκατ. ευρώ πριν τη δέσμευση της περιουσία του, τονίζει ο Κων. Πηλαδάκης
- Μαγδεμβούργο: Ανθρώπινη αλυσίδα κατά του μίσους στη Χριστουγεννιάτικη Αγορά
- Το «έχω βαρεθεί τους άντρες», το προφίλ στο dating app και το OnlyFans: Η Λίλι Άλεν αλλάζει σελίδα
- Μαρόκο: Ευρεία αναθεώρηση του Oικογενειακού Δικαίου
- ΕΣΥ: Μια ιστορία ελπίδας σε μια εποχή ζόφου – Οι ήρωες με τις λευκές και πράσινες μπλούζες
- Ίντερ – Κόμο 2-0: Πήρε το τρίποντο και παραμένει στο κυνήγι της Αταλάντα (vids)