Ολλανδία : Θα κατασκευάσει ένα υποβρύχιο μουσείο σε ένα ναυάγιο 271 ετών
Εκεί, οι αρχιτέκτονες θα σχεδιάσουν μια ατσάλινη και γυάλινη κάψουλα, επιτρέποντας στους επισκέπτες να περιηγηθούν στα ερείπια του πλοίου μήκους 131 ποδιών
- Η τηλεθέαση του debate ΣΥΡΙΖΑ – Ελπίδες για τη συμμετοχή στην κάλπη της Κυριακής – Η σύγκριση με το ΠΑΣΟΚ
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Να απομονώσει τους αποστάτες καλούν οι 87+ τον πολιτικό κόσμο - «Να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας»
Το 1749, ένα εμπορικό πλοίο της Ολλανδικής Ανατολικής Ινδίας που ονομαζόταν «Άμστερνταμ», επέστρεφε από το παρθενικό του ταξίδι όταν μια έπεσε σε μια καταιγίδα και κατέστη ακυβέρνητο.
Ο καπετάνιος βούλιαξε το πλοίο κοντά στην αγγλική πόλη Χέιστινγκς, όπου βρίσκεται ακόμα σήμερα, σκεπασμένο από άμμο.
ZJA plans to transform a 1749 shipwreck into an underwater museum in amsterdamhttps://t.co/ZNoCaOwPEe pic.twitter.com/GT6yO8nudj
— designboom (@designboom) November 27, 2020
Τα σχέδια
Αλλά όχι για πολύ. Μια αρχιτεκτονική εταιρεία στην Ολλανδία θα μεταφέρει το πλοίο ηλικίας 271 ετών στην πατρίδα του με σκοπό την κατασκευή ενός υποβρύχιου μουσείου γύρω από αυτό. Σκοπεύει να το κάνει χωρίς να το βγάλει ποτέ έξω από το νερό.
Η εταιρεία, ZJA, αποκάλυψε τα σχέδιά της για το έργο τον περασμένο μήνα. Το γκρουπ θα σκάψει τον βυθό της Αγγλικής Μάγχης, και το πλοίο θα μετακινηθεί πάνω σε μια ειδικά σχεδιασμένη δεξαμενή διάσωσης και μετά από 250 μίλια στην ακτή της ολλανδικής πρωτεύουσας.
Εκεί, οι αρχιτέκτονες θα σχεδιάσουν γύρω από το ναυάγιο μια ατσάλινη και γυάλινη κάψουλα, επιτρέποντας στους επισκέπτες να περιηγηθούν στα ερείπια του πλοίου μήκους 131 ποδιών.
Πρόσβαση
«Η επίσκεψη σε αυτόν τον χώρο είναι σαν να μπαίνετε σε ένα θέατρο με την εξέλιξη της έρευνας και προσελκύει το κοινό με τις ανακαλύψεις που κάνουν οι δύτες και οι ερευνητές μέσα στο ναυάγιο», αναφέρει η περιγραφή του έργου.
Στην οροφή του μουσείου θα υπάρχει ένα λευκό, θολωτό κουβούκλιο, κατασκευασμένο από ελαστικές ίνες , όπου ένας διάδρομος θα δίνει στους επισκέπτες μια εναέρια θέα του πλοίου.
Αλλού, στο μουσείο, θα υπάρχουν εκθεσιακοί χώροι σχεδιασμένοι για να στεγάζουν τα αντικείμενα που βρέθηκαν στο ναυάγιο, καθώς και εργαστήρια και άλλες ερευνητικές εγκαταστάσεις για επιστήμονες.
Τώρα, κατά τη διάρκεια ορισμένων περιόδων του έτους, με χαμηλή παλίρροια, είναι ορατά τα ανώτερα καταστρώματα του σκάφους που βγαίνουν έξω από την άμμο.
(Ωστόσο, το υπόλοιπο του πλοίου διατηρείται ακόμη με μεγάλη λεπτομέρεια χάρη σε στρώματα ιζηματογενών εδαφών).
Ωστόσο, δεν είναι μόνο το περιβάλλον που απαιτεί τη μετεγκατάσταση του πλοίου. Η ZJA αναγνωρίζει το πλοίο ως ευκαιρία επανεξέτασης της κληρονομιάς της Oλλανδικής Εταιρείας Ανατολικής Ινδίας.
«Η σημερινή προοπτική για την ιστορία της αποικιοκρατίας, του δουλεμπορίου και του διεθνούς εμπορίου καθιστά απαραίτητη την επανεκτίμηση και τη συζήτηση», δήλωσε η εταιρεία στο Dezeen.
Η διαδικασία μετεγκατάστασης του «Άμστερνταμ» πιθανότατα θα διαρκέσει αρκετά χρόνια. Η ZJA εκτιμά, πως το 2025, είναι πιθανό να ανοίξει το μουσείο.
Πηγές: news.artnet.com, zja.nl
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις