Apple : Αποκάλυψε πόσα προσωπικά δεδομένα συγκεντρώνουν από τους χρήστες οι εφαρμογές
Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων που ανήκουν στο Facebook, όπως το Whatsapp και το Messenger, φαίνεται να συλλέγουν περισσότερα προσωπικά δεδομένα από ό,τι ορισμένες άλλες, σύμφωνα με τα πρότυπα της Apple
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
- Διαρρήκτες «άδειαζαν» το εργαστήριο του γλύπτη Γεώργιου Λάππα στη Νέα Ιωνία
Η Apple αυτή την εβδομάδα δημοσίευσε πληροφορίες για εφαρμογές στο iOS App Store, δίνοντας στους χρήστες πληροφορίες για τα προσωπικά δεδομένα που συλλέγουν διαφορετικές εφαρμογές και εφαρμογές «κρυπτογραφημένων» συνομιλιών.
Πώς καταγράφονται οι πληροφορίες αυτές
Οι εφαρμογές μέσων κοινωνικής δικτύωσης συλλέγουν περισσότερα είδη δεδομένων από τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων.
Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων που ανήκουν στο Facebook, όπως το Whatsapp και το Messenger, φαίνεται να συλλέγουν περισσότερα δεδομένα από ό,τι ορισμένες άλλες, σύμφωνα με τα πρότυπα της Apple.
Το Signal, το οποίο διαχειρίζεται ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που εστιάζει στην προστασία της ιδιωτικής ζωής, ουσιαστικά δε συλλέγει δεδομένα από τους χρήστες του.
Οι ετικέτες προορίζονται να χρησιμεύσουν ως μια εύχρηστη σύνοψη του τρόπου με τον οποίο οι εφαρμογές συλλέγουν δεδομένα χρηστών για έλεγχο από τους χρήστες πριν εγκαταστήσουν μια νέα εφαρμογή.
Γιατί είναι σημαντική η γνώση της κατανομής των δεδομένων
Η Apple δημοσιεύει ετικέτες απορρήτου για τις δικές της εφαρμογές, όπως τα Μηνύματα, αλλά δεν εμφανίζονται στο App Store, καθώς αυτές οι εφαρμογές είναι προεγκατεστημένες.
Οι ετικέτες αποτελούν ένα μέρος μιας μεγαλύτερης μάχης μεταξύ της Apple και του Facebook σχετικά με τις προσπάθειες της Apple να ενισχύσει τους κανόνες απορρήτου, τους οποίους όπως υποστηρίζει το Facebook θα μπορούσε να βλάψει τις μικρές επιχειρήσεις που επωφελούνται από την παρακολούθηση διαφημίσεων.
«Πιστεύουμε ότι οι χρήστες θα πρέπει να έχουν την επιλογή έναντι των δεδομένων που συλλέγονται σχετικά με αυτούς και τον τρόπο χρήσης τους», ανέφερε ο Τιμ Κουκ την Πέμπτη.
«Το Facebook μπορεί να συνεχίσει να παρακολουθεί τους χρήστες σε εφαρμογές και ιστοτόπους όπως και πριν, η Διαφάνεια παρακολούθησης εφαρμογών στο iOS 14 θα απαιτήσει απλώς να ζητήσουν την άδειά σας πρώτα».
Η Apple εντόπισε ένα σύνολο τύπων δεδομένων, όπως αγορές, οικονομικές πληροφορίες, τοποθεσία, στοιχεία επικοινωνίας, διαγνωστικά, ιστορικό αναζήτησης, υγεία και φυσική κατάσταση, ιστορικό περιήγησης και άλλα.
Μια εφαρμογή μπορεί να συλλέξει καθέναν από αυτούς τους τύπους δεδομένων με τρεις τρόπους:
- Τα δεδομένα που συνδέονται με εσάς είναι δεδομένα που συνδέονται με την ταυτότητα των χρηστών μέσω πληροφοριών από τη συσκευή τους
- Τον λογαριασμό σε μια εφαρμογή
- Άλλες πηγές.
Τα «δεδομένα που χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση» είναι δεδομένα που συνδέουν δεδομένα χρήστη ή συσκευής με σκοπό τη στοχευμένη διαφήμιση ή τη μέτρηση διαφημίσεων.
«Τα δεδομένα που δεν είναι συνδεδεμένα με εσάς» είναι δεδομένα που δεν μπορούν να συνδεθούν με τον χρήστη με οποιονδήποτε τρόπο αναγνώρισης.
Εν ολίγοις: Είναι χρήσιμο να γνωρίζετε τον αριθμό τύπων δεδομένων που συλλέγει μια εφαρμογή από εσάς, αλλά αυτό δε σας δίνει καμία εικόνα για τον πραγματικό όγκο δεδομένων που ενδέχεται να συλλέγει η εφαρμογή, σύμφωνα με το axios.com.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις