Σχολεία : «Καμπανάκι» μερίδας ειδικών για το άνοιγμα των σχολείων – Τι φοβούνται
Η αναμενόμενη αύξηση των κρουσμάτων λόγω των γιορτών δημιουργεί προβληματισμό για το επερχόμενο άνοιγμα των σχολείων - Τι προειδοποιούν οι ειδικοί
- «Mr Everyman»: Οι 51 άνδρες που καταδικάστηκαν για τους βιασμούς της Ζιζέλ - Γιατί τους ονόμασαν έτσι;
- Νέα επιδείνωση του καιρού με καταιγίδες, θυελλώδεις ανέμους και χιόνια
- Στους 94 έχουν φτάσει οι νεκροί στη Μοζαμβίκη μετά το πέρασμα του κυκλώνα Σίντο
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
Προβληματισμό προκαλεί στους ειδικούς η αυξητική τάση των κρουσμάτων και οι συνέπειες της κινητικότητας των γιορτών, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο την άρση του lockdown αλλά και δημιουργεί δεύτερες σκέψεις για το επερχόμενο άνοιγμα των σχολείων στις 11 Ιανουαρίου.
Ούτως ή άλλως, για το θέμα αυτό υπήρχε ήδη διχογνωμία μεταξύ των λοιμωξιολόγων, οι οποίοι χρειάστηκαν δύο συνεδριάσεις για να δώσουν το «πράσινο φως» για την επιστροφή στα θρανία, ενώ δεν ενέκριναν το οριζόντιο άνοιγμα όλων των σχολικών βαθμίδων, αλλά μόνο των δημοτικών, των νηπιαγωγείων και των παιδικών σταθμών.
Η κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι θέλει να αποφύγει το σενάριο να χρειαστεί να ξανακλείσει τα σχολεία μετά την επαναλειτουργία τους, ωστόσο όλα είναι πιθανά εφόσον η επιδημιολογική κατάσταση της χώρας συνεχίσει να επιδεινώνεται.
Εξάλλου, αν και προηγουμένως η διασπορά στους σχολικούς χώρους είναι μηδαμινή, ο ιός έχει αποδείξει πολλές φορές τη δυναμική του, ενώ η νέα μετάλλαξη του από τη Βρετανία – η οποία εντοπίστηκε και στην Ελλάδα – φαίνεται να «κολλάει» πιο εύκολα μεταξύ των νεότερων σε ηλικία.
Τι φοβούνται οι ειδικοί
Κατά του ανοίγματος των σχολείων τάχθηκε ο παιδίατρος Σπύρος Μαζάνης, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι είναι πολύ νωρίς για να γυρίσουν τα παιδιά στις τάξεις.
«Ακροβατούμε μεταξύ επιθυμίας και πραγματικότητας. Τα νούμερα δυστυχώς, δεν βγαίνουν. Όταν έκλεισαν τα σχολεία, θεωρήθηκε ότι είναι κι αυτά σε έναν βαθμό υπεύθυνα για τη διασπορά του κοροναϊού. Όταν στις γιορτές υπήρξε ένα lockdown μόνο στα λόγια, πώς μπορούμε να πούμε ότι ανοίγουμε; Γύρω στις 15/1 θα πάρουμε τα αποτελέσματα για το τι έγινε μέσα στις γιορτές. Θα πρέπει να έχουμε επίσημα νούμερα και μετά να ανοίξουν τα σχολεία» τόνισε ο κ. Μαζάνης.
Επεσήμανε δε ότι: «Άνοιγμα σχολείων, σημαίνει άνοιγμα παραθύρου να μπει ξανά ο κοροναϊός. Κινδυνεύουμε να κλωτσήσουμε την καρδάρα με το γάλα. Οταν ανοίξουμε τα σχολεία θα ανοίξουμε την πόρτα και στους άλλους ιούς. Θα γκρεμίσουμε ό,τι έχουμε χτίσει…». «Για τα σχολεία, κι αν τηρηθούν όλα τα νέα αυστηρά μέτρα και όλες οι προϋποθέσεις (αποστάσεις, ολιγομελή τμήματα, ωράριο προσέλευσης, μάσκες και στα διαλείμματα) δεν θα είμαστε και πάλι σίγουροι. Να κάνουμε το click at school: Με εκ περιτροπής μαθήματα, μία μέρα η μία τάξη, μία μέρα η άλλη. Δεν έχουμε αίθουσες».
«Μετά το κλείσιμο των σχολείων η νοσηρότητα στα ιατρεία έχει σχεδόν μηδενιστεί. Περιόρισε όχι μόνο τον κοροναϊό και τις άλλες ιώσεις. Δεν χτυπά τηλέφωνο για παιδί που έχει πυρετό. Οι παιδίατροι είμαστε στην πρώτη γραμμή. Τα έχουμε ζήσει αυτά. Εχουμε μέτρο σύγκρισης για το τι γίνεται στην κοινωνία, γιατί μπαίνουμε μέσα στις οικογένειες.», είπε στο OPEN.
Tην άποψη να ανοίξουν τα σχολεία μετά τις 25 Ιανουαρίου έχει εξάλλου υποστηρίξει πολλές φορές ο Δημοσθένης Σαρηγιάννης.
Πώς θα ανοίξουν τα σχολεία
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, για τη δια ζώσης επαναλειτουργία των νηπιαγωγείων και δημοτικών έχουν προβλεφθεί τα εξής μέτρα:
- Διαφοροποιημένη ώρα προσέλευσης και αναχώρησης, ανά ομάδες τμημάτων όπου αυτό είναι εφικτό και αναγκαίο.
- Χρήση περισσοτέρων της μίας εισόδου της σχολικής μονάδας, όπου υπάρχουν.
- Διαφορετικά διαλείμματα.
- Επιπλέον μέτρα πρόληψης για τους εκπαιδευτικούς. Ήδη έχει δρομολογηθεί ειδική πλατφόρμα μέσω της οποίας εκπαιδευτικοί θα μπορούν να αιτούνται δωρεάν εξέταση για τον κοροναϊό και θα ενημερώνονται για το ραντεβού τους με SMS για το πλησιέστερο από τα 386 σημεία ελέγχου σε όλη την Ελλάδα.
- Παράλληλα, διατηρούνται σε ισχύ όλα τα ήδη ληφθέντα μέτρα πρόληψης και οι οδηγίες του ΕΟΔΥ, όπως η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, η χρήση αντισηπτικών, οι σχολαστικοί καθαρισμοί, τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστήρια πληροφορικής, μουσικά όργανα κ.ά., και βεβαίως οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι από τον ΕΟΔΥ.
Μιλώντας για τα σχολεία στο MEGA, ο καθηγητής Μικροβιολογίας Σχολής Δημόσιας Διοίκησης του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, Αλκιβιάδης Βατόπουλος, είπε ότι:
«Για τα rapid tests υπάρχει ένας σχεδιασμός θα γίνουν διάφορες προσπάθειες. Το βασικό είναι να μην συνωστίζεται ο κόσμος έξω από τα σχολεία. Θα γίνει προσπάθεια να ανοίγουν τμηματικά τα σχολεία, να έχουν όλες τις πόρτες ανοιχτές. Δε χρειάζεται κουτσομπολιό έξω από το σχολείο μέχρι να βγουν τα παιδιά. Θα ανοίξει όλη η πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί και τα ειδικά σχολεία. Είναι σημαντικό να ανοίξουν τα σχολεία και είναι προτεραιότητα. Τα επιχειρησιακά θα τα δει το υπουργείο Παιδείας, τις λεπτομέρειες».
«Τα rapid tests είναι μόνο για τον κοροναϊό. Αλλά δεν πρέπει να βασιζόμαστε σε αυτά, έχουμε και την κοινή λογική. Ένα παιδάκι που είναι αδιάθετο ή έχει πυρετό δεν το στέλνουμε σχολείο», πρόσθεσε ο κ. Βατόπουλος.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις