Παιδεία : Το αντί και το τίποτα ή εκεί που η άρνηση συναντά την απραξία
Προτάσεις που καταθέτει ως τέως Υπουργός Παιδείας με το γνωστό έργο του και τις συνέπειές του στα Α.Ε.Ι. της Χώρας. Με λέξεις γεμάτες «αντί» προσπερνά βιαστικός τις προτεινόμενες ρυθμίσεις για να συναντήσει το τίποτα.
Του Οδυσσέα – Ιωάννη Ζώρα*
Δύο ειδήσεις του τελευταίου εικοσιτετραώρου, ίσως δεν προσέχθηκαν, εν μέσω της συνθήκης που βιώνει η χώρα. Η μία, αφορά στη διεθνή διάκριση που απέσπασε διευθύντρια του Δημοτικού σχολείου Πολυδενδρίου και η δεύτερη, στην κατάκτηση για πρώτη φορά από την Ελλάδα, του Χρυσού μεταλλίου στην Διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής, από μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ίσως βέβαια να μην είχαν προσεχθεί ακόμα και εάν η χώρα λειτουργούσε υπό τις, προ της πανδημίας, κανονικές συνθήκες, αφού οι καλές ειδήσεις για την εκπαίδευση χάνονται μέσα στον ορυμαγδό καθημερινών ανακοινώσεων για την αντί – εκπαίδευση. Αυτό το τελευταίο, δηλαδή το «αντί» σε όλα, δυστυχώς κυριαρχεί. Μόνο του και απομονωμένο . Χωρίς αντίλογο και συχνά χωρίς λόγο. Χωρίς επιχειρήματα και τεκμηριωμένες προτάσεις. Πολλές δε φορές χωρίς καθόλου προτάσεις.
Δυστυχώς, αυτό συμβαίνει το ίδιο διάστημα (το τελευταίο εικοσιτετράωρο), μετά τη δημοσιοποίηση του σχεδίου νόμου με το οποίο επιλύονται καίρια, σημαντικά και χρονοβόρα προβλήματα των Πανεπιστημίων. Η προστασία της περιουσίας και της φύλαξης των Α.Ε.Ι., οι ρυθμίσεις που αφορούν τις βάσεις εισαγωγής και τον καθορισμό από τα ίδια τα Πανεπιστήμια του αριθμού των εισακτέων φοιτητών και αυτές που αφορούν στους «λιμνάζοντες» για πολλά χρόνια φοιτητές των Ιδρυμάτων.
Για τις προτεινόμενες αυτές νομοθετικές ρυθμίσεις, ο τέως Υπουργός Παιδείας καλεί δια του προεδρεύοντος της Συνόδου των Πρυτάνεων, τους Πρυτάνεις των Α.Ε.Ι. να συζητήσουν μαζί του «υπό τον φόβο πως τα ίδια τα Πανεπιστήμια θα χρεωθούν την δραστική μείωση του αριθμού των νεοεισερχομένων φοιτητών.». Είναι ο ίδιος υπουργός που δήλωνε για το ίδιο θέμα (του αριθμού των εισακτέων) ότι «να το δούμε με αποδραματοποιημένο τρόπο» και συνέστηνε στα παιδιά και στους γονείς τους «να μην επηρεάζονται από πρωτοσέλιδα, κακοήθειες και τέτοιου είδους πράγματα που θέλει να αξιοποιήσει η αντιπολίτευση», ενώ όταν καθόριζε ο ίδιος τον αριθμό των εισακτέων δήλωνε ότι: «δεν ακούσαμε τα Πανεπιστήμια – γιατί και τα Πανεπιστήμια είναι υπερβολικά στο να θέλουν λίγους φοιτητές» (Βουλή των Ελλήνων – 30.3.2017).
Τέλος είναι ο ίδιος υπουργός που την εξαγγελία της κατάργησης των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών την υλοποίησε με το διπλασιασμό των προγραμμάτων σε ένα μόλις χρόνο. Αυτός λοιπόν, ο τέως υπουργός για το υπό κατάθεση σχέδιο νόμου σχολίασε ότι είναι «μια μέρα ντροπής μια μέρα βαθιάς θλίψης». Έτσι δυστυχώς εννοεί τον αντίλογο. Αυτή την πρόταση καταθέτει ως τέως Υπουργός Παιδείας με το γνωστό έργο του και τις συνέπειές του στα Α.Ε.Ι. της Χώρας. Με λέξεις γεμάτες «αντί» προσπερνά βιαστικός τις προτεινόμενες ρυθμίσεις για να συναντήσει το τίποτα.
- Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, πρώην Πρύτανη του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις