Η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης στρέφει τον φακό της στον συναρπαστικό κόσμο της φωτογραφίας
Στον συναρπαστικό, πολυδιάστατο κόσμο των φωτογράφων στρέφει τον φακό της η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης, με το πρώτο αφιέρωμα της νέας χρονιάς, που θα πραγματοποιηθεί στην online πλατφόρμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Στον συναρπαστικό, πολυδιάστατο κόσμο των φωτογράφων στρέφει τον φακό της η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης, με το πρώτο αφιέρωμα της νέας χρονιάς, που θα πραγματοποιηθεί στην online πλατφόρμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Το αφιέρωμα, με τίτλο «Σινεμά και Φωτογραφία», πραγματοποιείται με την υποστήριξη του MΟΜus – Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης από τη Δευτέρα 25 έως την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2021 στο online.filmfestival.gr και περιλαμβάνει την προβολή τριών εξαιρετικών ντοκιμαντέρ. Πρόκειται για:
- Το βραβευμένο με Όσκαρ, συνταρακτικό Born into brothels των Zana Briski και Ross Kauffman (2004) για τα παιδιά που γεννήθηκαν και μεγαλώνουν στα πορνεία της Καλκούτας,
- Το Don’t blink: Robert Frank της Laura Israel (2015) για την ταραχώδη πορεία του επαναστάτη φωτογράφου και
- Το Ιστορία ενός βλέμματος της Mariana Otero (2019), ένα αφιέρωμα στον φωτογράφο Gilles Caron, συνιδρυτή του μεγάλου πρακτορείου Gamma, ο οποίος πέθανε σε ηλικία 30 ετών, έχοντας διανύσει μία εντυπωσιακή φωτογραφική διαδρομή μόλις έξι χρόνων.
Οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες από τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου στις 10:00 έως την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου στις 23.59
Τιμή εισιτηρίου: 3€ / ταινία.
Τις προβολές πλαισιώνει και μια ενδιαφέρουσα διαδικτυακή συζήτηση στην οποία συμμετέχουν οι: Μαρία Κοκορότσκου (Αναπληρώτρια Διευθύντρια MOMus-ΜΦΘ), Γιώργος Κατσάγγελος (Καθηγητής, Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών ΑΠΘ, Πρόεδρος Εφορείας MOMus-ΜΦΘ), Πάρις Πετρίδης (καλλιτέχνης). Η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2021 στις 19:00 στο κανάλι του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στο YouTube (youtube.com/user/filmfestivalgr)
Οι ταινίες
Born into brothels
(ΗΠΑ, 2004)
Σκηνοθεσία – σενάριο: Zana Briski, Ross Kauffman. Έγχρωμο, 85΄.
Δύο ντοκιμαντερίστες καταγράφουν την παραμονή τους στην Καλκούτα, αλλά και τις σχέσεις που αναπτύσσουν με τα παιδιά των ιερόδουλων που δουλεύουν στην περιοχή των κόκκινων φαναριών της πόλης. Μη ξέροντας τι να κάνουν για να τα βοηθήσουν, τους μοιράζουν φωτογραφικές μηχανές και τους μαθαίνουν την τέχνη της φωτογραφίας. Το συνταρακτικό ντοκιμαντέρ που κλείνει έξυπνα το μάτι στην ίδια την τέχνη του κινηματογράφου κέρδισε επάξια το Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ για το 2005.
Ιστορία ενός βλέμματος / Histoire d’un regard
(Γαλλία, 2019)
Σκηνοθεσία: Mariana Otero. Σενάριο: Mariana Otero, Jérôme Tonnerre. Έγχρωμο, 93΄.
Στο απόγειο της καριέρας του και εντελώς ξαφνικά, ο διάσημος φωτο-δημοσιογράφος Gilles Caron πεθαίνει στην Καμπότζη το 1970, σε ηλικία μόλις 30 ετών. Όταν η σκηνοθέτης της ταινίας έρχεται σε επαφή με το έργο του, μια φωτογραφία που αντηχεί και τη δική της ιστορία, τραβά την προσοχή της. Ξαφνικά βρίσκεται πνιγμένη μέσα σε ένα τεράστιο έργο 100.000 και πλέον φωτογραφιών, προσπαθώντας να αφηγηθεί την ιστορία του μοναδικού βλέμματος του κεντρικού της χαρακτήρα, αλλά ταυτόχρονα και του δικού της.
Don’t Blink – Robert Frank
(Καναδάς – Γαλλία – ΗΠΑ, 2015)
Σκηνοθεσία: Laura Israel. Σενάριο: Laura Israel, Melinda Shopsin. Έγχρωμο, 82΄.
Ο Ρόμπερτ Φρανκ, ένας επαναστάτης φωτογράφος, ένας σπουδαίος ανεξάρτητος κινηματογραφιστής. Κατέγραψε με τον φωτογραφικό του φακό από την Μπιτ γενιά ως τους ουαλούς ανθρακωρύχους και από τους Ινδιάνους του Περού ως τους Ρόλινγκ Στόουνς και τους Λονδρέζους τραπεζίτες. Μια ταραχώδης πορεία, που αποκαλύπτεται μπροστά μας με τόλμη και ειλικρίνεια από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
- Γάζα: Οικογένειες ψάχνουν καθημερινά στα σκουπίδια για να φάνε, λέει η UNRWA
- LIVE: Παναθηναϊκός – Athens Kallithea
- Μαγδεμβούργο: Τα κενά ασφαλείας και οι προειδοποιήσεις που αγνοήθηκαν
- Αμαλιάδα: Μεθοδεύσεις και προσπάθειες επηρεασμού των ιατροδικαστών στο συγκλονιστικό θρίλερ
- Νέα Αριστερά για ναυάγιο με μετανάστες στη Ρόδο: Το δόγμα της αποτροπής και των push-backs δολοφονεί
- Πανσερραϊκός – Παναιτωλικός 0-0: Όλα μηδέν στις Σέρρες