Mercedes EQA 2021: Ηλεκτρική αναγέννηση από τη βάση
Το πρώτο μοντέλο όπου συνυπάρχουν οι ιδιότητες του premium, του compact, του crossover και του ηλεκτροκίνητου είναι γεγονός και φέρει την υπογραφή της Mercedes-Benz.
H γερμανική φίρμα έκανε τα αποκαλυπτήρια του μοντέλου που θα τοποθετηθεί στη βάση της ηλεκτροκίνητης γκάμας της και το οποίο θα είναι διαθέσιμο και στην χώρα μας από τις αρχές της προσεχούς άνοιξης.
Η EQA αποτελεί ουσιαστικά μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη παραλλαγή της GLA, συνδυάζοντας τα χαρακτηριστικά ενός compact premium crossover με αυτά που διακρίνουν την ηλεκτρική σειρά των EQ, εξασφαλίζοντας έτσι μια αδιαμφισβήτητη πρωτιά στην Mercedes-Benz που αποκτά έτσι ένα αδιαμφισβήτητο προβάδισμα έναντι των συνήθων ανταγωνιστών της.
Σύμφωνα με τις συστάσεις η αρχική τιμή της EQA στην Ευρώπη θα ξεκινά από τα 47.540,50 ευρώ χωρίς στο παραπάνω ποσό να έχουν συνυπολογιστεί οι επιδοτήσεις που ισχύσουν σε πολλές από τις ευρωπαϊκές χώρες.
Η παραπάνω τιμή αφορά την έκδοση EQA 250 στην οποία το ηλεκτροκίνητο crossover θα είναι αρχικά διαθέσιμο. Η συγκεκριμένη έκδοση επωφελείται από ένα ασύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο αναλαμβάνει να κινεί τον μπροστινό άξονα, εξασφαλίζοντας ισχύ 190 ίππων και 375 Nm ροπής. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από 200 κυψέλες ιόντων λιθίου απόδοσης 66,5 kWh οι οποίες σύμφωνα με τις συστάσεις διασφαλίζουν αυτονομία 426 χλμ. βάσει του πρωτοκόλλου WLTP.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις της, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 8,9 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά σε 160 χλμ./ώρα.
Για όσους δεν αρκούνται στα παραπάνω μεγέθη και επιθυμούν κάτι ισχυρότερο, σε σύντομο χρονικό διάστημα από το λανσάρισμα της EQA 250 θα ακολουθήσει μια ισχυρότερη και τετρακίνητη έκδοση η οποία θα αξιοποιεί δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνδυαστική ισχύος περίπου 270 ίππων και 500 Nm ροπής η οποία συνεπικουρούμενης της αμεσότητας στην απόδοση της τελευταίας θα εγγυάται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις πέντε δευτερόλεπτα.
Εκτός από την ισχυρότερη έκδοση, εξίσου δεδομένα θα υπάρξει και μια πιο αποδοτική εκδοχή της EQA η οποία αναμένεται να εξασφαλίζει αυτονομία που θα αγγίζει τα 500 χλμ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη έκδοση δεν θα επωφελείται από μεγαλύτερης απόδοσης μπαταρία αλλά θα ενισχύσει την αυτονομία της χάρη σε μια σειρά στοχευμένων βελτιώσεων σε πλείστους τομείς κάτι που σημαίνει ότι ανεξαρτήτως έκδοσης η EQA θα εγγυάται τους ίδιους χρόνους φόρτισης, απαιτώντας περίπου 30 λεπτά προκειμένου να ανακτήσει το 80% της ενέργειας των μπαταριών της σε ταχυφορτιστή 100 KW.
Την βάση για το νέο ηλεκτρικό μοντέλο αποτέλεσε μια τροποποιημένη εκδοχή της γνώριμης αρχιτεκτονικής όπου βασίζονται μεταξύ άλλων η A-Class και η GLA και η οποία στην προκειμένη περίπτωση, φιλοξενεί κάτω από το πάτωμά της τις συστοιχίες ιόντων λιθίου έχοντας ενισχυθεί καταλλήλως για την προστασία τους.
Προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή σχέση μεταξύ αποδοτικότητας και ευρυχωρίας, όπως είναι σαφές με μια ματιά στις εικόνες του νέου μοντέλου, οι σχεδιαστές της Mercedes-Benz επέλεξαν να παραλλάξουν ελαφρώς το σχήμα και τις λεπτομέρειες της EQA, επενδύοντας σε πιο «ομαλές» επιφάνειες αντί των ακμών και των πτυχώσεων που κυριαρχούν στις επιφάνειες των GLA και A-Class. Το αποτέλεσμα των αλλαγών είναι η EQA να αξιώνει τον ιδιαιτέρως χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή των 0.28.
Από αισθητικής πλευράς η EQA μοιράζεται την ίδια «αύρα» με την πρωτότυπη EQS η οποία ανέλαβε να συστήσει το σχεδιαστικό κώδικά των EQ και η οποία θα είναι κοινή και στις μελλοντικές EQS και EQB οι οποίες θα ακολουθήσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα, πολλαπλασιάζοντας τις ηλεκτρικές επιλογές στην γκάμα της γερμανικής φίρμας.
Χαρακτηριστική ως προς την λογική που ακολουθείται είναι η τοποθέτηση του επικεφαλής σχεδιασμού της Mercedes-Benz, Gorden Wagener ο οποίος έχει δηλώσει: «Η σειρά των EQ χρειάζεται προφανώς το δικό της σχεδιαστικό κώδικα που να εξυπηρετεί τις ανάγκες της. Τον δείξαμε με το πρωτότυπο EQS και αυτή είναι η λογική όπου υπακούν οι EQA αλλά και η EQB».
Εκτός ωστόσο από τις αεροδυναμικές ανάγκες που σμίλεψαν τις επιφάνειες της EQA και την εναρμόνισή της με τον κώδικά των EQ, το νέο μοντέλο όπως ακριβώς και η EQC φέρουν ανεξίτηλη την αισθητική υπογραφή των Mercedes-Benz τόσο εκτός όσο και εντός.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν ανακοινωθεί, στη γερμανική αγορά η EQA θα διατεθεί σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Progressive, Electric Art και AMG Line) με το βασικό να περιλαμβάνει επενδύσεις από τεχνόδερμα, σπορ δερμάτινο τιμόνι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού 64 αποχρώσεων και ηλεκτρικά ανοιγόμενη θύρα αποσκευών.
Ψηλότερα, το επίπεδο Electric Art θα προσφέρει επιπλέον επενδύσεις από δέρμα Napppa σε καθίσματα και τιμόνι με λεπτομέρειες στις απόχρωση του ροζ χρυσού, φωτιζόμενα μαρσπιέ και δίχρωμες δεκάκτινες ζάντες. Στην κορυφαία έκδοση με τα διακριτικά AMG Line θα ξεχωρίζουν εξοπλιστικά χαρακτηριστικά όπως η ανασχεδιασμένη γρίλια, ο νέος διαχύτης, οι αποκλειστικά σχεδιασμένοι για την έκδοση τροχοί 18 ιντσών, τα πιο βαθιά σπορ καθίσματα, τα πεντάλ από χάλυβα ενώ όσοι το επιθυμούν θα μπορούν να επιλέξουν σύστημα ρυθμιζόμενης ανάρτησης.
Πλην των διαφορετικών εξοπλιστικών διατυπώσεων για κάθε επίπεδο εξοπλισμού, κοινή συνισταμένη θα αποτελεί το ευφυές σύστημα infotainment της γερμανικής φίρμας που «ακούει» στο ακρωνύμιο MBUX. Στη βασική έκδοση θα απαρτίζεται από δύο οθόνες 7,0 ιντσών ενώ στις ακριβότερες, από οθόνες με διαγώνιο 10,25 ίντσες. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις θα περιλαμβάνει τη δυνατότητα πλήρους διασύνδεσης smartphone, ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης και τις συνήθεις ευφυείς εφαρμογές οι οποίες έχουν εμπλουτιστεί προκειμένου να εξυπηρετούν τις νέες ηλεκτρικές «απαιτήσεις».
Όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς από μια τυπική Mercedes-Benz, η EQA διαθέτει ένα ευρύ οπλοστάσιο από συστήματα ασφάλειας, άνεσης και υποβοήθησης μεταξύ των οποίων το σύστημα αποτροπής ατυχημάτων κατά την αλλαγή λωρίδας και σύστημα αυτόνομης πέδησης ενώ προαιρετικά οι αγοραστές της θα μπορούν να επιλέξουν ενεργό σύστημα υποβοήθησης τιμονιού, ενεργό σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων και ενεργό σύστημα επιτήρησης της ταχύτητας το οποίο μεταβάλλει αυτόματα την επιτάχυνση και ελέγχει την επιβράδυνση προσαρμόζοντας την κίνηση στα εκάστοτε όρια ταχύτητας.
- Αντώνης Σαμαράς: Η διαγραφή μου ήταν προαποφασισμένη
- Βινίσιους για τις ρατσιστικές επιθέσεις: «Έχω υποφέρει πολύ, είναι μια μάχη που πρέπει να δώσουμε όλοι»
- Ουκρανία: Οι ΗΠΑ κλείνουν την πρεσβεία τους στο Κίεβο – «Επίκειται επίθεση»
- Ταξίδι Γεραπετρίτη στο Λονδίνο με ατζέντα Κυπριακό και Συμβούλιο Ασφαλείας
- Ρωσία: Ξεκίνησε μαζική παραγωγή κινητών πυρηνικών καταφυγίων
- Τζο Μπάιντεν: Η στιγμή που χάνεται μέσα στον Αμαζόνιο μετά την ιστορική ομιλία του