Lockdown : Περιορισμένη η κίνηση στην Ερμού, ουρές στην Τσιμισκή [εικόνες]
Στην Αττική από σήμερα η αγορά ενδυμάτων, υποδημάτων και βιβλίων θα γίνεται μόνο με ραντεβού στο κατάστημα και μήνυμα στο 13033 με τον αριθμό 2.
Στο «κόκκινο» βρίσκεται και επισήμως, από σήμερα, η Αττική, η οποία εδώ και καιρό αποτελεί «πονοκέφαλο» για τους λοιμωξιολόγους.
Η ραγδαία επιδείνωση της επιδημιολογικής εικόνας και ο σχεδόν διπλασιασμός των θετικών κρουσμάτων έφεραν την Αττική σε κόκκινο συναγερμό με την χώρα να χωρίζεται και πάλι σε δυο ζώνες υγειονομικού κινδύνου.
Τα βλέμματα από τη Βόρεια Ελλάδα στρέφονται τώρα στην Αττική η οποία πλέον βρίσκεται στην κόκκινη ζώνη αυξημένου κινδύνου.
Έτσι, από σήμερα, τα καταστήματα στην Αττική θα λειτουργούν με click away, ενώ τα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης, καθώς και τα κομμωτήρια, τα καταστήματα περιποίησης και τα βιβλιοπωλεία λειτουργούν με τη διαδικασία του προκαθορισμένου ραντεβού (click in shop ή click inside).
Άλλωστε, η κινητικότητα που κατεγράφη μετά το άνοιγμα του λιανεμπορίου ήταν ένας από τους παράγοντες που προβλημάτισε τους ειδικούς.
Η Ερμού, πρώτη ημέρα με click inside και click away στην Αθήνα και η Ερμού δεν θυμίζει καθόλου τις προηγούμενες ημέρες.
Στην Αττική από σήμερα η αγορά ενδυμάτων, υποδημάτων και βιβλίων θα γίνεται μόνο με ραντεβού στο κατάστημα και μήνυμα στο 13033 με τον αριθμό 2.
Η κίνηση στα καταστήματα στην Ερμού είναι περιορισμένη κατά πολύ με ελάχιστα άτομα να περιμένουν έξω από τα μαγαζιά έπειτα από κλεισμένο ραντεβού με τον καταστηματάρχη.
Οι έμποροι είναι εμφανώς προβληματισμένοι και φοβισμένοι ότι δε θα καταφέρουν να βγάλουν το χειμώνα.
Το click inside
Ο καταναλωτής που θέλει να επισκεφθεί ένα από αυτά τα καταστήματα για να κάνει έρευνα αγοράς, και όχι απαραίτητα να προβεί σε αγορά, θα πρέπει να έρχεται σε επαφή – τηλεφωνική ή ηλεκτρονική – με το κατάστημα προκειμένου να κλείνει ραντεβού.
Για την πιστοποίηση του ραντεβού θα πρέπει το κατάστημα να αποστείλει είτε email (με την παραγγελία ή απόδειξη αγοράς) είτε sms με τα στοιχεία του (όνομα, διεύθυνση, κλπ) στον καταναλωτή, όπου θα αναγράφεται και η ώρα του ραντεβού.
Οι καταστηματάρχες που δεν επιθυμούν να επιβαρυνθούν με το κόστος του sms μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή e-καταναλωτής της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης, που είναι δωρεάν. Ως το τέλος της ημέρας αναμένεται να ανέβει και σχετική επιλογή για τα ραντεβού του click inside.
Ο καταναλωτής εκτός της ηλεκτρονικής ειδοποίησης που θα πρέπει να έχει μαζί του ώστε να πιστοποιείται το ραντεβού θα πρέπει είτε να στείλει sms με τον κωδικό 2 στο 13033 είτε να συμπληρώσει το ειδικό έντυπο.
Όσον αφορά για τους εσωτερικούς χώρους των καταστημάτων, ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός πελατών είναι ένα (1) άτομο για κάθε 25 τ.μ.
Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός πελατών εντός των εμπορικών κέντρων (malls), εκπτωτικών χωριών και εκπτωτικών καταστημάτων (outlets), είναι ένας (1) πελάτης ανά 25 τ.μ. επιφάνειας κυρίως χώρου.
Τέλος, κατά τον χρόνο παραμονής στα ταμεία, οι πελάτες θα πρέπει να τηρούν απόσταση δύο (2) μέτρων μεταξύ τους.
Το click away
Σε ο,τι αφορά τη μέθοδο του click away, την οποία μάθαμε κατά την εορταστική περίοδο αυτή θα ισχύσει για όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες καταστημάτων του λιανικού εμπορίου. Πρόκειται για τη διαδικασία αγοράς ή παραγγελίας προϊόντος Online ή μέσω τηλεφώνου και την παραλαβή έξω απ’ το κατάστημα με τη δυνατότητα πληρωμής μέσω POS.
Και εδώ η διαδικασία είναι λίγο – πολύ ίδια. Το ραντεβού για την παραλαβή πιστοποιείται είτε ηλεκτρονικά, μέσω email, είτε μέσω sms που θα στείλει η επιχείρηση στον καταναλωτή όπου μαζί με τα στοιχεία της θα δηλώνει και την ημέρα και ώρα του ραντεβού.
Για τη μετακίνηση του ο καταναλωτής θα πρέπει να στείλει sms με τον κωδικό 2 στο 13033 είτε να συμπληρώσει το ειδικό έντυπο.
Οι φόβοι για την Αττική
Την ίδια στιγμή, ο καθηγητής Υγειονομικής και Περιβαλλοντικής Μηχανικής στο ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης εκτίμησε ότι μέχρι τις 5 Φεβρουαρίου θα υπάρξει αύξηση των κρουσμάτων στην Αττική.
Αναφερόμενος ειδικά στην Αττική, σημείωσε ότι μέχρι τα μέσα του Φεβρουάριου θα υπάρχει σταθεροποίηση των κρουσμάτων και την τελευταία εβδομάδα θα υπάρχει αύξηση περίπου στα 600 κρούσματα την ήμερα στο λεκανοπέδιο.
Σχετικά με τα νέα μετά για το λιανεμπόριο εξήγησε στο ΣΚΑΪ ότι θα βοηθήσουν στο να μειωθεί ο συνωστισμός στα μέσα μεταφοράς, λέγοντας ότι στα καταστήματα τα μέτρα τηρούνταν ενώ τόνισε πως θα ήταν πιο ασφαλές να ανοίγαμε τα γυμνάσια χωρίς click away και τα υπόλοιπα.
Διαβάστε επίσης: Τα ορφανά κρούσματα του μεταλλαγμένου στελέχους στην Αττική προκαλούν πονοκέφαλο στους ειδικούς
Για το πως οδηγήθηκε η Αττική σε τρίτο lockdown μίλησε η καθηγήτρια Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Αθηνά Λινού.
Η κ. Λινού αναφέρθηκε στο πώς φτάσαμε ως εδώ και από το πρωί του Σαββάτου η Αττική ανήκει και επίσημα στις «κόκκινες» περιοχές της χώρας.
Όπως τόνισε «ήταν αναμενόμενο να αυξηθούν τα κρούσματα διότι κεντρικά μέτρα δεν είχαν ληφθεί. Ενώ υπάρχει η τηλεργασία για το 50% των εργαζομένων, ελάχιστα εφαρμόστηκε και η εμπειρία μου είναι ότι δεν είχε εφαρμοστεί καν στον δημόσιο τομέα και αυτό δείχνει μια άγνοια».
Μεγάλες ουρές για ψώνια στα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη
Στη Θεσσαλονίκη, η κίνηση συνεχίζεται και τα καταστήματα παραμένουν ανοιχτά. Τα κρούσματα χθες ήταν μόλις 58, ενώ το ιικό φορτίο δείχνει ότι η περιοχή βρίσκεται σε πράσινο επίπεδο.
Οι καταναλωτές εκμεταλλευόμενοι τον καλό καιρό ξεχύθηκαν στην αγορά για να κάνουν τα ψώνια τους ή να κοιτάξουν βιτρίνες συνδυάζοντας την έξοδο τους με μια βόλτα.
Επί ποδός βρίσκεται και η Ελληνική Αστυνομία, όπως αναφέρει το Grtimes καθώς σε αλυσίδες καταστημάτων επί της οδού Τσιμισκή συνεχίζουν να σχηματίζονται ουρές.
Οι αστυνομικοί προχωρούν σε συστάσεις προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός αλλά και σε ελέγχους για να διαπιστώσουν αν οι καταναλωτές έχουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά μαζί τους, όπως για παράδειγμα αν έχουν στείλει SMS στο 13033.
Στην πλειοψηφία τους, όπως φαίνεται και από τις εικόνες, οι ουρές σχηματίζονται από νέους κυρίως σε μεγάλα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, ενώ σε πολλές περιπτώσεις και πάρα τις προσπάθειες οι απαραίτητες αποστάσεις πάνε… «περίπατο».
Αξίζει να σημειωθεί, ότι πολύ διαφορετική είναι η εικόνα σε μικρότερες επιχειρήσεις με τους καταναλωτές να είναι σημαντικά λιγότεροι.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις