H Amanda Gorman δεν φόρεσε τυχαία κόκκινη κορδέλα στα μαλλιά της
Μια στιλιστική επιλογή που δηλώνει πολλά περισσότερα από όσα μπορεί κανείς να φανταστεί
Ένα φαρδύ σατέν κομμάτι made by Prada, σε μια απόχρωση που η μάρκα ονομάζει Fiery Red, έμελλε να τυλίξει τα πυκνά μαλλιά της Amanda Gorman και να μείνει και αυτό στην ιστορία μαζί της.
Έμοιαζε με κάτι σαν…στέμμα περισσότερο και η αντίθεση με το κίτρινο σακάκι της 22χρονης ποιήτριας «έγραψε» εξαιρετικά στον φακό.
«Το είδαμε – ολόκληρος ο κόσμος το έβλεπε έτσι – σαν στέμμα, σαν κάτι που συμβόλιζε την δύναμη της Amanda», δήλωσε η Ateh Jewel, μια Βρετανίδα beauty editor και υποστηρίκτρια της διαφορετικότητας. Η ίδια άρχισε να φοράει κορδέλες την περασμένη άνοιξη, με το που ξεκίνησε η πανδημία, τόσο στο σπίτι της όσο και στις τηλεοπτικές της εμφανίσεις. Το να φοράς μια κορδέλα, κατά την άποψή της, δείχνει μια εορταστική διάθεση, αλλά μοιάζει και σαν πρό(σ)κληση για αντίδραση, σαν δυναμικό κάλεσμα.
Συνεργάστηκε συγκεκριμένα με την Roseings London, μια γνωστή μάρκα αξεσουάρ μαλλιών στο Ηνωμένο Βασίλειο και άρχισε να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να δημοσιεύουν φωτογραφίες με το hashtag #crownyourself.
Ένα αναπάντεχο σύμβολο, ένα «θαυμαστικό»
Κάπως έτσι, ένα ταπεινό αξεσουάρ μετατρέπεται από στοιχείο ενός preppy look σε ένα σύμβολο δυναμισμού που κάτι δηλώνει.
«Είναι ένας τόσο ισχυρός τρόπος για τις γυναίκες να ανακαταλάβουν σύμβολα που παραδοσιακά χρησιμοποιούνταν για τη μείωση της γυναικείας δύναμης», σημείωσε ο Nell Diamond, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της Hill House Home.
Η πανδημία συντέλεσε στην δημοφιλία της κορδέλας: σε τόσα zoom και ηλεκτρονικά meeting δείχναμε μακιγιάζ και μαλλί. Άρα, επενδύσαμε σε αξεσουάρ τύπου κορδέλες και μαντήλια.
Η Lele Sadoughi, ιδρυτής και δημιουργικός διευθυντής της ομώνυμης μάρκας αξεσουάρ της παρουσίασε πρόσφατα μια νέα συλλογή μεκορδέλες, με τιμή μεταξύ 150 και 195 $- πούλησε 500 σε μισή ώρα!
Αυτή η μέγιστη στιγμή για τις κορδέλες, είναι απλώς μια λεπτομέρεια, μπροστά στη μακρά ιστορία του αξεσουάρ. Από τις Ελληνίδες θεές έως τις ποπ σταρ πρόσφατων δεκαετιών, υπήρχε μια κορδέλα για κάθε εποχή της μόδας. Η Grace Kelly, η Catherine Deneuve, ακόμα και η πριγκίπισσα Ντιάνα, αλλά και η Whitney Houston, η Χίλαρι Κλίντον και πόσες ακόμα ακτινοβόλες διεθνώς γυναίκες την επέλεξαν έστω για μία τους εμφάνιση που έγραψε!
«Οι κορδέλες είναι ένα αξεσουάρ που εκφράζει κάτι δυνατό, έχει ένα κύρος, μια προσωπικότητα», δήλωσε η Elizabeth Way, βοηθός επιμελήτρια του Μουσείου στο F.I.T. και συν-επιμελητής μιας επερχόμενης έκθεσης αξεσουάρ, «Head to Toe».
«Δεν είναι κάτι που φοράς χωρίς να σκέφτεσαι, είναι κάτι που επιλέγεις επί τούτου», δήλωσε η Carmen Myer, 31 ετών, δασκάλα Montessori στο Χιούστον. Η κα Myer έχει δύο ντουζίνες από κορδέλες.
Καθώς ξεκίνησε μια νέα χρονιά, η κυρία Myer σκέφτηκε ότι η τάση για τις κορδέλες στα μαλλιά θα άρχιζε να παρέρχεται, μέχρι που είδε την Gorman στο βάθρο με την κόκκινη, υπέροχη κορδέλα της. Πολύ σημαντικό για εκείνη, ως μαύρη γυναίκα.
«Ήταν ένας πολύ καλός τρόπος για να μας δείξει ότι ο καθένας μπορεί να το φορέσει αυτό το αξεσουρά. Δεν είναι μόνο για μια λευκή γυναίκα που έχει ίσια μαλλιά », είπε η κυρία Myer. «Θα μπορούσε επίσης να είναι για πλεκτά, σγουρά, αφάνα και ράστα μαλλιά!»
Κορδέλα, λοιπόν. Το νέο στέμμα. Στην Ελλάδα, η τάση δεν φαίνεται να έχει έρθει προς το παρόν, αλλά αναμένουμε την πρώτη celebrity που θα την τολμήσει.
Με πληροφορίες από τους NYT.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις