Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Τι κάνουν στη Λάρισα και πρωτοπορούν στις σχολικές αυλές;

Τι κάνουν στη Λάρισα και πρωτοπορούν στις σχολικές αυλές;

Η καινοτομία της σκέψης αποτελεί λειτούργημα και οι εκφραστές της δημιουργοί

Μπορεί μια δημοτική αρχή να βγει από την ζώνη άνεσης της και να ακολουθήσει ένα διαφορετικό μονοπάτι; Να πάψει να παριστάνει τον παντογνώστη και να αναθέσει τις σκέψεις της στους πραγματικούς γνώστες; Είναι σε θέση αντί να ακυρώνει τα πολλά χρόνια εκπαίδευσης των ειδικών να τα αξιοποιεί; Στο δήμο της Λάρισας αυτό συμβαίνει. Και δεν είναι για το θεαθήναι αλλά για ουσιαστικό λόγο. Ο δήμαρχος Καλογιάννης και η ομάδα του-αγνοούμε ποιος είχε την ιδέα και δεν έχει και σημασία αφού ο δήμαρχος παίρνει την απόφαση-αποφάσισε πως στη πόλη του υπάρχει ικανό δυναμικό να φέρει σε πέρας μια σημαντική αποστολή. Δηλαδή να διαμορφώσει τις αυλές 15 σχολείων σύμφωνα με τις γνώσεις των ειδικών.

Με στόχο λοιπόν τη διαμόρφωση των σχολικών αυλών σε 15 σχολικά συγκροτήματα στην πόλη της Λάρισας, συνεχίζεται η υλοποίηση της προγραμματικής σύμβασης που έχει υπογράψει ο Δήμος Λαρισαίων, με το ΤΕΕ Κεντροδυτικής Θεσσαλίας και τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Λάρισας.

Πρόκειται για μια σε μια μοναδική στα χρονικά για την χώρα μας πρωτοβουλία, που ξεκινάει ως πιλοτικό πρόγραμμα με την διαμόρφωση των αυλών σε 15 σχολικά συγκροτήματα

Ηδη από τον περασμένο Οκτώβριο, οι διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, οι διευθυντές και εκπαιδευτικοί των σχολείων που έχουν επιλεγεί καθώς και οι Συλλογοι Γονέων έχουν λάβει επιστολή την οποία υπογράφουν οι αντιδήμαρχοι Γ. Σούλτης, Διαμάντος, Δαούλας, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Κ. Δ Θεσσαλίας κ. Ν. Παπαγεωργίου και ο πρόεδρος των αρχιτεκτόνων κ. Παπαδημητρίου, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής:

«Γνωρίζετε περισσότερο από κάθε άλλον την σημαντικότητα των Σχολικών Αυλών στην διαδικασία της εκπαίδευσης. Και αυτό τόσο λόγω της επιστημονικής σας κατάρτισης όσο και από το γεγονός ότι βιώνεστε καθημερινά την Σχολική Αυλή του Σχολείου στο οποίο υπηρετείτε.

Επίσης γνωρίζετε ότι μέχρι σήμερα ο σχεδιασμός των Σχολικών Αυλών στην Χώρα μας δεν αποτέλεσε αντικείμενο μιας μεθοδευμένης διαβούλευσης όλων των εμπλεκομένων κοινωνικών ομάδων, ώστε να καταγραφούν τα προβλήματα επί του πραγματικού, προκειμένου αυτά να μελετηθούν στην πραγματική τους διάσταση, κάτι που είναι απαραίτητο για την επίλυσή τους.

Εκπαιδευτικός παράγοντας

Στις μέρες μας, είναι θέσφατο ότι για μία σωστά διαμορφωμένη Σχολική Αυλή δεν είναι αρκετή η διαπίστωση των προβλημάτων και η επίλυσή τους. Και αυτό γιατί η Σχολική Αυλή αποτελεί σημαντικό παράγοντα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και επομένως η λειτουργική και η αισθητική της οργάνωση  επιβάλλεται να συνεισφέρει πέρα από την μεταφορά γνώσεων προς τους μαθητές και στην διαμόρφωση της προσωπικότητας τους και του χαρακτήρα ελεύθερων ανθρώπων, συμβατών με τα κοινωνικά πρότυπα μιας ελεύθερης, δημοκρατικά οργανωμένης κοινωνίας.

Στην Σχολική Αυλή συμβαίνουν γεγονότα που άπτονται του συνόλου των ψυχοσωματικών λειτουργιών των μαθητών στο σύνολό τους.

Η Δημοτική Αρχή με τον Δήμαρχο Απόστολο Καλογιάννη, αναγνωρίζοντας το πρόβλημα, προέβη σε μια μοναδική στα χρονικά για την χώρα μας πρωτοβουλία:

Προχώρησε σε συνεργασία με το τμήμα Κεντρικής και Δυτικής Θεσσαλίας του Τεχνικού  Επιμελητηρίου Ελλάδας σε μια Προγραμματική Σύμβαση  με την οποία Τριάντα Αρχιτέκτονες της πόλης μας, που είναι μέλη του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Λάρισας, δηλ. συμπολίτες μας, θα μελετήσουν τις Σχολικές Αυλές Δεκαπέντε Σχολικών Συγκροτημάτων προκειμένου αυτές να αναβαθμιστούν. Ένα “πιλοτικό πρόγραμμα” που θα μας δώσει την δυνατότητα με γνώση και εμπειρία να προχωρήσουμε αντίστοιχα και σε άλλες Εκπαιδευτικές μονάδες του Δήμου.

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αυτής της Προγραμματικής Σύμβασης είναι η διαδικασία του Συμμετοχικού Σχεδιασμού που θα εφαρμοστεί, χαρακτηριστικό που την καθιστά σημαντικά πρωτοποριακή γιατί είναι διαπιστωμένο ότι το αποτέλεσμα ενός σχεδιασμού είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον τρόπο με τον οποίο αυτός έχει παραχθεί. Τρόπος που αποτελεί και αυτός ένα πολύτιμο μάθημα προς τον λαό της πόλης μας που μπορεί να οδηγήσει στην εξοικείωσή του σε μια μορφή δράσης και τρόπου επίλυσης όλων των κοινωνικών προβλημάτων που τον απασχολούν.

Σας τα γνωστοποιούμε γιατί αυτά τα κείμενα έχουν την δύναμη να εμπνεύσουν κάθε αναγνώστη. Καθώς μεταφέρουν το όραμα των Αρχιτεκτόνων, έχουν την δύναμη να προβληματίσουν και να βγάλουν από την “πεπατημένη” δηλ. την εφαρμοζόμενη καθημερινή πρακτική, γονείς, καθηγητές και μαθητές, όχι γιατί την αρνούνται αλλά για να την εμπλουτίσουν δημιουργικά, διαμορφώνοντας μια νέα πραγματικότητα. Έτσι, μπορείτε να λάβετε ερεθίσματα για σκέψεις και προτάσεις σας που εναρμονίζονται με το ειδικό περιβάλλον και τις ανάγκες του σχολείου σας.

Και με τον τρόπο αυτό ελπίζουμε να υπάρξει μια δυναμική στην κατεύθυνση της αλλαγής της υπάρχουσας κατάστασης, που ας μην το κρύψουμε δεν μας ικανοποιεί, αντιμετωπίζοντας το “βάλτωμα” και την συνήθεια, που είναι οι μεγαλύτεροι εχθροί κάθε αλλαγής.»

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα παρά τα προβλήματα που προκαλεί η πανδημία συνεχίζεται κανονικά και παρά τις καθυστερήσεις, οι ομάδες των μελετητών, στο τέλος της σύμβασης  θα παραδώσουν στο Δήμο Λαρισαίων προμελέτες.

Τα σχολικά συγκροτήματα

Η προγραμματική σύμβασης αφορά στην υποβολή προμελετών για τις διαμορφώσεις των σχολικών αυλών για τα εξής σχολεία.

1ο Σχολικό μονάδα : 12ο Νηπιαγωγείο, 16ο Νηπιαγωγείο, 20ο Δημοτικό, 38ο Δημοτικό, 12ο Γυμνάσιο
2ο Σχολική μονάδα:   10ο Δημοτικό, 39ο Δημοτικό, 2ο Γυμνάσιο 2ο Λύκειο
3η Σχολική μονάδα: 1ο Δημοτικό, 18ο Νηπιαγωγείο, 38ο Νηπιαγωγείο, 3ο Δημοτικό
4η Σχολική μονάδα: 1ο Γυμνάσιο 1ο Λύκειο 4ο & 37ο Δημοτικό 28ο & 37ο Νηπιαγωγείο
5η Σχολική μονάδα: 11ο Δημοτικό – 11ο Γυμνάσιο – Λύκειο
6η Σχολική μονάδα: 15ο Δημοτικό, 14ο Γυμνάσιο, 9ο Λύκειο
7η Σχολική μονάδα: 27ο Δημοτικό, 10ο Γυμνάσιο, 10ο Λύκειο
8η Σχολική μονάδα: 3ο Γυμνάσιο, 3ο Λύκειο
9η Σχολική μονάδα: 6ο Γυμνάσιο, 6ο Λύκειο
10η Σχολική μονάδα: 1ο ΕΠΑΛ, 1ο ΣΕΚ
11η Σχολική μονάδα: 7ο ΕΠΑΛ
12η Σχολική μονάδα: 5ο Γυμνάσιο, 5ο Λύκειο
13η Σχολική μονάδα: Δημοτικό Σχολείο Φαλάνης
14η Σχολική μονάδα      : 7ο, 30ο Νηπιαγωγείο & 11ο Δημοτικό
15η Σχολική μονάδα: 16ο Δημοτικό, 32ο Δημοτικό, 20ο Νηπιαγωγείο, 43ο Νηπιαγωγείο

Must in

Θρυλική καρδιά ο Σέστιτς!

Ο παλιός άσος του Ολυμπιακού και του Ερυθρού Αστέρα αναρρώνει μετά την πετυχημένη μεταμόσχευση καρδιάς στην οποία υποβλήθηκε αφού η ζωή του ήταν σε άμεσο κίνδυνο

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο