Επικίνδυνες πτήσεις: Η πανδημία κάνει τους πιλότους να χάνουν τη φόρμα τους
Ανησυχητικά περιστατικά καταγράφονται στις ΗΠΑ
Θυμάστε το συναίσθημά σας όταν επιστρέφετε στο γραφείο μετά το τέλος της καλοκαιρινής άδειας; Έχει περάσει αρκετός καιρός, οπότε επιτρέψτε μας να σας το θυμίσουμε εμείς: Τις πρώτες λίγες ώρες, μοιάζει σχεδόν σαν να έχετε ξεχάσει όλα όσα γνωρίζατε, ακόμη και αν βρίσκεστε στην ίδια θέση εργασίας εδώ και ολόκληρα χρόνια.
Φανταστείτε, λοιπόν, πώς μπορεί να αισθάνονται οι πιλότοι, που βρίσκονται αγκυροβολημένοι στη γη εδώ και έναν ολόκληρο χρόνο.
Σύμφωνα με το CNN, δεν είναι λίγοι εκείνοι που παραδέχονται ότι χρειάζονται… φρεσκάρισμα των ικανοτήτων τους πριν επιστρέψουν στο πιλοτήριο.
«Πέταξα για πρώτη φορά μετά από σχεδόν τρεις μήνες», έγραψε πιλότος σε έκθεση προς την αεροπορική εταιρεία όπου εργάζεται, εξηγώντας τους λόγους που ξέχασε να θέσει σε λειτουργία το αντιψυκτικό σύστημα. «Εμπιστεύτηκα υπερβολικά πολύ την πεποίθησή μου ότι θα τα θυμόμουν όλα με ευκολία, σαν να είναι «δεύτερη φύση μου».
Η έκθεση της πτήσης, που προσγειώθηκε χωρίς απρόοπτα, είναι μόνο μία από τα περίπου 20 έγγραφα που έχει στη διάθεσή του το CNN και τα οποία καταγράφουν τους κινδύνους που προκύπτουν από την παρατεταμένη αδράνεια των πιλότων.
Ανάλυση του CNN που επιβεβαιώνεται και από πρόσφατη έκθεση των Times του Λος Άντζελες, διαπίστωσαν ότι οι πιλότοι που επιστρέφουν στις θέσεις τους αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα.
«Όλοι γνωρίζουν ότι οι ικανότητες πτήσης μειώνονται εύκολα. Προκειμένου να προετοιμαστώ για την πτήση μετά από μια περίοδο αδράνειας θα έπρεπε να έχω αφιερώσει περισσότερο χρόνο στην επανάληψη των καθηκόντων μου», γράφει ο πιλότος.
Υπάρχουν συστήματα που διασφαλίζουν ότι οι πιλότοι διατηρούν τις ικανότητές τους. Ο παραπάνω πιλότος, που είχε μείνει τρεις μήνες εκτός πιλοτηρίου, προσέγγιζε το όριο από το οποίο και έπειτα θα έπρεπε να περάσει μετεκπαίδευση.
Ο κίνδυνος, σύμφωνα με τον ειδικό αεροασφάλειας, Πίτερ Γκελζ, είναι ότι τα αεροπορικά ατυχήματα συχνά δεν είναι τίποτα περισσότερο από το τέλος μιας αλυσίδας που ξεκινά από ένα μικρό λάθος.
«Αυτού του είδους τα σχετικά ασήμαντα –που φαίνονται, δηλαδή, ασήμαντα- λάθη, πραγματικά μπορούν να καταλήξουν σε τρομερά δυστυχήματα», τονίζει ο Γκελζ.
Ένα από τα πιο επικίνδυνα συμβάντα που καταγράφηκαν, αφορούσε ένα αεροσκάφος που προσγειώθηκε χωρίς την άδεια των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. Οι πιλότοι αυτής της πτήσης ήταν πιεσμένοι από κενά αέρος και άλλους περισπασμούς όταν προσέγγιζαν το αεροδρόμιο, όπως έγραψε ένας εκ των πιλότων και «ξέχασαν να πάρουν τη σχετική άδεια».
«Μετά το ξέσπασμα του κοροναϊού, δεν πετούσα τόσο συχνά όσο πριν», έγραψε ο πιλότος. «Πιστεύω ότι αυτό έπαιξε ρόλο στο περιστατικό».
Αρκετοί πιλότοι ανέφεραν ότι ξέφυγαν από το σωστό υψόμετρο στη διάρκεια της πτήσης, ενώ ένας εξ αυτών προσγειώθηκε σε… λάθος αεροδιάδρομο. Αυτές οι λάθος αποφάσεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε σύγκρουση σε περίπτωση που υπήρχε και άλλο αεροσκάφος κοντά στο σημείο.
Ένας εξ αυτών δήλωσε ότι πετώντας μετά από μήνες, σε μια σχετικά ομαλή πτήση, ξαφνιάστηκε όταν έκανε ένα λάθος στη διαχείριση της ταχύτητας του αεροσκάφους.
«Πίστευα ότι είχα ξεπεράσει τον κίνδυνο της αδράνειας, αλλά Θεέ μου, έκανα λάθος», σημείωσε. «Θεώρησα λανθασμένα ότι είχα ξεσκουριάσει, επειδή το πρώτο μέρος της πτήσης είχε πάει τόσο καλά.».
Δεν είναι λίγοι και οι πιλότοι που αναφέρουν ότι έκαναν λάθη στον προγραμματισμό των υπολογιστικών συστημάτων και των ασυρμάτων. Ένας πιλότος που ανέφερε ότι επέλεξε λάθος συχνότητα προσεγγίζοντας το αεροδρόμιο, σημείωσε ότι «δεν είχα πετάξει επί δύο μήνες». Δίπλα του καθόταν ένας συνάδελφός του που «δεν είχε πετάξει επί 6 εβδομάδες».
«Παλεύω να βρω μια βιώσιμη λύση στο πρόβλημα, πέρα από τις συχνότερες πτήσεις που ενδέχεται να μην είναι άμεσα εφικτές εξαιτίας της κατάστασης», έγραψε ο κυβερνήτης. «Είναι βέβαιο ότι θα πρέπει να είμαστε σε μεγαλύτερη εγρήγορση απέναντι στο ενδεχόμενο οι ικανότητές μας να χάνονται εξαιτίας της αδράνειας».
Φυσικά, το πρόβλημα αναμένεται να επιλυθεί, ενώ δεν αφορά όλες τις αεροπορικές εταιρείες. Πολλές εξ αυτών, διαθέτουν προγράμματα επανεκπαίδευσης των πιλότων τους, τους οποίους ούτως ή άλλως υποβάλουν σε τακτικά τεστ για να ελέγξουν ότι παραμένουν «μάχιμοι».
Και, φυσικά, όταν όλα αυτά θα έχουν πια τελειώσει, οι πτήσεις αναμένεται να ανακάμψουν. Μαζί τους και οι ικανότητες των πιλότων.
- Ο πρωθυπουργός της Βρετανίας Στάρμερ θα συναντηθεί με τον πρόεδρο της Κίνας Σι στο περιθώριο της G20
- Συμφωνία ΕΕ-Mercosur: H Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν θέλει, οι ευρωπαίοι αγρότες όχι
- Αγορές: H Wall Street έχει «λοκάρει» στην Nvidia – Θα συνεχιστεί το ράλι στα crypto;
- Μπερνάρ Αρνό: Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ευρώπης μήνυσε το X του Μασκ του πλουσιότερου στον κόσμο
- Βόρεια Κορέα: Ο Κιμ Γιονγκ Ουν ζητάει την βελτίωση των στρατιωτικών δυνατοτήτων για πόλεμο
- Αντώνης Σαμαράς: Πώς σχολιάζουν τουρκικά ΜΜΕ τη διαγραφή του από τον Κυριάκο Μητσοτάκη