Ειδική πρόβλεψη για τα logistics στο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο
«Με πλέγμα άμεσων αλλά και μέσο-μακροπρόθεσμων δράσεων και νομοθετικών ρυθμίσεων, στόχος είναι ο χωροταξικός σχεδιασμός να αποτελέσει προϋπόθεση για επενδύσεις και στα logistics, με σεβασμό στο περιβάλλον και την κοινωνική συνοχή», ανέφερε γγ Ευθύμιος Μπακογιάννης.
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Tη σύνταξη Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τη Βιομηχανία με ειδική πρόβλεψη για την εφοδιαστική αλυσίδα (logistics) ανήγγειλε ο γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιος Μπακογιάννης στο 4th International Logistic Forum.
«Με πλέγμα άμεσων αλλά και μέσο-μακροπρόθεσμων δράσεων και νομοθετικών ρυθμίσεων, στόχος είναι ο χωροταξικός σχεδιασμός να αποτελέσει προϋπόθεση για επενδύσεις και στα logistics, με σεβασμό στο περιβάλλον και την κοινωνική συνοχή», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μπακογιάννης.
Πώς θα ενισχυθούν οι επενδύσεις
Ειδικότερα, και σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΝ, με το συγκεκριμένο πλέγμα δράσεων, αντιμετωπίζονται σημαντικά ζητήματα που αφορούν στην εφοδιαστική αλυσίδα όπως:
– Η νόμιμη λειτουργία και ανάπτυξη μικρών αποθηκών logistics (χρήσεις Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής), σύγχρονων, αυτοματοποιημένων κέντρων ενοποίησης παραγγελιών και φορτίων (micro-consolidation centers) εντός ή ακόμα και στην περίμετρο των μεγάλων πόλεων, σε σχέση με τις θεσμοθετημένες χρήσεις γης.
– Ο καθορισμός με δευτερογενή νομοθεσία επιμέρους προϋποθέσεων, όπως για παράδειγμα η επιτρεπόμενη επιφάνεια και όγκος, ο μέγιστος όγκος διερχόμενων φορτίων, τα ωράρια φορτοεκφόρτωσης, ο μέγιστος αριθμός van ανά ώρα, υποχρέωση ηλεκτροκίνητων van, κ.λπ.
– Η ένταξη της ηλεκτροκίνησης που θα επιτρέπει την χρήση αθόρυβων και φιλικών στο περιβάλλον οχημάτων, τα οποία θα κινούνται στις αποθήκες logistics.
– Η προώθηση της «πράσινης» εφοδιαστικής με cargo-bikes για το «τελευταίο μίλι», δηλαδή το τελευταίο κομμάτι της αλυσίδας των μεταφορών.
– Η αξιοποίηση των παλαιών ανενεργών βιομηχανικών κτιρίων στις εκτός σχεδίου περιοχές ως εγκαταστάσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας – μια ρύθμιση που θα ανακουφίσει την Αττική από την μεγάλη και συνεχώς επιδεινούμενη έλλειψη για τέτοια κτίρια, ενώ ταυτόχρονα θα αναβαθμίσει υποβαθμισμένες περιοχές, με την ανανέωση των κτηρίων και την προσφορά νέων θέσεων εργασίας καθώς και
– Η αντιμετώπιση των θεμάτων των άτυπων συγκεντρώσεων (όπως π.χ. Ελαιώνας, Ασπρόπυργος).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις