Γιώργος Κιμούλης: Η δεκαπενθήμερη θητεία στο ΚΠΙΣΝ
Πολιτικό παρασκήνιο, εσωτερικές συγκρούσεις συμφερόντων αλλά και ο ασυμβίβαστος χαρακτήρας του ίδιου: το σίριαλ με τη θητεία του Γιώργου Κιμούλη στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
- Στους 94 έχουν φτάσει οι νεκροί στη Μοζαμβίκη μετά το πέρασμα του κυκλώνα Σίντο
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
- Μηχανική βλάβη σε πλοίο με 115 επιβάτες - Επέστρεψε στον Πειραιά
- Απίστευτο περιστατικό σε κηδεία: 20χρονος χόρευε δίπλα στο φέρετρο και τράβαγε τα γένια των ιερέων
Στη δίνη των αποκαλύψεων για σεξουαλική παρενόχληση και περιστατικά κακοποίησης και λεκτικής βίας στον χώρο του θεάτρου έχει βρεθεί ο Γιώργος Κιμούλης.
Υπενθυμίζεται ότι παίρνοντας θάρρος από την εξομολόγηση της Σοφίας Μπεκατώρου, η Ζέτα Δούκα ήταν η πρώτη ηθοποιός που άνοιξε το στόμα της και κατήγγειλε πως ο πασίγνωστος ηθοποιός και σκηνοθέτης την εξύβρισε και την κλώτσησε.
Η αποκάλυψη αυτή της Ζέτας Δούκα άνοιξε τον ασκό του Αιόλου για περαιτέρω συγκλονιστικές καταγγελίες στον χώρο του θεάτρου. Στο πλευρό της βρέθηκαν πολλοί άλλοι συνάδελφοί της, ενώ και άλλες ηθοποιοί – όπως η Κατερίνα Γερονικολού, η Ευδοκία Ρουμελιώτη, η Φαίη Ξυλά και άλλες – κατήγγειλαν τον Γιώργο Κιμούλη για ανάρμοστη συμπεριφορά.
Με αφορμή τη σωρεία καταγγελιών, ο κ. Κιμούλης τέθηκε εκτός Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.
Η προεδρία δύο εβδομάδων στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
Ο Γιώργος Κιμούλης είχε στηρίξει ανοιχτά τον ΣΥΡΙΖΑ και κατά την περίοδο διακυβέρνησής του το όνομα του ηθοποιού ακουγόταν έντονα για τη θέση του υπουργού Πολιτισμού.
Τελικά, όταν το ΚΠΙΣΝ παραχωρήθηκε στο Δημόσιο, το όνομα του κ. Κιμούλη ακουγόταν πολύ έντονα ως του εκλεκτού της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και του προσωπικού του φίλου Αλέξη Τσίπρα για την προεδρία του Κέντρου Πολιτισμού.
Πράγματι, στα τέλη Φεβρουαρίου του 2017 ο ηθοποιός και σκηνοθέτης ανέλαβε τη θέση του προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου, ενώ διευθύνων σύμβουλος ανακηρύχθηκε ο Νίκος Μανωλόπουλος, για χρόνια διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής.
Μετά από μόλις δύο εβδομάδες και μία μέρα, ο Κιμούλης παραιτήθηκε από τη θέση του με αιχμές κατά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και κατά του κ. Μανωλόπουλου. Μια παραίτηση που κατά πολλούς κρίθηκε προδιαγεγραμμένη, καθώς υπήρξε έντονο πολιτικό παρασκήνιο, εσωτερικές συγκρούσεις συμφερόντων, αλλά και ο ασυμβίβαστος χαρακτήρας του ίδιου του ηθοποιού.
Η παραίτηση του Γιώργου Κιμούλη ήρθε ως αποτέλεσμα της πλήρους διάστασης των δικών του απόψεων με εκείνες του Διευθύνοντος Συμβούλου, Νίκου Μανωλόπουλου. Το ζήτημα που ανέκυψε ήταν, σύμφωνα με πληροφορίες, η διαφωνία του Κιμούλη με την τακτική του Ιδρύματος Νιάρχου να σχεδιάζει τις δικές του πολιτιστικές δράσεις στο ΚΠΙΣΝ, ανεξαρτήτως εκείνων που είναι προγραμματισμένες ή πρόκειται να προγραμματιστούν από το Κέντρο Πολιτισμού ως δημόσιου οργανισμού.
Ο Γιώργος Κιμούλης εξέφρασε την έντονη πολιτική του διαφωνία, θεωρώντας ότι πρέπει να διασφαλιστεί πρωτίστως ο δημόσιος χαρακτήρας του οργανισμού και τονίζοντας ότι παραμένει η ουσιαστική παρέμβαση του Ιδρύματος, παρά τις διαβεβαιώσεις του περί ουσιαστικής απομάκρυνσης.
Στην επιστολή παραίτησής του, ο κ. Κιμούλης καυτηρίαζε τις υπερ-εξουσίες του διευθύνοντος συμβούλου της ΚΠΙΣΝ ΑΕ, κ. Νίκου Μανωλόπουλου. Όμως, ο ίδιος ο νόμος φαίνεται ότι ανοίγει το δρόμο για τη σύσταση ενός οργάνου στο οποίο ο Διευθύνων Σύμβουλος επί της ουσίας διοικεί, ενώ στον Πρόεδρο απομένει ο ρόλος του πρεσβευτή, του γενικού εποπτεύοντα κ.λπ. Και ο ρόλος αυτός δεν θα μπορούσε να ικανοποιεί, προσωρινά ή με προοπτική διαρκείας, μια προσωπικότητα τόσο πληθωρική όσο ο Γιώργος Κιμούλης.
Το ρεπορτάζ έδειξε επίσης ότι στην πρώτη συνεδρίαση του ΔΣ ήταν ήδη καθορισμένες οι αρμοδιότητες των μελών από το Υπουργείο Οικονομικών, καθώς και η εξουσιοδότηση προς τον διευθύνοντα σύμβουλο για υπογραφή ποσών μέχρι 300.000 ευρώ χωρίς την έγκριση του ΔΣ, ποσό που μειώθηκε τελικά στις 50.000 μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις, τόσο από τον Γιώργο Κιμούλη, όσο και από τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ.
Η επιστολή παραίτησης του Γιώργου Κιμούλη
«Το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο στοίχημα δυναμικού μετασχηματισμού του πολιτισμικού μας χάρτη. Η τεράστια ευθύνη διοίκησης είχε εξ αρχής ως δεσμευτική παράμετρο την συγκρότηση ενός συλλογικά δημιουργικού και αποφασιστικού Διοικητικού Συμβουλίου το οποίο θα λειτουργεί με απόλυτη διαφάνεια.
»Η τελική αποκρυστάλλωση όμως της διοικητικής έκφρασης, προϊόν αναίτιων πολυήμερων “εσωκομματικών διαπραγματεύσεων”, απεδείχθη στην πράξη κατώτερη των περιστάσεων. Παρά το συμφωνημένο πλαίσιο, ο διορισμένος εκ του υπουργείου Οικονομικών διευθύνων σύμβουλος κ. Μανωλόπουλος – πρώην Διευθυντής του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών – υποκαθιστά στην ουσία όλο το Διοικητικό Συμβούλιο εκμεταλλευόμενος τις εύθραυστες εσωτερικές ισορροπίες του κυβερνώντος κόμματος στις οποίες αρνούμαι να συμμετέχω.
»Ως μέλος μιας συλλογικότητας που δεν δύναται να ενεργοποιηθεί τελικώς – παρ’ όλες τις προσπάθειες που κατέβαλα όλον αυτόν τον καιρό – και ενός ασαφούς τοπίου καλλιτεχνικής διεύθυνσης που αρχίζει να διαμορφώνεται πλέον καθιστώντας σχεδόν απαγορευτικό οποιοδήποτε παραγόμενο έργο εκ μέρους του Κ.Π.Ι.Σ.Ν. ΑΕ, υπέβαλα σήμερα την παραίτησή μου προς το Διοικητικό Συμβούλιο. Σε καμία περίπτωση δεν προτίθεμαι να συμβάλλω στην ακύρωση της δυναμικής του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, αλλά ούτε και να συναινέσω σε διαδικασίες που μελλοντικά μπορεί να προκαλέσουν υπόνοιες αδιαφάνειας.
»Οι δημόσιες θέσεις δεν είναι επισφράγιση κοινωνικής αποκατάστασης ούτε κάλυψη κάποιου υπαρξιακού κενού. Ναι μεν στήριξα δημοσίως τον ΣΥΡΙΖΑ γιατί έκρινα πως ήταν η μοναδική λύση εκείνη την περίοδο για τη χώρα μου, αλλά δεν το έκανα για να εγκατασταθώ σε κάποια θέση. Ούτως ή άλλως έχει κατά κόρον γραφτεί πως έχω αρνηθεί αρκετές προτάσεις στο παρελθόν για θέσεις ιδιαίτερα σημαντικές. Ευτυχώς για μένα δεν είμαι ανέστιος. Έχω τον τόπο της τέχνης μου. Εκεί κατοικώ. Ουδέποτε έχω παίξει ρόλο σε πολιτικά παρασκηνιακά παιχνίδια ή σε εσωκομματικές συγκρούσεις, όπως επίσης ουδέποτε υπήρξα παιδί κομματικού σωλήνα. Ας ελπίσουμε, για το καλό όλων και του ΚΠΙΣΝ η παραίτηση αυτή να αναγκάσει τους αρμόδιους να σκεφτούν με μεγαλύτερη προσοχή τον τρόπο λειτουργίας του.
Τέλος θα ήθελα να υπενθυμίσω δύο βασικά πράγματα: πρώτον η αξιοπρέπεια δεν έχει ανταλλακτική αξία και δεύτερον όταν ρίχνουμε κάποιον εν γνώσει μας στην αρένα, δεν τον αφήνουμε μόνο του να κοιτάζει τι θα δείξει ο αντίχειρας.
Με εκτίμηση
Γιώργος Κιμούλης»
«Το ΚΠΙΣΝ δεν είναι δημόσιος οργανισμός παρά μόνο στα χαρτιά»
Σε συνέντευξή του αρκετούς μήνες μετά την παραίτησή του, ο κ. Κιμούλης είχε αναφέρει ότι το ΚΠΙΣΝ δεν είναι δημόσιος οργανισμός παρά μόνο στα χαρτιά, προσθέτοντας ότι το κράτος δεν δίνει ούτε ένα ευρώ στο ΚΠΙΣΝ παρά τη σύμβαση που έχει υπογραφεί».
Συγκεκριμένα, είχε αναφέρει: «Δεν ξέρω αν ήταν κακή συνεννόηση. Πάντως ήταν συνεννόηση. Εμένα βασική μου θέση είναι ότι ο Πολιτισμός είναι δημόσιο αγαθό. Και μ’ αυτή τη λογική πήγα. Οταν κατάλαβα ότι κανένας δεν ενδιαφερόταν γι’ αυτό, έφυγα. Ξέρετε, δεν είναι εύκολο, ιδίως στις μέρες μας, να πετάς 60.000 ευρώ το χρόνο επειδή κάποια πράγματα είναι ενάντια στην ιδεολογία σου. Αλλά τι να κάνουμε; Ο καθείς κι ο αξιακός του χώρος».
Μάλιστα, στην ίδια συνέντευξή του στο thetoc.gr, ο Γιώργος Κιμούλης είχε εκφράσει την απογοήτευσή του για τον ΣΥΡΙΖΑ και ότι η ελπίδα που είχε φέρει το κόμμα του Αλέξη Τσίπρα είχε χαθεί.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις