Ο Pieter Mulier στο τιμόνι του οίκου Azzedine Alaïa
Ο Pieter Mulier αναλαμβάνει καθήκοντα διευθυντή δημιουργικού, βάζοντας τα θεμέλια για μια νέα εποχή στον διάσημο οίκο μόδας.
Ο Pieter Mulier αναλαμβάνει καθήκοντα νέου διευθυντή δημιουργικού του Azzedine Alaïa βάζοντας τα θεμέλια για μια νέα εποχή στον διάσημο οίκο μόδας.
Ο διορισμός του Mulier ανακοινώθηκε τρία χρόνια μετά τον θάνατο του ιδρυτή του οίκου, γαλλο-τυνήσιου σχεδιαστή μόδας, Azzedine Alaïa το 2017.
Το εντυπωσιακό βιογραφικό του Mulier περιγράφει μια μακροχρόνια σχέση με τον Βέλγο σχεδιαστή Raf Simons, με τον οποίο άρχισε να συνεργάζεται ως ασκούμενος κατά τη διάρκεια της δημιουργίας της συλλογής Φθινόπωρο/Χειμώνας 2002 του Simons «Virginia Creeper».
Από τότε, ο Mulier ακολούθησε τον μέντορά του, Simons στον Jil Sander όπου ήταν διευθυντής αξεσουάρ και στον Calvin Klein όπου ήταν διευθυντής δημιουργικού μέχρι την αποχώρηση μαζί με τον Simons το 2018.
Οι γνώστες της μόδας αναγνωρίζουν τον Mulier από το ντοκιμαντέρ «Dior and I» του 2014, το οποίο περιγράφει λεπτομερώς την πρώτη συλλογή Haute Couture για τον Dior.
Εκείνη την περίοδο ο Mulier δούλευε ως διευθυντής σχεδιασμού του Dior, ενεργώντας ως σύνδεσμος μεταξύ του Simons και των παρισινών ατελιέ.
«Είναι απόλυτο όνειρο να εντάσσομαι σε αυτόν τον περίφημο οίκο, στα όμορφα ατελιέ του και στην ταλαντούχα ομάδα του.
Πάντα μπροστά από την εποχή του και ανοιχτό σε όλες τις τέχνες και τις κουλτούρες, το ισχυρό όραμα του Azzedine Alaïa έχει αποτελέσει έμπνευση, καθώς πάντα προσπαθούσε να δώσει τον απαραίτητο χρόνο στην καινοτομία και τη διαρκή δημιουργία» ανέφερε ο Mulier σε επίσημη δήλωση, σύμφωνα με το ΑΠΕ.
«Με αυτήν την τεράστια αίσθηση θαυμασμού και ευθύνης θα επιδιώξω να συνεχίσω την κληρονομιά του, την εξύμνηση της θηλυκότητας και την τοποθέτηση των γυναικών στην καρδιά της δημιουργίας» υπογράμμισε.
Η παρακαταθήκη του Αζεντίν Αλαϊά
Γεννημένος στο Βέλγιο ο Peter Mulier σπούδασε Aρχιτεκτονική στο Institut Saint-Luc των Βρυξελλών και στη συνέχεια κλήθηκε από τον Raf Simons να κάνει πρακτική άσκηση στο brand του και το 2002 έγινε επικεφαλής της ομάδας δημιουργικού.
Γνωστός για τα αθάνατα φορέματά του που αναδεικνύουν το γυναικείο σώμα, ο Αζεντίν Αλαϊά εισήλθε στον κόσμο της μόδας τη δεκαετία του 1980. Παρουσίαζε τα ντεφιλέ του σύμφωνα με το δικό του χρονοδιάγραμμα, μακριά από τη φρενίτιδα των εβδομάδων μόδας, και χωρίς εντυπωσιασμούς.
Αλλεργικός στις μεθόδους προώθησης, αυτός ο μικροκαμωμένος διακριτικός άνδρας, ο Αζεντίν Αλαϊάείχε την πολυτέλεια να μην έχει ανάγκη τη δημοσιότητα. Τα σπάνια ντεφιλέ του πραγματοποιούνταν μπροστά σε μια μικρή επιτροπή στο ατελιέ του που ήταν παράλληλα και μπουτίκ στο Μαρέ.
Ο Αλαϊά επινοούσε τα ρούχα του σε τρεις διαστάσεις, χρησιμοποιώντας λίγο το σχέδιο.
Έκανε πολλές υπερβάσεις, στην υψηλή ραπτική, αλλά επίσης στο πρετ-α-πορτέ, παρακάμπτοντας τις διαταγές της συστηματικής ανανέωσης κάθε σεζόν: συνέβαινε να προτείνει το ίδιο φόρεμα για δύο χρόνια στη σειρά.
Φοιτητής γλυπτικής στη Σχολή Καλών Τεχνών της Τύνιδας, γιος αγροτών, άρχισε να εργάζεται σε ένα συνοικιακό ραφτάδικο. Φθάνοντας στο Παρίσι στα τέλη της δεκαετίας του 1950 εργάζεται για λίγο στον οίκο Ντιόρ και στον Γκι Λαρός.
Πολύ νεαρός αρχίζει να ντύνει τις γυναίκες του κόσμου των οποίων γίνεται συχνά ο έμπιστός τους. Γνωρίζει την Αρλετί, που θα γίνει μία από τις μούσες του, ακόμη και την Γκάρμπο.
Ο μόδιστρος συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό στον ορισμό της γυναικείας σιλουέτας τη δεκαετία του 1980, επινοώντας το σώμα, το χυτό μαύρο καλσόν, τη φούστα με φερμουάρ στην πλάτη, σχέδια που αντιγράφονται ακατάπαυστα. Τα φορέματά του, σαν δεύτερο δέρμα, είναι ταυτόχρονα προκλητικά και ξεχωριστά.
Οι διασημότητες τον αδράχνουν κυρίως η αγαλματένια Γκρέις Τζόουνς που ποζάρει φορώντας τις δημιουργίες του υπό τον φακό του Ζαν-Πολ Γκουντ. Το 1989 είναι εκείνος που παραγγέλνει στον Αλαϊά την τήβεννο-σημαία που φόρεσε η τραγουδίστρια Τζέσι Νόρμαν για το ντεφιλέ των 200 χρόνων της Γαλλικής Επανάστασης.
Το 2000 υπογράφει συμφωνία με την Prada, που θα του επιτρέψει να αναπτυχθεί, αλλά από την οποία θα αποδεσμευθεί επτά χρόνια αργότερα για να προσεγγίσει τον πολυτελή ελβετικό οίκο Richemont.
Παρά την αλλαγή προσεταιρισμού, ο Αλαϊά δεν άλλαξε καθόλου τις συνήθειές του: εργαζόταν ακούραστα τη νύχτα υπό τον ήχο παλιών κινηματογραφικών ταινιών.
- Αϊτή: Κατά 70% αυξήθηκε ο αριθμός των παιδιών που στρατολογούνται σε συμμορίες
- Τουρκία: Ο κινητήρας αεροσκάφους με 95 επιβαίνοντες τυλίγεται στις φλόγες (δείτε βίντεο)
- Ουρουγουάη: Ο Ζαμαντού Ορσί της κεντροαριστερής αντιπολίτευσης είναι ο νέος πρόεδρος της χώρας
- Ταϊλάνδη: Η αστυνομία ερευνά «τεχνική διαλογισμού» με δεκάδες πτώματα σε βουδιστικό μοναστήρι
- Περού: 11 νεκροί από πτώση λεωφορείου σε χαράδρα – Συμμετείχαν σε σχολική εκδρομή
- Μεξικό: 6 νεκροί και 10 τραυματίες από επίθεση ενόπλων σε μπαρ