Audi e-tron GT & RS e-tron GT: Ηλεκτρικό νταμπλ…κορυφής
Η Audi παραδίδει στο κοινό το μοντέλο που θα τεθεί επικεφαλής της ηλεκτρικής της γκάμας, παίρνοντας την μορφή ενός επιβλητικού Gran Turismo που θα είναι διαθέσιμο εξαρχής σε απλή και RS έκδοση, υποσχόμενο υψηλές επιδόσεις και απαράμιλλη άνεση.
- Η Ουγγαρία δίνει άσυλο σε πρώην υφυπουργό της Πολωνίας - Σε βάρος του ισχύει ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης
- Ο Σεργκέι Λαβρόφ υπαινίχθηκε έναν από τους όρους λήξης του πολέμου με την Ουκρανία
- Πώς η υπόθεση Πελικό έδωσε άλλες διαστάσεις στη σεξουαλική βία
- Η Κριστίνα Αγκιλέρα κάνει επίδειξη στήθους καθώς κλείνει τα 44 της με topless «κοστούμι γενεθλίων»
H γερμανική φίρμα έκανε τα αποκαλυπτήρια του νέου της αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου Audi e-tron GT το οποίο ο επικεφαλής της φίρμας Markus Duessman χαρακτήρισε ως «το πιο σημαντικό μοντέλο της Audi» καθώς τα επιβλητικά του χαρακτηριστικά όσο και η θέση του στην κεφαλή της ηλεκτρικής γκάμας της Audi το καθιστούν ιδανικό ως “halo car”.
Υπό το παραπάνω σκεπτικό άλλωστε οι εκδόσεις του Audi e-tron GT θα κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις Bollinger Hofe στο Neckarsulm όπου όπως είναι γνωστό παράγεται το Audi R8.
Επίσης, το νέο e-tron GT θα είναι εξαρχής διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις την «απλή» και την RS οι οποίες θα είναι ταυτόχρονα διαθέσιμες από την άνοιξη. Αμφότερες αξιοποιούν ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο αποτελούμενο από δύο μοτέρ –ένα για κάθε άξονα- διαθέτοντας ηλεκτροκίνηση.
Η «βασική» έκδοση υπόσχεται απόδοση 476 ίππων και 630 Nm ροπής μεγέθη που εξασφαλίζουν τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,1 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά του διαμορφώνεται σε 245 χλμ./ώρα. Διαθέτει μια ιδιαιτέρως σοφιστικέ ανάρτηση η οποία αποτελείται από διπλά ψαλίδια και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ ενώ, πλην της τετρακίνησης την εικόνα της μετάδοσης συμπληρώνει η παρουσία ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού στον πίσω άξονα. Τα φρένα απαρτίζονται από ατσάλινα δισκόφρενα με δεκαπίστονες δαγκάνες.
Στην περίπτωση της έκδοσης RS η ισχύς «σκαρφαλώνει» στους 598 ίππους και 830 Nm ροπής ενώ υπάρχει και λειτουργία launch control η οποία για 2,5 δευτερόλεπτα μπορεί να αυξήσει τη διαθέσιμη ισχύ σε 646 ίππους για 2,5 δευτερόλεπτα. Η συγκεκριμένη έκδοση υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα αλλά και αυξημένη μέγιστη ταχύτητα η οποία σταματά στα 250 χλμ./ώρα.
Για την καλύτερη διαχείριση της πλεονάζουσας ισχύος η έκδοση RS διαθέτει δισκόφρενα με επίστρωση από καρβιδίου βολφραμίου, αερανάρτηση και ένα αναβαθμισμένο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό. Οι αγοραστές της θα μπορούν επίσης να επιλέξουν προαιρετικά σύστημα τετραδιεύθυνσης καθώς και carbon κεραμικά δισκόφρενα.
Όπως θα περίμενε κανείς η έκδοση RS προσθέτει ορισμένα επιπλέον στοιχεία και στην ούτως ή άλλως επιβλητική εμφάνιση του e-tron GT. Σε αυτά συγκαταλέγονται το μεγαλύτερο splitter μπροστά, τα φαρδύτερα κατώτερα πλευρικά τμήματα και ο τοποθετημένος χαμηλότερα πίσω αεροδυναμικός διαχύτης. Με δεδομένο ότι συγκεκριμένη έκδοση εφοδιάζεται ως standard με αερανάρτηση και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, στις υψηλές ταχύτητες, το RS e-tron GT μειώνει αυτομάτως την απόστασή του από το έδαφος, εξασφαλίζοντας μια πιο δυναμική οδική συμπεριφορά. Η κορυφαία έκδοση ξεχωρίζει επίσης από τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας laser καθώς η «απλή» έκδοση του γερμανικού GT διαθέτει φώτα Matrix-LED.
Aνεξαρτήτως των διαφοροποιήσεων ανάμεσα στις δύο εκδόσεις, οι μηχανικοί της Audi κατέβαλαν το μέγιστο δυνατό των προσπάθειών τους προκειμένου να εξασφαλίσουν την ιδανική σχέση ανάμεσα σε ισχύ και ενεργειακή απόδοση. Υπό αυτό το σκεπτικό το e-Tron GT ακολουθεί μια περίτεχνη αεροδυναμική προσέγγιση με στόχο τη βέλτιστη απόδοση. Για παράδειγμα, τα κανάλια που βρίσκονται στον μπροστινό προφυλακτήρα έχουν σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο ούτως ώστε να διοχετεύουν τη ροή του αέρα στα πλάγια ενώ οι εισαγωγές αέρα για την ψύξη των φρένων που τοποθετούνται κάτω από τα φωτιστικά διαθέτουν ενεργά κλείστρα τα οποία υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης παραμένουν κλειστά, συμβάλλοντας στην συνολική αεροδυναμική απόδοση. Χάρη στα παραπάνω ο αεροδυναμικός συντελεστής του e-tron GT περιορίζεται σε 0.24.
Αμφότερες οι εκδόσεις του e-tron GT εφοδιάζονται με μπαταρίες ιόντων λιθίου 85 kWh οι οποίες εξασφαλίζουν αυτονομία έως και 487 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση. Αξίζει να σημειωθεί ότι νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Audi διαθέτει κύκλωμα 800 Volt ώστε να υποστηρίζει την υπερταχεία φόρτιση διαδικασία η οποία εξασφαλίζει την ενέργεια που απαιτείται για 100 χλμ. απόστασης σε περίπου πέντε λεπτά. Μια πλήρης φόρτιση σε wallbox 11 kW θα απαιτεί περίπου οκτώ ώρες.
Επίσης όπως ισχύει και για την Porsche Taycan στην αρχιτεκτονική της οποία βασίζεται το e-tron GT, οι αγοραστές του θα μπορούν να επιλέξουν το σύστημα ήχου e-tron sport sound το οποίο προσθέτει έναν τεχνητό σπορ ήχο κινητήρα στην εξίσωση.
Σε ό,τι αφορά τις εξοπλιστικές του προδιαγραφές, το e-tron GT διαθέτει αφθονία χαρακτηριστικών ανεξαρτήτως εξοπλιστικής έκδοσης και ένα αναλόγως φροντισμένο όσο και πολυτελές εσωτερικό. Στα βασικά στοιχεία εξοπλισμού συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων το σπορ τιμόνι, τα πεντάλ αλουμινίου και τα σπορ καθίσματα καθώς και στοιχεία άνεσης όπως το σύστημα αυτόματου κλιματισμού, τα θερμαινόμενα καθίσματα και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με πλείστες επιλογές παραμετροποίησης.
Το «κέντρο ελέγχου» το e-Tron GT μπορεί να αποθηκεύσει έως και έξι προφίλ χρήστη παραμετροποιώντας αναλόγως με τις εκάστοτε προτιμήσεις του οδηγού όλα τα στοιχεία άνεσης του θαλάμου επιβατών συμπεριλαμβανομένου του καθίσματος και της κολώνας του τιμονιού. Πίσω από το τελευταίο βρίσκεται το γνώριμο Virtual Cockpit της Audi, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών ο οποίος έχει προσαρμοστεί στην ηλεκτρική περίστασή και ο οποίο συνδυάζεται με μια οθόνι 10,1 ιντσών για το σύστημα infotainment το οποίο υποστηρίζει και λειτουργία φωνητικών εντολών. Προαιρετικά θα διατίθεται και head-up display.
Όπως έχει ήδη από καιρό ανακοινώσει η Audi, το e-tron δεν θα προβάλει τον φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα του μόνο μέσω της ηλεκτροκίνησης αλλά σε κάθε παράμετρό του. Υπό αυτό το σκεπτικό η Audi αποφάσισε να μην διαθέσει δερμάτινες επενδύσεις για το νέο της μοντέλο. Αντ΄αυτού θα αξιοποιηθούν υλικά που αποτελούν προϊόντα ανακύκλωσης. Για την ακρίβεια θα υπάρξουν δύο επιλογές για τις επενδύσεις, Dinamica και Kaskade με την πρώτη να μιμείται την υφή του Alcantara και τη δεύτερη αυτή του μαλλιού.
Σε περίπτωση επιλογής του αισθητικού πακέτου RS για το εσωτερικό, προστίθεται επένδυση από μικροίνες στο ταμπλό καθώς και διαφορετικού χρώματος ραφές για το τιμόνι και την κεντρική κονσόλα. Σε ό,τι αφορά τα υλικά του ταμπλό, οι αγοραστές του θα μπορούν να επιλέξουν από μια ευρεία γκάμα που περιλαμβάνει από ξύλο έως ανθρακόνημα.
Στις προαιρετικές επιλογές εντάσσεται και το σύστημα Park το οποίο χάρη στην παρουσία καμερών με «οπτική» 360 μοιρών αλλά και της τεχνητής νοημοσύνης επιτρέπει στον οδηγό να εξέλθει από το αυτοκίνητο και στη συνέχεια το αυτοκίνητο να εκτελέσει τους ελιγμούς στάθμευσης μόνο του με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός επιτηρεί τη διαδικασία μέσω του σχετικού appllication.
Κατά τις συνήθειες της Audi, τα εξοπλιστικά extra δεν σταματούν εκεί. Έτσι όσοι επιλέξουν το επίπεδο Vorsprung για το απλό e-tron GT quattro θα εμπλουτίσουν τον εξοπλισμό του με φώτα laser, γυάλινες επιφάνειες που εγγυώνται αποτελεσματικότερη ηχομόνωση, ηχοσύστημα Bang& Olufsen και σπορ καθίσματα 18 ρυθμίσεων με λειτουργία μασάζ.
Περιθώρια… εξοπλιστικής βελτίωσης θα προσφέρονται και για την κορυφαία RS έκδοση η οποία με την επιλογή του πακέτου Carbon Black αποκτά οροφή, εξωτερικού καθρέπτες συν κάποιες αεροδυναμικές λεπτομέρειες από ανθρακόνημα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις