Δημόσιο : Ποιες αλλαγές φέρνει η νέα e-πλατφόρμα
Οι πέντε ανατροπές στην καθημερινότητα των δημοσίων υπαλλήλων που φέρνει η αναβάθμιση της «Απογραφής»
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Να απομονώσει τους αποστάτες καλούν οι 87+ τον πολιτικό κόσμο - «Να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας»
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Εκσυγχρονίζεται η ψηφιακή πλατφόρμα apografi.gov.gr των δημοσίων υπαλλήλων, με το υπουργείο Εσωτερικών να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη διασύνδεση και διαλειτουργικότητα μεταξύ των υπηρεσιών του Δημοσίου. Στόχος της αναβάθμισης της ψηφιακής πλατφόρμας είναι η διαφάνεια και η απλοποίηση των διαδικασιών που αφορούν το έργο των δημοσίων υπαλλήλων. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Εσωτερικών, η βάση δεδομένων θα αποκτήσει πρόσθετους ρόλους, εκτός από την αποτύπωση του αριθμού των εργαζομένων στο Δημόσιο και την κινητικότητα στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του Μαρτίου και θα στηρίζεται σε πέντε άξονες:
- Αναβάθμιση του Μητρώου Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημόσιου Τομέα.
- Διαλειτουργικότητα με το πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ».
- Διαλειτουργικότητα με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων για την υλοποίηση συστήματος πιστοποίησης.
- Διαλειτουργικότητα με το μητρώο εκπαιδευόμενων του ΕΚΔΔΑ με στόχο την οργάνωση της ανίχνευσης εκπαιδευτικών αναγκών των δημοσίων υπαλλήλων.
- Διαλειτουργικότητα με ΗΔΙΚΑ και Υγειονομικές Επιτροπές για την έγκριση χορήγησης αναρρωτικών αδειών.
Ετσι, δρομολογούνται οι απαραίτητες αλλαγές στα υποσυστήματα των οργανογραμμάτων, της κινητικότητας, της αξιολόγησης και του προγραμματισμού των προσλήψεων που θα ενισχύσουν την καταγραφή των ετήσιων αναγκών του Δημοσίου. Πρόκειται για παρεμβάσεις στα υφιστάμενα συστήματα της πλατφόρμας προκειμένου να διευκολυνθεί η λήψη αποφάσεων από τις διοικήσεις του δημόσιου τομέα.
Αλλωστε, και ο ίδιος ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης, έχει εξάρει τη συγκρότηση των ψηφιακών οργανογραμμάτων για την καλύτερη οργάνωση του Δημοσίου. Οπως έχει χαρακτηριστικά δηλώσει, ο ρόλος του ψηφιακού οργανογράμματος είναι ιδιαίτερα σημαντικός στην παρακολούθηση και κάλυψη των πραγματικών αναγκών του Δημοσίου και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε προσωπικό. «Εδώ έρχεται η μεγάλη μεταρρύθμιση, η στοχοθεσία, για να γνωρίζω εάν η συγκεκριμένη οργανική μονάδα μού χρειάζεται, πόσοι υπάλληλοι μπορούν να διεκπεραιώσουν τη δουλειά και να ξέρω πραγματικά τι κάνει ο κάθε υπάλληλος. Συνεπώς, ελέγχοντας το αντικείμενο καταλήγουμε και στις ανάγκες που χρειάζονται για να υλοποιηθεί» έχει επισημάνει μεταξύ άλλων ο υπουργός.
Διαλειτουργικότητα
Παράλληλα, μέσω του εκσυγχρονισμού της πλατφόρμας «Απογραφή» υλοποιείται και η διαλειτουργικότητα με το πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» για τη λήψη δεδομένων που θα αφορούν την απασχόληση των απογεγραμμένων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση τους υπαλλήλους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, για τους οποίους δεν υπήρχαν έως τώρα επαρκή στοιχεία.
Μία από τις καινοτομίες που θα φέρει η αναβάθμιση της ψηφιακής πλατφόρμας είναι και η διαλειτουργικότητα με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων για την υλοποίηση ενός συστήματος πιστοποίησης στοιχείων των απασχολουμένων στο Δημόσιο αλλά και του φορέα απασχόλησης. Σε πρώτη φάση προχωρεί η διαλειτουργικότητα με το πληροφοριακό σύστημα των τραπεζών. Ετσι, για παράδειγμα, όταν ο δημόσιος υπάλληλος θέλει να διεκπεραιώσει κάποια συναλλαγή με την τράπεζα, δεν θα χρειάζεται να προσκομίσει πλέον καταστάσεις μισθοδοσίας και έγγραφα από την υπηρεσία τους, αλλά αντίθετα θα ολοκληρώνονται οι διαδικασίες μέσω της διασύνδεσης των συστημάτων.
Αυτοματοποίηση, όμως, θα επέλθει και για τη διαδικασία χορήγησης αναρρωτικών αδειών. Κι αυτό θα γίνει μέσω της διαλειτουργικότητας της «Απογραφής» με την ΗΔΙΚΑ και τις Υγειονομικές Επιτροπές. Ετσι, ο δημόσιος υπάλληλος δεν θα χρειάζεται να ξετυλίξει το κουβάρι της… γραφειοκρατίας προκειμένου να γίνει δεκτό το αίτημά του για αναρρωτική άδεια, αρκεί η επίσκεψη στο νοσοκομείο, και τα απαραίτητα έγγραφα θα μεταφέρονται αυτόματα από τις υγειονομικές υπηρεσίες στον φορέα απασχόλησής του.
Οι ανάγκες εκπαίδευσης
Τέλος, με στόχο την ανίχνευση των εκπαιδευτικών αναγκών και την επιμόρφωση των δημοσίων υπαλλήλων, αναμένεται να διασυνδεθεί το υποσύστημα που αφορά τα περιγράμματα θέσης με το μητρώο εκπαιδευομένων του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης. Κι αυτό πρακτικά θα σημαίνει πως μέσω της ενισχυμένης πια ψηφιακής πλατφόρμας θα μπορούν να ανιχνευθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες και τα κενά σε υπαλλήλους κι έτσι θα προχωρούν οι υπηρεσίες σε επιμόρφωση του προσωπικού, με παρακολούθηση σεμιναρίων απαραίτητων για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις