McLaren Artura: Η αυγή μιας νέας plug-in υβριδική εποχής
Η βρετανική φίρμα έκανε τα αποκαλυπτήρια του νέου της sportscar το οποίο επωφελείται από νέο monocoque πλαίσιο που φιλοξενεί στα σπλάχνα του ένα plug-in υβριδικό σύνολο δίνοντας το στίγμα ενός νέου κεφαλαίου στην ιστορία του Woking.
Μετά από μια μακρά εκστρατεία teaser και προαναγγελιών, η βρετανική φίρμα έκανε τα αποκαλυπτήρια της Artura του πρώτου της μοντέλου «ευρείας» παραγωγής που αξιοποιεί υβριδική τεχνολογία εξ ου και παρά την παρουσία της υβριδικής P1 στην γκάμα της McLaren κατά το παρελθόν περιγράφεται από τoυς Βρετανούς ως το πρώτο High Performance Hybrid μοντέλο της.
Η Artura θα τοποθετηθεί στη βάση της γκάμας της βρετανικής φίρμας, υποκαθιστώντας την 570S και παίρνοντας την θέση της στην καρδιά των Sport Series.
Ανεξαρτήτως θέσης στην γκάμα, το νέο μοντέλο αναλαμβάνει το βάρος των συστάσεων και για μια ολοκαίνουρια αρχιτεκτονική με την κωδική ονομασία McLaren Carbon Lightweight Architecture ή εν συντομία MCLA η οποία σύμφωνα με τις συστάσεις εγγυάται περισσότερη ακαμψία, ασφάλεια αλλά και χαμηλότερο βάρος σε σχέση με το προηγούμενο ανθρακονημάτινο πλαίσιο. Έτσι, το συνολικό βάρος της Arura σταματά στα 1.395 κιλά μέγεθος εντυπωσιακό αν αναλογιστεί κανείς την παρουσία ηλεκτροκινητήρα και μπαταριών που συνεπάγεται το plug-in υβριδικό σύνολο το οποίο προσθέτει στο σύνολο πάνω από 100 κιλά. Το νέο monocoque πλαίσιο θα κατασκευάζεται στις νέες εγκαταστάσεις της βρετανικής φίρμας στο Νότιο Yorkshire και αναμένεται στο σύντομο μέλλον να αξιοποιηθεί και από άλλα νέα μοντέλα της McLaren.
Στην καρδιά της Artura βρίσκεται ένας επίσης νέος twin-turbo V6 κινητήρας με χωρητικότητα 3,0 λίτρων o οποίος αποδίδει 585 ίππους και 585 Nm ροπής. Συνδυάζεται με τη λειτουργία ενός ηλεκτρικού μοτέρ το οποίο συνεισφέρει στην ισχύ με 95 επιπλέον ίππους. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου 7,4 kWh οι οποίες επαναφορτίζονται κατά την επιβράδυνση ή μέσω πρίζας μιας και πρόκειται για plug-in υβριδική διαμόρφωση, εξασφαλίζοντας ηλεκτρική αυτονομία 30 χλμ σε ταχύτητες έως και 130 χλμ./ώρα.
O νέος κινητήρας κατά τις συνήθειες της McLaren τοποθετείται στο κέντρο της κατασκευής, λίγα εκατοστά πίσω από τα μπροστινά καθίσματα. Το μηχανικό σύνολο είναι κατά 50 κιλά ελαφρύτερο αλλά και κατά 15 εκ. πιο compact σε μέγεθος σε σχέση με τον γνώριμο, απερχόμενο V8. Η διάταξη V με περιεχόμενη γνωία 120 μοιρών ενσωματώνει το σύστημα διπλής υπερτροφοδότησης στο εσωτερικό της συμβάλλοντας στη διατήρηση του χαμηλού κέντρου βάρους.
Η συνδυαστική ισχύς διαμορφώνεται σε 680 ίππους και 720 ίππους ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς με την συνδρομή ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων όπου ενσωματώνεται και ο ηλεκτροκινητήρας. Φυσικά το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία.
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του συνόλου, πλην της αναμενόμενης μείωσης των εκπομπών ρύπων οι οποίες στην προκειμένη περίπτωση «πέφτουν» σε 129 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα το ηλεκτρικό μοτέρ υπόσχεται σημαντική βελτίωση και σε όρους απόκρισης, χάρη στην αμεσότητα της απόδοσης ροπής.
Από πλευράς επιδόσεων η Artura εγγυάται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,0 δευτερόλεπτα και από 0-200 χλμ./ώρα σε 8,3 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά της διαμορφώνεται σε 330 χλμ./ώρα.
Την επιβράδυνση εξασφαλίζουν κεραμικά δισκόφρενα με εξαπίστονες δαγκάνες αλουμινίου μπροστά και τετραπίστονες πίσω ενώ το παζλ συμπληρώνουν τα ελαστικά Pirelli P Zero διάστασης 19 ιντσών μπροστά και 20 πίσω αλλά και η παρουσία ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού στον πίσω άξονα το οποίο τοποθετείται για πρώτη φορά σε McLaren.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στις «ορατές» πλευρές της McLaren που υπόσχεται αισθητά σημαντική αναβάθμιση στην ποιότητα του εσωτερικού προς όφελος της ανθεκτικότητάς τους στον χρόνο. Επίσης σύμφωνα με τις συστάσεις η Artura διαθέτει κατά 25% λιγότερη καλωδίωση σε σχέση με την 570S.
Αντίστοιχη φροντίδα υπόσχεται η McLaren και σε όρους ψηφιακής χρηστικότητας καθώς όπως υποστηρίζει η Artura δεν έχει να κάνει αποκλειστικά με τις επιδόσεις αλλά πρόκειται να προσφέρει και τα επίπεδα άνεσης που επιτάσσει η σύγχρονη εποχή. Έτσι στο κέντρο του ταμπλό παρεπιδημεί ένα νέο infotainment με οθόνη 8,0 ιντσών με κάθετο προσανατολισμό το οποίο ενσωματώνει λειτουργικά Apple CarPlay και Android Auto. Επιπλέον, η Artura έχει σχεδιαστεί προκειμένου να δέχεται over the air updates ενώ προσφέρει και τη δυνατότητα επιλογής ενός ενεργού cruise control.
Σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, η Artura δεν ξεφεύγει δραστικά από τον συνήθη κώδικα των McLaren, κοντούς προβόλους και μεταξόνιο 2,64 μέτρων. Σύμφωνα με τις συστάσεις του επικεφαλής σχεδιασμού της McLaren, Rob Melville, η αισθητική της Artura προκύπτει από την ωρίμαση του σχεδιαστικού κώδικα της φίρμας και έχει συλληφθεί υπό το σκεπτικό της εξυπηρέτησης του τεχνολογικού σχεδιασμού.
Συνολικά βέβαια, σε αντίθεση με όσα παρεπιδημούν κάτω από τις επιφάνειες της, ο σχεδιασμός της Artura δεν καινοτομεί αναλόγως ωστόσο αυτό μάλλον δεν πρόκειται να προβληματίσει τους δυνητικούς αγοραστές της.
Το βρετανικό sportscar επωφελείται επίσης από ανασχεδιασμένη ανάρτηση με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων καθώς και ένα υδραυλικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης το οποίο υπόσχεται καλύτερη απόκριση αλλά και άφθονη πληροφόρηση. Κρίσιμη οδηγοκεντρική λεπτομέρεια είναι ότι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων κινείται μαζί με την κολώνα του τιμονιού.
Ο οδηγός θα έχει στη διάθεσή του τα συνήθη προγράμματα οδήγησης (Comfort, Sport και Track) συν ένα ακόμα που επιτρέπει την κίνηση αποκλειστικά με την ενέργεια των μπαταριών.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν ανακοινωθεί οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται από το τρίτο τετράμηνο της χρoνιάς ενώ η αρχική τιμή της Artura στη Βρετανία διαμορφώνονται σε 182.500 στερλίνες, δηλαδή περίπου 210.000 ευρώ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις