«Οπτική και υλοποιημένη πρόσληψη»: Έργα 31 σύγχρονων εικαστικών εκτέθηκαν στην Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
Στις αίθουσες της Δημοτικής Πινακοθήκης Πειραιά εκτέθηκαν έργα που φέρνουν σε επαφή το κοινό με την μοντέρνα τέχνη.
Στις αίθουσες της Δημοτικής Πινακοθήκης Πειραιά, -ένα από τα ωραιότερα κτήρια για Πινακοθήκη, όπως είχε πει ο Παναγιώτης Τέτσης – εκτέθηκαν έργα 31 σύγχρονων καλλιτεχνών με αφορμή την περιοδική έκθεση με τίτλο Οπτική και Υλοποιημένη Πρόσληψη.
Οι καλλιτέχνες χρησιμοποίησαν διάφορα υλικά και πολλούς τρόπους για να εκφραστούν πάνω σε θέματα που τους απασχολούν όπως η έννοια του χώρου και του χρόνου, η ιστορική μνήμη, ο κύκλος της ζωής. Μέσω της τέχνης τους προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν μικρούς και μεγάλους, να σχολιάσουν και να προτείνουν λύσεις.
Ο επιμελητής της έκθεσης Εμμανουήλ Μαυρομμάτης προλογίζοντας την έκθεση με ένα εκτεταμένο εισαγωγικό κείμενο, που αναλύει τις ιστορικές προελεύσεις των ιδεών του θέματος και ακολουθούν οι Συντομογραφίες στις οποίες, με εκατό, το μέγιστο, λέξεις, αναλύει για τον κάθε καλλιτέχνη, τη συστατική δομή της σκέψης του. Ακολουθούν οι παρουσιάσεις από τον κάθε καλλιτέχνη των δικών του σκέψεων για το έργο του και οι φωτογραφίες των εργασιών του.
Κεντρική ιδέα της έκθεσης είναι η αναφορά στην ιστορική λογική της καλλιτεχνικής εργασίας κατά την οποία, είτε το αντικείμενο μετακινείται στην εικόνα του παραμένοντας όμως στη θέση του με την εικόνα να παραμένει επίσης στη θέση της («από εκεί εδώ ←») είτε ο καλλιτέχνης μετακινείται στο αντικείμενο και το επεξεργάζεται αυτό το ίδιο και τότε εικόνα γίνεται το ίδιο το αντικείμενο («από εδώ εκεί →») είτε λειτουργεί «ο συμβιβασμός ↔», (στη μέση): η εικόνα ενσωματώνει το αντικείμενο.
Δείτε βίντεο με τα εκθέματα:
Για τον επιμελητή της έκθεσης η έξοδος, από το κλειστό αυτό σύστημα, είναι και η πρόταση της προσεχούς του έκθεσης κατά την οποία το αντικείμενο και η εικόνα του προσλαμβάνονται κάθε φορά από τον καλλιτέχνη ως προς τις δικές τους, κάθε φορά, ειδικές συνθήκες. Το καλλιτεχνικό έργο έχει ανάγκη από τις δικές του συνθήκες. Ο καλλιτέχνης θα κατασκεύαζε και το έργο και τις συνθήκες του και τότε θα λειτουργούσε το έργο. Το έργο δεν λειτουργεί στις οποιεσδήποτε συνθήκες.
Ο Εμμανουήλ Μαυρομμάτης, ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ, οργάνωσε και επιμελήθηκε στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά την έκθεση η οποία πραγματοποιήθηκε με τη στήριξη των εφημερίδων «Το Βήμα» και «Τα Νέα» για τα εκατό και ενενήντα τους χρόνια με τη συμμετοχή 31 σύγχρονων ελλήνων εικαστικών καλλιτεχνών.
Ο κατάλογος της έκθεσης, σχεδιάστηκε από το τμήμα σχεδιασμού εντύπων του «Βήματος» σε συνεργασία με τον Εμμανουήλ Μαυρομμάτη, ο οποίος το ευχαριστεί θερμά για τις εξαιρετικές ιδέες και την επιμέλεια.
Τον κατάλογο της έκθεσης προλογίζουν οι χαιρετισμοί του Διευθυντή της εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ», Αντώνη Καρακούση, του Δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη, της Εντεταλμένης Δημοτικής Συμβούλου Πολιτισμού Ειρήνης Στ. Νταϊφά, του Προέδρου ΟΠΑΝ Ιωσήφ Βουράκη και της Διευθύντριας Πολιτισμού του Δήμου Πειραιά, Ευαγγελίας Μπαφούνη.
Οι καλλιτέχνες που συμμετείχαν στην έκθεση είναι:
Δημήτρης Αληθεινός, Άγγελος Αντωνόπουλος, Κατερίνα Αποστολίδου, Κώστας Βαρώτσος, Έρση Βενετσάνου, Κώστας Βρούβας, Μανόλης Γιανναδάκης, Δημοσθένης Δαββέτας, Γιάννης Ζιώγας, Δημήτρης Ζουρούδης, Εύη Κυρμακίδου, Παντελής Λαζαρίδης, Μιχάλης Μανουσάκης, Βασίλης Μπαλάσκας, Νίκος Ναυρίδης, Δημήτρης Ξόνογλου, Γιάννης Παπαδόπουλος, Ζήσης Παπαζαχαρίου, Άρτεμις Ποταμιάνου, Άρης Προδρομίδης, Χρίστος Σιμάτος, Άγγελος Σκούρτης, Μάριος Σπηλιόπουλος, Ματίνα Σταυροπούλου, Παναγιώτης Τανιμανίδης, Δημήτρης Ταντανόζης, Νίκος Τρανός, Κωστής, Γιώργος Τσακίρης, Πάνος Χαραλάμπους, Γιώργος Χαρβαλιάς.
Η έκθεση διήρκησε από τον Μάρτιο έως το Δεκέμβριο 2020.
Tο ΒΗΜΑ και τα ΝΕΑ ήταν οι Μεγάλοι Χορηγοί ενώ το MEGA, το One Channel και το in.gr ήταν Χορηγοί Επικοινωνίας.
- «Θρασύτατο ψεύδος» τα περί ανάληψης 2,5 εκατ. ευρώ πριν τη δέσμευση της περιουσία του, τονίζει ο Κων. Πηλαδάκης
- Μαγδεμβούργο: Ανθρώπινη αλυσίδα κατά του μίσους στη Χριστουγεννιάτικη Αγορά
- Το «έχω βαρεθεί τους άντρες», το προφίλ στο dating app και το OnlyFans: Η Λίλι Άλεν αλλάζει σελίδα
- Μαρόκο: Ευρεία αναθεώρηση του Oικογενειακού Δικαίου
- ΕΣΥ: Μια ιστορία ελπίδας σε μια εποχή ζόφου – Οι ήρωες με τις λευκές και πράσινες μπλούζες
- Ίντερ – Κόμο 2-0: Πήρε το τρίποντο και παραμένει στο κυνήγι της Αταλάντα (vids)