Πού πάνε τα …καλώδια του ηλεκτρικού ρεύματος;
Το Ταμείο Ανάκαμψης, η υπογειοποίηση των καλωδίων και η θυγατρική της ΔΕΗ που αναμένει τον στρατηγικό επενδυτή.
Ένα από τα έργα πρώτης γραμμής που προωθεί το Ταμείο Ανάκαμψης είναι το project της υπογειοποίησης των ηλεκτρικών καλωδίων που συνδέεται πλέον ευθέως με το χώρο ευθύνης της Πολιτικής Προστασίας.
Το «γράφαμε» ήδη από το περασμένο φθινόπωρο. «Στο ίδιο πακέτο εντάσσεται και το project της υπογειοποίησης των ηλεκτρικών καλωδίων – ένα project που «ακουμπά» κρίσιμα ζητήματα που σχετίζονται με την Πολιτική Προστασία και θα έχει σε κάθε περίπτωση καταλυτικό ρόλο στην αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμιση ολόκληρων περιοχών της χώρας με οικονομικά και κοινωνικά οφέλη».
Το μικρό αυτό απόσπασμα προέρχεται από το θέμα για τα πρώτα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, που είναι διαθέσιμο στο in.gr ( https://www.in.gr/2020/11/26/economy/oikonomikes-eidiseis/tameio-anakampsis-xrima-gia-ependyseis-pou-tha-allaksoun-tin-oikonomia/) και προέρχεται από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας «Το Βήμα».
Το ζήτημα της υπογειοποίησης των καλωδίων ήρθε με δραματικό τρόπο στο προσκήνιο μαζί τις συνέπειες της «Μήδεια», την ίδια στιγμή που το μπαλάκι των ευθυνών κάνει ακόμη βόλτα στα media ανάμεσα στους εκπροσώπους της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης και της ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. (Διαχειριστής του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας).
Σε κάθε περίπτωση η εκτίμηση για τα αναμενόμενα οφέλη από την ανάπτυξη ενός υπόγειου δικτύου συνοψίζονται ως εξής:
- Δεν είναι ευαίσθητο σε ζημιές από καιρικές συνθήκες όπως ο άνεμος
- Δεν επηρεάζεται από πυρκαγιές στην περιοχή και δεν υπάρχουν ζημιές από τροχαία ατυχήματα
- Δεν επηρεάζεται από τη βλάστηση της περιοχής όπου είναι εγκατεστημένη
- Δεν υπάρχει ανάγκη για κλάδεμα δέντρων και κοπή δέντρων και μειώνει το οικονομικό κόστος και τις ανθρώπινες ώρες που απαιτούνται
- Δεν είναι ευάλωτο στα πουλιά και δεν υπάρχουν ζημιές όταν τα ζώα στις δασικές εκτάσεις έρχονται σε επαφή με το δίκτυο
- Είναι πιο αισθητικά ελκυστικό και βελτιώνει το συνολικό περιβάλλον
- Δεν υπάρχει ανάγκη για συστηματική επίβλεψη και συντήρηση
- Η μείωση των αστοχιών βοηθά στην αναβάθμιση της αξιοπιστίας του δικτύου και της ποιότητας της ενεργειακής υπηρεσίας προς τον πελάτη.
Δίχως άλλο, η επένδυση με στόχο την ενίσχυση της ανθεκτικότητας και την προστασία του περιβάλλοντος έχει τα εξής βασικά χαρακτηριστικά:
- Η υπογείωση των δικτύων (γραμμές MV και / ή LV), δηλαδή η κατάργηση του εναέριου δικτύου (π.χ. ξύλινοι στύλοι κ.λπ.) και η αντικατάστασή του με ένα υπόγειο δίκτυο σε οικισμούς ιδιαίτερης πολιτιστικής και τουριστικής σημασίας δίνει αξία στις περιοχές αυτές είτε πρόκειται για παραδοσιακούς οικισμούς στην ύπαιθρο και στα νησιά ή και στο κέντρο μιας πόλης. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη επένδυση ανταποκρίνεται και στα αιτήματα Δήμων για λόγους αισθητικής και περιβαλλοντικής αναβάθμισης.
- Η υπόγεια ή αλλαγή της διαδρομής συγκεκριμένων εναέριων γραμμών MV στην περιοχή της Αττικής.
Τα οφέλη της επένδυσης
Συγκεκριμένα, τα αναμενόμενα οφέλη των υπόγειων δικτύων περιλαμβάνουν:
- Αισθητική αναβάθμιση, δημιουργώντας θετικό οικονομικό αντίκτυπο.
- Βελτιωμένη ανθεκτικότητα του δικτύου σε κλιματικές αλλαγές και ακραία καιρικά φαινόμενα, που οδηγούν σε λιγότερες δυσλειτουργίες του δικτύου και συνεπώς μειώνουν το κόστος που σχετίζεται με τη συντήρηση έκτακτης ανάγκης αλλά και βελτιωμένους δείκτες ποιότητας ενέργειας.
- Μειωμένες διακοπές ρεύματος για επιχειρήσεις και νοικοκυριά, οδηγώντας σε θετικό οικονομικό αντίκτυπο και αυξημένη ικανοποίηση των πελατών.
- Πιθανός συντονισμός υπόγειων έργων με δραστηριότητες επισκευής δρόμων, με αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους εκσκαφής.
Τα οφέλη, όμως, δεν σταματούν εδώ. Οφέλη υπάρχουν και για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία όπως η βελτίωση του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος, η περιορισμένη παραγωγή πόλων από σκυρόδεμα, με αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών CO2, μείωση του κινδύνου πυρκαγιάς αλλά και ατυχημάτων (π.χ. αυτοκινητιστικά ατυχήματα).
Η θυγατρική της ΔΕΗ και ο στρατηγικός επενδυτής
Όπως κανείς θα μπορούσε να διαβάσει στο site της «η εταιρεία συστάθηκε με την απόσχιση του κλάδου Διανομής της ΔΕΗ Α.Ε. σύμφωνα με το Ν. 4001/2011 και σε συμμόρφωση με την Οδηγία 2009/72/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σχετικά με την οργάνωση των αγορών ηλεκτρικής ενέργειας, με σκοπό να αναλάβει τα καθήκοντα του Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής. Είναι κατά 100% θυγατρική εταιρεία της ΔΕΗ Α.Ε., ωστόσο είναι ανεξάρτητη λειτουργικά και διοικητικά, τηρώντας όλες τις απαιτήσεις ανεξαρτησίας που ενσωματώνονται στο παραπάνω νομικό πλαίσιο.
Έργο της εταιρείας μας είναι η λειτουργία , η συντήρηση και η ανάπτυξη του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα και η διασφάλιση της διαφανούς και αμερόληπτης πρόσβασης των καταναλωτών και γενικότερα όλων των χρηστών του δικτύου. Στοχεύουμε στην αξιόπιστη τροφοδοσία των Πελατών μας , στην ποιότητα της τάσης του ρεύματος και στη διαρκή βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης».
Η εταιρεία βρίσκεται σε αναμονή της έλευσης νέων επενδυτών – επενδυτές που χαρακτηρίζονται ως στρατηγικοί επενδυτές στη διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη μέχρι την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021 και βρίσκεται υπό τον άμεσο έλεγχο της διοίκησης της ΔΕΗ. Η τελευταία θα συνδιαμορφώσει μέσα και από την διαδικασία των προσφορών των υποψηφίων επενδυτών και το ακριβές ποσοστό μετοχών που θα δοθεί και το οποίο πιθανότατα θα κινηθεί πολύ κάτω από το 49% όπως είχε καθορισθεί από την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Η ΔΕΗ σε κάθε περίπτωση επιθυμεί να διατηρήσει ισχυρό έλεγχο στο μάνατζμεντ της θυγατρικής εταιρείας δηλαδή η δυνατότητα της να επηρεάζει την επιλογή του διευθύνοντος συμβούλου. Οι προσφορές που θα υποβληθούν την προσεχή Παρασκευή θα είναι μη δεσμευτικές αλλά ενδεικτικές του ενδιαφέροντος των επενδυτών.
- Κακοκαιρία «Elena»: Έκλεισε ο Εθνικός Κήπος λόγω των ισχυρών ανέμων
- Τζόνι Ντεπ: Οι δικηγόροι του αποκάλυψαν τι τους ανησυχούσε κατά τη διάρκεια της δίκης με την Άμπερ Χερντ
- Ερώτηση ΠΑΣΟΚ στην Κομισιόν για το ενδεχόμενο σύναψης παράνομου τουρκοσυριακού συμφώνου
- Πάρκινγκ 400 θέσεων διαμορφώνει ο Δήμος Θεσσαλονίκης δίπλα στο Μετρό
- Κανονικά το Ολυμπιακός – Λαύριο στο ΣΕΦ!
- Νότια Κορέα: Ποιος αναλαμβάνει υπηρεσιακός πρόεδρος