Nissan Qashqai: Η ολική επαναφορά ενός best-seller
Η νέα γενιά του δημοφιλούς crossover προσφέρει βελτιώσεις σε κάθε πιθανή συνιστώσα που την συναποτελεί, προσφέροντας ότι νεότερο έχει να επιδείξει η Nissan σε όρους ψηφιακής τεχνολογίας, συστημάτων υποβοήθησης και κινητήρων χωρίς ωστόσο να πέφτει στην παγίδα του εντυπωσιασμού και της αλλοίωσης των χαρακτηριστικών που το ανέδειξαν ως ένα από τα δημοφιλέστερα του είδους του, αναζητώντας τα κατάλληλα στοιχεία που θα το καταστήσουν απαραίτητο στους αγοραστές του.
Πιστή στην υπόσχεσή της, η ιαπωνική φίρμα έκανε τα αποκαλυπτήρια της νέας, τρίτης κατά σειρά γενιάς του μοντέλου που ουσιαστικά πριν 14 χρόνια εφηύρε και καθιέρωσε την κατηγορία των crossover, εξαργυρώνοντας την τολμηρή τότε επιλογή της Nissan με άφθονες πωλήσεις και τον τίτλο του δημοφιλέστερου του είδους.
Στη νέα ενσάρκωσή του, το Qashqai βελτιώνει τα χαρακτηριστικά τους προς πάσα κατεύθυνση χάρη σε μια βελτιωμένη αρχιτεκτονική η οποία επιτρέπει την αξιοποίηση της ηλεκτρικής τεχνολογίας με την μορφή υβριδικών συνόλων και στην ολιστική αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων του.
Φυσικά από την συνολική αναβάθμιση εξαίρεση δεν αποτελεί η αισθητική η οποία, σε κάθε περίπτωση ακολουθεί την εξελικτική οδό, προσδίδοντας στο Qashqai μια πιο σύγχρονη αλλά και δυναμική εικόνα.
Στο μπροστινό τμήμα δεσπόζει η τελευταία εκδοχή της V-Motion γρίλιας της Nissan η οποία πλαισιώνεται από αιχμηρής αισθητικής φωτιστικά σώματα σε μοτίβο “C” τα οποία επωφελούνται από τεχνολογία matrix LED για πρώτη φορά στο Qashqai, με το άνω τμήμα να αποτελείται από LED ημέρας. Στις πιο διακριτές αλλαγές συμπεριλαμβάνεται η διαφορετικού χρώματος οροφή που σε συνδυασμό με την χάραξη της και τη σχεδίαση στις κολώνες δίνει μια πολύ διαφορετική αίσθηση. Θα υπάρξουν 11 διαφορετικές επιλογές για το χρώμα του αμαξώματος και ακόμα πέντε για την οροφή. Οι τροχοί είναι διαθέσιμοι σε μεγέθη από 17 έως 20 ίντσες.
Οι διαστάσεις του αμαξώματος έχουν αυξηθεί οριακά κατά 3,5, 3,2 και 2,5 εκ. κατά μήκος, πλάτος και ύψος αντίστοιχα, εξασφαλίζοντας μεταξύ άλλων και την αύξηση του μεταξονίου (+2,0 εκ.) το οποίο με τη σειρά του εγγυάται επιπλέον 2,8 εκ. για τα κάτω άκρα των επιβατών του πίσω καθίσματος. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι οι πίσω πόρτες ανοίγουν υπό γωνία 90 μοιρών εξασφαλίζοντας απρόσκοπτη πρόσβαση. Παράλληλα, αυξημένος κατά 74 λίτρα είναι και ο χώρος αποσκευών ο οποίος ξεκινά από τα 504 λίτρα χάρη στην αναδιάταξη του πατώματος του πορτ μπαγκάζ ως απόρροια του ανασχεδιασμού της πίσω ανάρτησης. Αυτή υιοθετεί διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω και γόνατα McPherson μπροστά στις τετρακίνητες εκδόσεις.
Πλην των χωροταξικών βελτιώσεων, το εσωτερικό υπόσχεται σημαντική αναβάθμιση και σε όρους ποιότητας υλικών προς όφελος περισσότερης ανθεκτικότητας αλλά και μιας πιο πολυτελούς εμπειρίας. Ενδεικτικό είναι ότι στις επιλογές εξοπλισμού του Qashqai συμπεριλαμβάνονται δερμάτινες επενδύσεις από περφορέ δέρμα οι οποίες απαιτούν περί τις 25 ημέρες για να κατασκευαστούν ή ακόμα και η δυνατότητα επιλογής καθισμάτων με λειτουργία μασάζ.
Όπως περιμένει κανείς με δεδομένες τις επιταγές της εποχής, το ιαπωνικό crossover επωφελείται από ένα νέο σύστημα infotainment το οποίο φιλοξενείται σε οθόνη 9,0 ιντσών με υψηλότερη ευκρίνεια και εγγυάται όλες τις σύγχρονες ψηφιακές ευκολίες χάρη στην ενσωμάτωση Android Auto και Apple CarPlay, αλλά και νέων online εφαρμογών οι οποίες αξιοποιούν Google street view συνδυαστικά με το σύστημα πλοήγησης αλλά και μπορούν να ενημερώσουν για τις τιμές των καυσίμων στους πλησιέστερους σταθμούς ανεφοδιασμού ή ακόμα και για την παρουσία ραντάρ. Επίσης αξιοποιώντας το Nissan Connect οι ιδιοκτήτες του θα μπορούν να ελέγξουν διαδικασίες όπως το κλείδωμα/ξεκλείδωμα, τα φώτα και την κόρνα από απόσταση ή να «μοιραστούν» με το infotainment διευθύνσεις και στοιχεία για τον επόμενο προορισμό τους.
Το infotainment συνδυάζεται με ένα νέο εξολοκλήρου ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12,3 ιντσών ο οποίος αφήνει τον οδηγό να διαμορφώσει το είδος των ενδείξεων και των πληροφοριών που θέλει να φέρει στην επιφάνεια με το πάτημα ενός κουμπιού στο πολυλειτουργικό τιμόνι. Ο πίνακας οργάνων συνδυάζεται και με head-up display το οποίο με μέγεθος 10,8 ιντσών αποτελεί το μεγαλύτερο της κατηγορίας.
Αυτό ωστόσο που κάποιος θα θεωρήσει ως την μεγαλύτερη ουσιαστική αλλαγή του νέου Qashqai είναι ότι το ιαπωνικό crossover αποχαιρετά την diesel τεχνολογία δίνοντας «βήμα» στις ηλεκτρικές εναλλακτικές. Έτσι, αρχικά το Qashqai θα είναι διαθέσιμο με τον turbo κινητήρα βενζίνης 1,3 λίτρων DIG-T ο οποίος θα συνδυάζεται de facto με σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Το συγκεκριμένο σύστημα, βάρους μόλις 22 κιλών συμβάλλει στην περιστολή των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα κατά 4 γρ./χλμ. εξασφαλίζοντας παράλληλα περισσότερη αμεσότητα. Οι ήπιες υβριδικές εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες σε διαμορφώσεις 138 και 156 ίππων σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων στην πρώτη περίπτωση και με το νέο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων Xtronic και τετρακίνηση στη δεύτερη.
Πλην των παραπάνω εκδόσεων, σύντομα θα προστεθεί στις επιλογές του Qashqai και μια πλήρως υβριδική έκδοση με τα διακριτικά e-Power. Η εν λόγω έκδοση θα συνδυάζει την παρουσία ενός turbo κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου με ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο θα υπόσχεται ισχύ 184 ίππων και 330 Nm ροπής. Ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση δεν θα πρόκειται για την συνήθη υβριδική διάταξη όπου ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει τον κύριο ρόλο και το ηλεκτρικό μοτέρ λειτουργεί επικουρικά, αλλά για το ακριβώς αντίθετο καθώς ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει την κίνηση των μπροστινών τροχών ενώ ο κινητήρας εσωτερικής καύσης τον ρόλο γεννήτριας, επαναφορτίζοντας τις μπαταρίες.
Σύμφωνα με τις συστάσεις της Nissan, η συγκεκριμένη διάταξη εξασφαλίζει στο Qashqai τις αρετές ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου, παρέχοντας εξαιρετική αμεσότητα στην απόκριση και διαθεσιμότητα της ροπής από την εκκίνηση. Επιπλέον, όπως ισχύει και στην περίπτωση του αμιγώς ηλεκτροκίνητου Leaf θα είναι εφικτή η οδήγηση με την χρήση μόνο του δεξιού πεντάλ με δεδομένη την παρουσία και την παρέμβαση ενός συστήματος ανάκτησης κινητικής ενέργειας από την επιβράδυνση. Επί του παρόντος δεν έχουν δημοσιοποιηθεί στοιχεία για τις εκπομπές ρύπων, ωστόσο δεδομένα η έκδοση e-Power θα αποτελεί την πιο φιλική προς το περιβάλλον της γκάμας του νέου Qashqai.
Όλα τα παραπάνω έγιναν εφικτά χάρη στην χρήση μιας νέας αρχιτεκτονικής ονόματι CMF-C η οποία επιπλέον εγγυάται περισσότερη ακαμψία αλλά και ασφάλεια χάρη στη νέα διάταξη αλλά και στην αυξημένη περιεκτικότητα σε υψηλής αντοχής χάλυβα. Παράλληλα, χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και συνθετικών υλικών η νέα γενιά του Qashqai είναι και κατά 60 κιλά ελαφρύτερη σε σχέση με την προηγούμενη.
Το Qashqai ενσωματώνει επίσης την τελευταία εκδοχή του συστήματος ημιαυτόνομης οδήγησης της Nissan, ProPilot το οποίο περιλαμβάνει ενεργό cruise control το οποίο προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος στις συνθήκες κυκλοφορίας και στα εκάστοτε όρια ταχύτητας όπως υπαγορεύονται από την οδική σήμανση και σε συνεργασία με το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης.
Τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης συμπληρώνει η παρουσία επίσης ενεργού συστήματος επιτήρησης των τυφλών σημείων το οποίο, σε περίπτωση που ο οδηγός διολισθήσει σε λάθος πορεία-λωρίδα, παρεμβαίνει διορθωτικά στο σύστημα διεύθυνσης ή και μπορεί να φρενάρει το αυτοκίνητο σε περίπτωση ενδεχόμενου ατυχήματος ως απόρροια της παρουσίας του συστήματος αυτόνομης πέδησης.
Η διάθεση του νέου Qashqai στην ευρωπαϊκή αγορά όπου και θα κατασκευάζεται θα ξεκινήσει από το προσεχές καλοκαίρι.
- Χρυσοχοΐδης: Δεν φαίνεται σύνδεση ανάμεσα σε Αμπελόκηπους και Παγκράτι
- Μητσοτάκης: Προϋπολογισμός με κοινωνικό πρόσημο και θετικές παρεμβάσεις
- Απίστευτος Τζόλης: «Δεν έπαιξα 60 λεπτά και δεν πήρα τους επιπλέον πόντους στο fantasy» (vid)
- Νίκος Αλιάγας: Χόρεψε τσάμικο μπροστά στον Πύργο του Άιφελ και έγινε viral
- Ο νέος κοινοβουλευτικός χάρτης: η αναβάθμιση του ΠΑΣΟΚ, ο κατακερματισμός του ΣΥΡΙΖΑ και οι 21 ανεξάρτητοι
- Ο Έλον Μασκ ψηφίζει Φειδία Παναγιώτου για πρόεδρο της ΕΕ – Η ανάρτηση στο Χ