Κατάφαση της νομιμότητας της συγκρότησης της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού από το ΣτΕ
Με την με αρ. 217/2021 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας απορρίφθηκε ως απαράδεκτη ελλείψει εννόμου συμφέροντος, δηλαδή ελλείψει υφιστάμενης βλάβης η αίτηση ακύρωσης της Ξάνθης κατά το μέτρο που με αυτή προσβλήθηκε η από 17.12.2019 απόφαση του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού με την οποία συγκροτήθηκε η ΕΕΑ
Μολονότι η διαρκής επίκληση του αυτοδιοίκητου του ποδοσφαίρου μπορεί πράγματι να λειτουργεί ως προπέτασμα της κάλυψης κάθε είδους αυθαιρεσιών -με επιτυχία μέχρι ενός χρονικού σημείου-, ωστόσο η δικαστική εξουσία αργά ή γρήγορα θα έρθει να οριοθετήσει και να διαχωρίσει τους έωλους ισχυρισμούς από τους κανόνες δικαίου.
Αυτήν ακριβώς την πραγμάτωση της συνταγματικής επιταγής της ουσιαστικής εποπτείας του κράτους επί του αθλητισμού. επιβεβαίωσαν οι πλέον πρόσφατες με αρ. 217 και 218/2021 αποφάσεις του Γ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας. Με τις αποφάσεις αυτές του ανώτατου διοικητικού δικαστηρίου της χώρας κρίθηκε ότι η συγκρότηση της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού, εξαιτίας του χρόνου που λαμβάνει χώρα, δεν ωφελεί αλλά ούτε και βλάπτει τις αθλητικές ανώνυμες εταιρίες, είτε αυτές δρούν ως καταγγέλουσες ή καταγγελόμενες για οιαδήποτε παράβαση εμπίπτουσα στην αρμοδιότητά της. Και τούτο διότι η δράση της ΕΕΑ, πολλώ δε μάλλον η συγκρότησή της, εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο το δημόσιο σκοπό –αλλά και συμφέρον- του αθλητισμού, χωρίς να υπάρχει χώρος για υποκειμενικές συνδέσεις που να δικαιολογούν οποιαδήποτε ωφέλεια ή βλάβη των αθλητικών ενώσεων.
Απόρριψη της αίτησης ακύρωσης
Έτσι, με την με αρ. 217/2021 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας απορρίφθηκε ως απαράδεκτη ελλείψει εννόμου συμφέροντος, δηλαδή ελλείψει υφιστάμενης βλάβης η αίτηση ακύρωσης της Ξάνθης κατά το μέτρο που με αυτή προσβλήθηκε η από 17.12.2019 απόφαση του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού με την οποία συγκροτήθηκε η ΕΕΑ. Ομοίως, με την με αρ. 218/2021 απόφαση του ίδιου ως άνω δικαστικού σχηματισμού απορρίφθηκε ακριβώς για τον ίδιο λόγο και η αίτηση ακύρωσης του ΠΑΟΚ κατά της αυτής προσβαλλόμενης πράξης. Με τις δύο αυτές αιτήσεις ακύρωσης είχε προσβληθεί η απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού σε συνέχεια της οποίας επιβλήθηκαν οι γνωστές κυρώσεις στις δύο ομάδες. Ωστόσο, όπως έκρινε οριστικά το αρμόδιο προς τούτο διοικητικό δικαστήριο η συμμετοχή μίας αθλητικής ένωσης στο πρωτάθλημα υπό οιαδήποτε εκδοχή δεν νομιμοποιεί την προσβολή από αυτην των διοικητικών αυτών πράξεων, ακόμα και αν πρόκειται για την καταγγελόμενη μάλιστα ομάδα.
Ειδικά δε ως προς τον ΠΑΟΚ το Συμβούλιο της Επικρατείας παρέπεμψε την υπόθεση ως προς την επιβολή και μόνο του προστίμου από την ΕΕΑ στο αρμόδιο -σύμφωνα με τον εφαμροστέο εν προκειμένω Ν. 4055/2012 καθώς και τον Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας- Διοικητικό Πρωτοδικείο της Αθήνας.
Συνεπώς, και προκειμένου να δοθεί ένα τέλος στις αυθαίρετες ερμηνείες της αιτιολογίας και του διατακτικού των καθ΄όλα νόμιμων και πλήρως αιτιολογημένων αυτών αποφάσεων δέον να επισημανθεί ότι από την πλευρά του ανώτατου διοικητικού δικαστηρίου της χώρας το ζήτημα της νομιμότητας ή όχι της συγκρότησης ΕΕΑ έκλεισε οριστικά και αμετάκλητα υπέρ της κατάφασής της.
- Ολυμπιακός: Τα 25 λεπτά των παικτών, τα 90 των διαιτητών…
- Μοζαμβίκη: Στους 94 έχουν φτάσει οι νεκροί μετά το πέρασμα του κυκλώνα Σίντο
- Άρης: Η επιστροφή του Σίστο
- Νέα Σμύρνη: 20χρονος εισέβαλε σε κηδεία, χόρευε δίπλα στο φέρετρο και τράβαγε τα γένια ιερέων
- Λάκης Λαζόπουλος: «Τιμωρήθηκα από το σύστημα»
- LIVE: Ολυμπιακός – Μαρούσι