Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Ποια επιδόματα εφαρμόζονται, τι ισχύει για τις δαπάνες και τι προβλέπεται για τα προγράμματα ανεργίας

Ποια επιδόματα εφαρμόζονται, τι ισχύει για τις δαπάνες και τι προβλέπεται για τα προγράμματα ανεργίας

Τελικά οι κοινωνικές δράσεις μειώθηκαν ή αυξήθηκαν; Η υφυπουργός, Δόμνα Μιχαηλίδου απαντά μέσω του in.gr

Στην κριτική και στους ισχυρισμούς πως η παρούσα κυβέρνηση δεν έχει εστιάσει στο κομμάτι της κοινωνικής πολιτικής και στη μείωση της φτώχειας απαντά η Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Δόμνα Μιχαηλίδου και μιλώντας στο IN.GR και τονίζει  μάλιστα πως το 2021 “αυξάνουμε κατά 22% τον κρατικό προϋπολογισμό για κοινωνικές δράσεις και δαπάνες” και προσθέτει “επομένως ο ισχυρισμός για οποιαδήποτε μείωση είναι έωλος και αναληθής”.

Από πλευράς κομματικής στρατηγικής τα εργασιακά και κοινωνικά ζητήματα είναι στο επίκεντρο της αντιπολιτευτικής κριτικής και η προηγούμενη κυβέρνηση προβαίνει σε συγκρίσεις με τη δική της διακυβέρνηση, όπου και εστιάζει στις κινήσεις της παρούσας πολιτικής, κυρίως για τα επιδόματα στις ευάλωτες ομάδες, αλλά και για την έλλειψη πρόνοιας για τη μείωσης της φτώχειας. “Δεν υπάρχουν μειώσεις σε κανένα κονδύλι κοινωνικής πολιτικής παρά μόνο αυξήσεις ακριβώς επειδή οι ανάγκες είναι μεγαλύτερες. Δεν αφήνουμε κανέναν απροστάτευτο ακριβώς γιατί οι επιπτώσεις της πανδημίας είναι οικονομικές και κοινωνικές εκτός από υγειονομικές και επηρεάζουν ασύμμετρα τους πλέον ευάλωτους”, ξεκαθαρίζει η Υφυπουργός και υπογρογραμμίζει ότι “με τα 4,2 δισεκατομμύρια ευρώ του τακτικού προϋπολογισμού – τα περισσότερα εδώ και σχεδόν μια δεκαετία –  αλλά και με τα κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης που θα χρηματοδοτήσουν κοινωνικές δράσεις ήδη μέσα στο 2021, χτίζουμε αποτελεσματικές πολιτικές στήριξης των ευάλωτων συμπολιτών μας”. “Και δεν περιοριζόμαστε μόνο στο σκέλος των επιδομάτων καθώς για εμάς η κοινωνική πολιτική πρέπει να είναι ενεργητική και όχι παθητική”, εξηγεί η κ. Μηχαηλίδου.

Αναφορικά με τις μεταρρυθμίσεις που προτείνει η Έκθεση “Πισσαρίδη” η Υφυπουργός απαντά ότι ο σχεδιασμός είναι εν εξελίξει ωστόσο “όμως πρέπει να πούμε ότι λαμβάνει υπόψιν του και χρησιμοποιεί και τα υφιστάμενα ψηφιακά μέσα του Υπουργείου Εργασίας  όπως ενδεικτικά του πληροφοριακού συστήματος του Εθνικού Μηχανισμού κοινωνικής πολιτικής. Στον πυρήνα των σκέψεών μας είναι η αντιστροφή του μοντέλου της επιδοματικής εξάρτησης και η διασύνδεση των πολιτικών οικονομικής στήριξης με τις πολιτικές  ενδυνάμωσης και ένταξης των οικονομικά πιο αδύναμων”.

Η κυβέρνηση δέχεται κριτική από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης για μείωση των δαπανών που αφορούν το κοινωνικό κράτος και τα επιδόματα σε παιδιά, ηλικιωμένους, άπορους και ανάπηρους. Τελικά, σε σχέση με την προηγούμενη διακυβέρνηση έχει μειωθεί ή όχι το κονδύλι που αφορά τη στήριξη των ευάλωτων πολιτών;

Αυξάνουμε τη χρονιά αυτή κατά 22% τον κρατικό προϋπολογισμό για κοινωνικές δράσεις και δαπάνες. Επομένως ο ισχυρισμός για οποιαδήποτε μείωση είναι έωλος και αναληθής. Παρά τη δημοσιονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία, όχι μόνο δεν μειώσαμε κανένα κοινωνικό επίδομα, αλλά αντίθετα κινηθήκαμε σε 3 άξονες:

1. Αυξήσαμε τον Προϋπολογισμό

2. Αυξήσαμε τους δικαιούχους εκεί που είδαμε κενά και προβλήματα

3. Δώσαμε έκτακτες ενισχύσεις όποτε χρειαζόταν.

Για το 2021 έχουμε ήδη αυξήσει τις δαπάνες μας για κοινωνική πολιτική κατά ¼ σε σχέση με το 2020. Για την ακρίβεια διαθέτουμε, στο σκέλος που μας αφορά, 747 εκατομμύρια ευρώ περισσότερα από όσα πέρσι, συνολικά δηλαδή 4,2 δισ. ευρώ. Αυτό μεταφράζεται μεταξύ άλλων σε αύξηση στα επιμέρους κονδύλια ως εξής:

• 15% αύξηση στο Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα

• 34% στο Επίδομα Στέγασης

• 20% στο Επίδομα Παιδιού

• 12% για τα Αναπηρικά Επιδόματα

Είναι, επομένως, πλήρως αναληθές το επιχείρημα αυτό της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Δεν υπάρχουν μειώσεις σε κανένα κονδύλι κοινωνικής πολιτικής παρά μόνο αυξήσεις ακριβώς επειδή οι ανάγκες είναι μεγαλύτερες. Δεν αφήνουμε κανέναν απροστάτευτο ακριβώς γιατί οι επιπτώσεις της πανδημίας είναι οικονομικές και κοινωνικές εκτός από υγειονομικές και επηρεάζουν ασύμμετρα τους πλέον ευάλωτους.

Για αυτό, όχι μόνο αυξήσαμε τα κονδύλια αλλά αυξήσαμε και τους δικαιούχους, όπως για παράδειγμα με την ένταξη των αστέγων και των κακοποιημένων γυναικών στο Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα.
Ανταποκριθήκαμε ακόμη στις έκτακτες συνθήκες της κρίσης και δώσαμε έκτακτη ενίσχυση δύο φορές: τα Χριστούγεννα, με τη καταβολή διπλού Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος και νωρίτερα τον Μάιο με την καταβολή ειδικής ενίσχυσης ανά παιδί σε κάθε οικογένεια δικαιούχων Ε.Ε.Ε.

Ως κυβέρνηση, λοιπόν, αποδεικνύουμε στην πράξη ότι δεν υπάρχει κανένα πολιτικό και ιδεολογικό μονοπώλιο στην άσκηση της κοινωνικής πολιτικής. Κοινωνική πολιτική ασκεί κανείς είτε αποτελεσματικά είτε αναποτελεσματικά, ποτέ όμως μονοπωλιακά. Και η επιλογή μας είναι να είμαστε αποτελεσματικοί.

Οι συνέπειες της πανδημίας σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο σωρεύονται και διογκώνονται. Ό,τι συνέβη το 2020 θα επηρεάσει άμεσα το 2021. Πώς σχεδιάζετε να το αντιμετωπίσετε στο κομμάτι των κοινωνικών επιδομάτων;  Θα υπάρχουν αυξήσεις, διερεύνηση κριτηρίων ή ανακατανομές;

Ο αυξημένος προϋπολογισμός που ψηφίσαμε για το 2021 είναι αδιαμφισβήτητα διαμορφωμένος λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας. Φροντίζουμε να έχουμε τα απαραίτητα μέσα για να αντιμετωπίσουμε τις συνέπειες της πανδημίας σε κάθε επίπεδο και να μην αφήσουμε απροστάτευτο κανέναν συμπολίτη μας. Με τα 4,2 δισεκατομμύρια ευρώ του τακτικού προϋπολογισμού – τα περισσότερα εδώ και σχεδόν μια δεκαετία –  αλλά και με τα κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης που θα χρηματοδοτήσουν κοινωνικές δράσεις ήδη μέσα στο 2021, χτίζουμε αποτελεσματικές πολιτικές στήριξης των ευάλωτων συμπολιτών μας. Και δεν περιοριζόμαστε μόνο στο σκέλος των επιδομάτων καθώς για εμάς η κοινωνική πολιτική πρέπει να είναι ενεργητική και όχι παθητική.

Βεβαίως ενισχύουμε όσους έχουν ανάγκη αλλά δεν περιοριζόμαστε στην οικονομική βοήθεια. Χτίζουμε περισσότερες και αποτελεσματικότερες κοινωνικές υπηρεσίες και ενεργητικές πολιτικές επανένταξης στην αγορά εργασίας με συγκεκριμένες δράσεις. Μέσω του ΟΑΕΔ υλοποιούμε ένα τεράστιο πρόγραμμα με τη χρηματοδότηση 100.000 νέων θέσεων εργασίας ως αντίμετρο στην ύφεση που προξένησε η πανδημία. Ακόμη, θεσμοθετήσαμε ως πάγια πολιτική με δημόσια χρηματοδότηση το πρόγραμμα «Στέγαση και Εργασία» με το οποίο στηρίζουμε ενεργά την ένταξη και επανένταξη των άστεγων συμπολιτών μας στην κοινωνική και οικονομική ζωή: τους διασφαλίζουμε σπίτι και λογαριασμούς για δύο χρόνια και ταυτόχρονα επιδοτούμενη την εργασία τους.

Γίνεται πολλή συζήτηση για την αναμόρφωση του πλαισίου των επιδομάτων, όπως για παράδειγμα αναφέρει η Έκθεση Πισσαρίδη. Ποιες είναι οι προθέσεις του Υπουργείου Εργασίας σε αυτό το θέμα;

Η Έκθεση Πισσαρίδη αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο του Υπουργείου στη χάραξη ενεργητικών πολιτικών για την προστασία αλλά και την ένταξη των πλέον ευάλωτων συμπολιτών μας στο κοινωνικό σύνολο.  Στις βασικές προτεραιότητες του Υπουργείου μας ανήκει η πρόθεση να έχουμε στοχευμένα κοινωνικά επιδόματα με κριτήρια και τρόπο υπολογισμού που να προσφέρουν κίνητρα κι όχι αντικίνητρα στην προσπάθεια εξεύρεσης εργασίας. Προκειμένου να καταστεί πράγματι αποτελεσματική η άσκηση αυτής της ενεργητικής πολιτικής κοινωνικής ένταξης, μεριμνούμε σύμφωνα με τις προτάσεις της Έκθεσης Πισσαρίδη για την ψηφιοποίηση και ενοποίηση των συστημάτων  παροχής κοινωνικών επιδομάτων.

Με τον τρόπο αυτόν, που αποτελεί καινοτόμα παρέμβαση στη μέχρι σήμερα ασκούμενη πολιτική, επιτρέπεται και  ο εξορθολογισμός της επιχορήγησης αλλά και η μείωση του διοικητικού κόστους των υπηρεσιών. Το κυριότερο όμως, δημιουργείται το απαραίτητο πλαίσιο κοινωνικής δικαιοσύνης και διάθεσης των σχετικών πόρων σε αυτούς που πραγματικά το έχουν ανάγκη.

Ο σχεδιασμός είναι εν εξελίξει ωστόσο όμως πρέπει να πούμε ότι λαμβάνει υπόψιν του και χρησιμοποιεί και τα υφιστάμενα ψηφιακά μέσα του Υπουργείου Εργασίας  όπως ενδεικτικά του πληροφοριακού συστήματος του Εθνικού Μηχανισμού κοινωνικής πολιτικής. Στον πυρήνα των σκέψεών μας είναι η αντιστροφή του μοντέλου της επιδοματικής εξάρτησης και η διασύνδεση των πολιτικών οικονομικής στήριξης με τις πολιτικές  ενδυνάμωσης και ένταξης των οικονομικά πιο αδύναμων.

Must in

Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός 1-3: «Ερυθρόλευκο» και το Σούπερ Καπ στις γυναίκες (vid)

Ο Ολυμπιακός μετά το Λιγκ Καπ στους άντρες κατέκτησε και το Σούπερ Καπ στις γυναίκες, επικρατώντας με 3-1 του Παναθηναϊκού.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο