Παύλος Χαϊκάλης: Η άνοδος και η πτώση του γνωστού ηθοποιού
Απορίας άξιον είναι πάντως πώς ο δημοφιλής ηθοποιός δεν κατάφερε να τα προβλέψει όλα αυτά προκειμένου να λάβει εγκαίρως τα μέτρα του. Άλλωστε, μιλάμε για έναν μύστη της αστρολογίας («είναι τέχνη και επιστήμη μαζί» είχε πει σε συνέντευξή του), ο οποίος έχει δηλώσει πως... είχε προβλέψει αστρολογικά το lockdown στα θέατρα εξαιτίας της πανδημίας...
Γνωστός στο πανελλήνιο για το πηγαίο υποκριτικό ταλέντο του, το οποίο έχει επιδείξει σε πλήθος κινηματογραφικών, θεατρικών αλλά κυρίως τηλεοπτικών παραγωγών από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 έως σήμερα, ο Παύλος Χαϊκάλης ακολουθούσε όλα αυτά τα χρόνια διαρκώς ανοδική πορεία στο καλλιτεχνικό στερέωμα, έχοντας καταφέρει να συγκαταλέγεται μεταξύ των σημαντικών ηθοποιών της γενιάς του.
Απολαμβάνοντας την αναγνώριση του σιναφιού του αλλά και του κόσμου, ο κωμικός κατάφερε κατά τα «αντιμνημονιακά» χρόνια της περασμένης ταραχώδους δεκαετίας να εξαργυρώσει την επιτυχία του, συντασσόμενος στο πλευρό του Πάνου Καμμένου και των Ανεξάρτητων Ελλήνων.
Ο απολογισμός από την ενασχόλησή του με την πολιτική ήταν επιεικώς… κωμικός, αφού ο Παύλος Χαϊκάλης μπορεί να μην άφησε πίσω του κυβερνητικό έργο ως υφυπουργός Εργασίας των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αλλά κατάφερε τουλάχιστον να διασκεδάσει το πανελλήνιο ξανά, αυτή τη φορά με την αλήστου μνήμης καταγγελία του για απόπειρα… χρηματισμού του προκειμένου να ψηφίσει πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Μετά την πολιτική «αποστρατεία» ο Παύλος Χαϊκάλης επέστρεψε στα γνωστά λημέρια του, στην τηλεόραση, διατηρώντας έκτοτε χαμηλό προφίλ μέχρι την ημέρα που ξέσπασε η θύελλα των αποκαλύψεων για περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης και βίας στον χώρο του θεάματος, με το όνομά του να είναι από τα πρώτα που ενεπλάκησαν και μάλιστα με πολύ σοβαρές κατηγορίες εναντίον του.
Πάντως, απορίας άξιον είναι πάντως πώς ο δημοφιλής ηθοποιός δεν κατάφερε να τα προβλέψει όλα αυτά προκειμένου να λάβει εγκαίρως τα μέτρα του. Άλλωστε, μιλάμε για έναν μύστη της αστρολογίας («είναι τέχνη και επιστήμη μαζί» είχε πει σε συνέντευξή του), ο οποίος έχει δηλώσει πως… είχε προβλέψει αστρολογικά το lockdown στα θέατρα εξαιτίας της πανδημίας…
Η άνοδος…
Ο Παύλος Χαϊκάλης γεννήθηκε στο Κατάκολο Ηλείας στις 30 Οκτωβρίου 1959, και έζησε τα παιδικά του χρόνια στην Πάτρα όπου μετακόμισε η οικογένειά του.
Έχοντας κλίση στην υποκριτική προσπάθησε νωρίς να μπει στον χώρο, αρχικά παίρνοντας ρόλους κομπάρσου, στους οποίους όπως ο ίδιος έχει εκμυστηρευτεί τα πήγε πολύ καλά με αποτέλεσμα να ανοίξει ο δρόμος για τον φέρελπι ηθοποιό, η πρώτη γνωστή συμμετοχή του ήταν στην ιστορική τηλεοπτική σειρά «Λωξάντρα».
«Κι εγώ νέος ξεκίνησα, αλλά ξεκίνησα από κομπάρσος. Στην σχολή μας πήρε ο συγχωρεμένος ο Γρηγόρης ο Γρηγορίου και μας έβαζε να παίζουμε κομπαρσιλίκι για να μαθαίνουμε την τηλεόραση», είχε πει σε συνέντευξή του.
«Εμένα σιγά σιγά μου δώσαν πέντε πραγματάκια και ξαφνικά είδαν ότι κάτι γίνεται. Μετά με πήρε καλή της ώρα η Μάχη η Λιδορικωτη, μια βοηθός σκηνοθέτη που είχαμε στην Λωξάντρα και πήρε στην Μεθυσμένη Πολιτεία που ήταν το πρώτο πραγματάκι που έκανα με ένα πολύ μικρό ρόλο. Άλλα ήταν χαρακτηριστικό και εκεί φάνηκε οι γνώση που είχα στο κομπαρσιλίκι», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά.
Ακολούθησε η συμμετοχή του στην ταινία «Δεκαεπτά σφαίρες για έναν άγγελο» βασισμένη στην ιστορία της αγωνίστριας της Εθνικής Αντίστασης Ηρώς Κωνσταντοπούλου, σε σκηνοθεσία Νίκου Φώσκολου και Τάκη Βουγιουκλάκη.
Ο πρώτος πρωταγωνιστικός ρόλος που ανέλαβε ήταν τέσσερα χρόνια μετά το ξεκίνημά του, στην τηλεοπτική σειρά της ΕΡΤ «Ο δικός μας άνθρωπος», ενώ την ίδια χρονιά έπαιξε τον ρόλο του μάγειρα στην ταινία «Λούφα και παραλλαγή» του Νίκου Περάκη.
Ακολούθησαν συμμετοχές σε γνωστές παραγωγές της κρατικής τηλεόρασης, όπως η ιστορική «Φρουτοπία», «ο Ανδροκλής και τα λιοντάρια του», «Οδός Ανθεών» κ.α., ενώ τα χρόνια που ακολούθησαν πρωταγωνίστησε ή έκανε απλώς περάσματα σε σειρές; της ιδιωτικής τηλεόρασης όπως «οι Απαράδεκτοι», «Δέκα Μικροί Μήτσοι», «Τμήμα Ηθών», «Εκείνες κι εγώ», «Δύο Ξένοι», «Βέρα στο Δεξί»,«Πενήντα Πενήντα», «η Πολυκατοικία» κ.α.
Στο θέατρο και στον κινηματογράφο η διαδρομή του ήταν μικρότερη, με πιο γνωστή τη συμμετοχή του στην ταινία «Safe Sex» του 1999, απ΄ όπου προέρχεται η σκηνή που έχιε κυκλοφορήσει πολύ στα social media από την ημέρα που είδαν το φως της δημοσιότητας οι καταγγελίες γυναικών για σεξουαλική παρενόχληση εις βάρος τους από τον γνωστό ηθοποιό. Στο θέατρο γνωστή είναι η συμμετοχή του στο θεατρικό έργο «Ψέμα στο ψέμα» με συμπρωταγωνιστή τον Πέτρο Φιλιππίδη
Η «θυελλώδης» εμπλοκή του στην πολιτική
Γνωστός και για την… πολυτάραχη ενασχόλησή του με την πολιτική, ο Παύλος Χαϊκάλης αναμίχθηκε για πρώτη φορά με τα κοινά στις εκλογές του 1993 όταν ήταν υποψήφιος βουλευτής με την Πολιτική Άνοιξη του Αντώνη Σαμαρά. Κατέβηκε στην εκλογική περιφέρεια Αχαΐας συγκεντρώνοντας 1.006 σταυρούς προτίμησης, και κατέλαβε την πέμπτη θέση ανάμεσα σε 11 υποψηφίους του κόμματός του.
Στις εκλογές του Μαΐου 2012 εξελέγη βουλευτής με τους Ανεξάρτητους Έλληνες στην εκλογική περιφέρεια Αττικής λαμβάνοντας 18.533 σταυρούς προτίμησης, κατατασσόμενος στην πρώτη θέση ανάμεσα στους 15 υποψηφίους του κόμματός του. Στις εκλογές του Ιουνίου 2012 επανεξελέγη βουλευτής, έχοντας τοποθετηθεί στην πρώτη θέση του ψηφοδελτίου του κόμματός του, πάλι στην περιφέρεια Αττικής. Ανανέωσε τη θητεία του στις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015, ενώ στις 18 Ιουλίου 2015 ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας του ανέθεσε τα καθήκοντα του υφυπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης μέχρι και τις 27 Αυγούστου 2015, όταν παραιτήθηκε η κυβέρνηση Τσίπρα.
Highlight της κυβερνητικής θητείας του ήταν αναμφίβολα η καταγγελία που έκανε για απόπειρα χρηματισμού του προκειμένου να ψηφίσει πρόεδρο της Δημοκρατίας. Ο πρώην βουλευτής ισχυριζόταν ότι υπήρχε ακουστικό και οπτικό υλικό όπου γνωστός, σε πολιτικούς και οικονομικούς κύκλους, του προσέφερε χρήματα 2-3 εκατομμύρια ευρώ για να αλλάξει στάση.
Ως γνωστόν, η υπόθεση μπήκε στο αρχείο καθώς δεν προέκυψε κανένα στοιχείο βασιμότητας της καταγγελίας, ενώ στο επτασέλιδο πόρισμα που παρέδωσε ο εισαγγελέας Εφετών, Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος, στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών, Ισίδωρο Ντογιάκο, διατυπωνόταν η αμφιβολία του για τους ισχυρισμούς του κ. Χαϊκάλη….
… και η πτώση
Η θύελλα των αποκαλύψεων για το σκοτεινό πρόσωπο του ελληνικού θεάματος παρέσυρε γρήγορα τον Παύλο Χαϊκάλη. Ήταν η ηθοποιός Ηλιάνας Αραβή εκείνη που ανέφερε πρώτη το όνομά του καταγγέλλοντας ότι εκμεταλλεύτηκε την εμπιστοσύνη της ίδιας αλλά και των γονιών της επιχειρώντας να εκμεταλλευθεί τη θέση ισχύος που είχε απέναντί της.
«Αυνανιζόταν στο τηλέφωνο», ενώ της μιλούσε «πάρα πολύ πρόστυχα» αποκάλυψε η ηθοποιός. Ο ίδιος ο Χαϊκάλης παραδέχτηκε αμέσως πως την παρενόχλησε σεξουαλικά -ίσως για να προλάβει τα χειρότερα- και ζήτησε «δημόσια συγγνώμη από την Ηλιάνα Αραβή, τον πατέρα και τη μητέρα της εάν την προσέβαλα».
Στη συνέχεια, ωστόσο, έκανε τα πράγματα χειρότερα για τον ίδιο δηλώνοντας… «ερωτευμένος» με το θύμα του, καθώς και ότι είναι «αρσενικό παλιάς κοπής» οπότε, όταν μια γυναίκα τού λέει «όχι», αυτός επιμένει, δήλωση που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων πανταχόθεν.
Την καταγγελία της Ηλ. Αραβή ακολούθησαν άλλες τέσσερις, επίσης για σεξουαλική παρενόχληση και επίθεση, με την τελευταία από αυτές να είναι και η σοβαρότερη -μέχρι στιγμής.
Πρόκειται για τη Χριστίνα Ζ, η οποία κατήγγειλε στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών ένα περιστατικό, το οποίο συνέβη την δεκαετία του ’80. Στη συγκλονιστική καταγγελία της περιγράφει λεπτό προς λεπτό τον εφιάλτη που έζησε όταν ο Παύλος Χαϊκάλης προσπάθησε να τη βιάσει.
Αφήνοντας πίσω της όνειρα και μια καριέρα στην υποκριτική και εργαζόμενη πλέον ως μεταφράστρια σε γνωστό εκδοτικό οίκο, η γυναίκα αυτή έχει προχωρήσει τη ζωή της, όμως δεν έχει ξεχάσει λεπτό αυτό το δράμα που έζησε.
«Προσπάθησε να με βιάσει»
«Γνώρισα τον Παύλο Χαϊκάλη στα τέλη της δεκαετίας του 1980, όταν εκείνος είχε ολοκληρώσει τη στρατιωτική του θητεία και έκανε τα πρώτα του βήματα στον χώρο του θεάτρου, ενώ εγώ μόλις είχα τελειώσει τη δραματική σχολή και προσπαθούσα δειλά δειλά να ξεκινήσω την καριέρα μου. Γνωριστήκαμε μέσα από κοινών φίλων του θεατρικού χώρου και είχαμε μια φιλική σχέση επί δύο χρόνια ακόμα, χωρίς ποτέ να υπάρξει μεταξύ μας κανένας ερωτικός υπαινιγμός» λέει η Χριστίνα Ζ. μιλώντας στην εφημερίδα Realnews.
«Η εικόνα που είχα σχηματίσει για τον ως άνω αναφερόμενο ήταν ενός σεμνού ανθρώπου, χαμηλών τόνων, συνεσταλμένου και ταλαντούχου. Στο τέλος του δεύτερου καλοκαιριού της γνωριμίας μας, λίγο πριν αρχίσει η καινούρια θεατρική σεζόν και αφού είχε μεσολαβήσει ένα διάστημα 2-3 μηνών χωρίς επικοινωνία μεταξύ μας, μου τηλεφώνησε για να μου πει ότι είχε μετακομίσει σε ένα καλύτερο διαμέρισμα και με προσκάλεσε να πάω να το δω και να πούμε τα νέα μας. Έτσι και έγινε» συμπληρώνει.
«Μου επιτέθηκε με άγριες ερωτικές διαθέσεις»
Αναφορικά με τον βιασμό, η καταγγέλλουσα τονίζει: «Πήγα στο σπίτι του […] Έπειτα θέλησε να μου δείξει και το υπόλοιπο σπίτι, λέγοντάς μου παράλληλα ότι θα μπορούσε να με προτείνει για κάποιο ρόλο, αν του δινόταν η ευκαιρία. Με οδήγησε προς την κρεβατοκάμαρά του υποτίθεται για μου την δείξει. Με έπιασε από τους ώμους και με έριξε πάνω στο κρεβάτι. Εγώ σοκαρίστηκα, τον ρώτησα τι κάνει και προσπάθησα να ξεφύγω και να σηκωθώ αλλά με είχε ακινητοποιήσει, πέφτοντας επάνω μου και μου επιτέθηκε με άγριες ερωτικές διαθέσεις, λέγοντας μου ότι δεν μπορώ να φύγω όπως τον είχα κάνει, δείχνοντάς μου τη στύση του και προσπαθώντας να μου σηκώσει τη φούστα και να μου κατεβάσει το εσώρουχο. Εγώ ήμουν σε απόγνωση, τον παρακαλούσα να σταματήσει, επικαλέστηκα την φιλία 2 χρόνων που είχαμε και ότι έλεγα ότι αισθάνομαι πολύ άσχημα και με πονάει. Όμως εκείνος δεν πτοήθηκε, απαξίωσε τα συναισθήματά μου λέγοντας ότι όλες οι γυναίκες τα ίδια λένε, όμως άλλα θέλουν και συνέχιζε απτόητος να προσπαθεί να με βιάσει» λέει προκαλώντας αποτροπιασμό.
«Φοβόμουν ότι θα κατηγορηθώ εγώ»
Μάλιστα, όπως η ίδια λέει, δεν μίλησε σε κανέναν, γιατί φοβήθηκε ότι θα κατηγορήσουν εκείνη ότι το προκάλεσε, επειδή πήγε στο σπίτι του.
«Αντιστάθηκα όσο μπορούσα κι απέφυγα τον βιασμό, με αποτέλεσμα να ολοκληρώσει πάνω στα ρούχα μου. Τότε απελευθερώθηκα από τα χέρια του κι έφυγα τρέχοντας. Αισθανόμουν πολύ άσχημα και φοβόμουν ότι θα κατηγορηθώ ότι το προκάλεσα εγώ επειδή πήγα σπίτι του, οπότε δεν προχώρησα σε καταγγελία και το αποσιώπησα» ανέφερε στην εφημερίδα Realnews.
«Έκτοτε συναντηθήκαμε τυχαία μια φορά και εκείνος συμπεριφέρθηκε σα να μην έχει συμβεί τίποτα, ενώ εγώ απλώς τον αγνόησα και τον απέφυγα» ανέφερε.
«Γιατί αποφάσισα να μιλήσω μετά από 30 χρόνια»
Τέλος, σχετικά με το γιατί αποφάσισε να μιλήσει τώρα μετά από 30 χρόνια, είπε ότι πήρε την απόφαση επειδή πρέπει αυτοί οι άνθρωποι να τιμωρούνται παραδειγματικά, αλλά και οι κοπέλες που έχουν υποστεί κάτι τέτοιο να βγουν να μιλήσουν.
«Πήρα την απόφαση να μιλήσω τώρα, μετά από 30 χρόνια, γιατί πρέπει άνθρωποι σαν και αυτόν, οι οποίοι εκμεταλλεύονται την επιτυχία και τη θέση ισχύος που αποκτούν προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ερωτικές τους ορέξεις, να τιμωρούνται παραδειγματικά. Και κοπέλες σαν εμένα που έχουν υποστεί την ίδια ή παρόμοια συμπεριφορά, πρέπει να βρουν το θάρρος να υπερασπιστούν τον εαυτό τους» κατέληξε.
«Δεχόμουν μηνύματα με ανάρμοστο περιεχόμενο για περίπου πέντε χρόνια»
Μια άλλη καταγγελία εναντίον του ηθοποιού αφορά την ασφυκτική πίεση που ασκούσε σε νεαρή γυναίκα επί πέντε ολόκληρα χρόνια προκειμένου να υποκύψει στις σεξουαλικές ορέξεις της.
Η καταγγέλλουσα είπε ότι «στη δική μου περίπτωση παρόλο που του είχα ξεκαθαρίσει από την αρχή της γνωριμίας μας ότι δεν θέλω κάτι παραπάνω από φιλική σχέση, δεχόμουν μηνύματα με ανάρμοστο περιεχόμενο για περίπου πέντε χρόνια. Από το 2017 και μετά έχουμε κόψει κάθε επικοινωνία».
Παράλληλα, η καταγγέλλουσα αναφέρεται και στον λόγο που την οδήγησε στην καταγγελία «Ο λόγος που αποφάσισα να μιλήσω είναι για να στηρίξω την Ηλιάνα. Εξοργίστηκα όταν τον άκουσα να δηλώνει ερωτευμένος μαζί της. Μα όλες μας ερωτεύτηκε πια»;
Ο ίδιος πάντως φαίνεται πως -παρόλα αυτά για τα οποία τον κατηγορούν, και εφόσον ευσταθούν βεβαίως, αφού πάντα υπάρχει το τεκμήριο της αθωότητας- έχει καταφέρει να βρει «την εσωτερική του ειρήνη». όπως χαρακτηριστικά έλεγε πριν από δύο χρόνια σε συνέντευξη στο libertypress.gr:
«Παλεύεται η εσωτερική του ειρήνη δεν είναι εύκολο να την ανακαλύψεις. Έχει μια διαδρομή. Ζούμε σε μια εποχή που όλα είναι μία ταλάντωση η δυαδικότητα στην ζωή του ανθρώπου είναι κάτι το συγκλονιστικό. Όλα είναι δίπολα. Αυτή η ταλάντωση που υπάρχει από τις εναλλαγές πρέπει να κάτσεις στο διάστημα, στο μέσο για να κρατήσεις την πρέπουσα ισορροπία.
Αύτη την εσωτερική ειρήνη δεν την κατακτάς από την μια μέρα στην άλλη. Θέλει αγώνα θέλει σύνεση θέλει μια πνευματική ανάταση και πνευματική στοχοποίηση, διότι το μεγάλο πρόβλημα που πρέπει να ξεπεράσει ο άνθρωπος είναι ότι δεν του φταίνε ποτέ οι άλλοι του φταίει πάντα ο εαυτός του ότι και να συμβεί φταίει πάντοτε ο εαυτός του…»
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις