Το «τελευταίο μίλι» κάνει τη διαφορά
Πρόκειται για το πιο δύσκολο τελικό κομμάτι της μεταφοράς προϊόντων
- Το άγριο έγκλημα που στιγμάτισε την Ελλάδα τα Χριστούγεννα του 1965
- Αλλαγή σεξουαλικού προσανατολισμού στα 30 και στα 50; - Η σωματογραφία των αναγκών της ψυχής
- Κασσελάκης: Έχουμε δεσμευτεί ότι θα ιδρύσουμε δημόσιο νοσοκομείο ζώων
- «Ζωντανός είναι ο Αμερικανός δημοσιογράφος Όστιν Τάις» στη Συρία - Τι ισχύει για τον μητροπολίτη Ιμπραχίμ
Η περίοδος της πανδημίας έφερε απρόβλεπτες αλλαγές στη ζωή των ανθρώπων και των επιχειρήσεων. Περιόρισε σημαντικά μία σειρά από επαγγελματικές και κοινωνικές δραστηριότητες, καθώς και τις μετακινήσεις επηρεάζοντας τις καθημερινές καταναλωτικές πρακτικές. Με τα περισσότερα φυσικά καταστήματα κλειστά, η συνέχιση της λειτουργίας των επιχειρήσεων στράφηκε στο ηλεκτρονικό εμπόριο, με μεγάλη επιτυχία, ειδικά για όσες από αυτές είχαν έγκαιρα τοποθετηθεί σωστά σε αυτόν τον τομέα. Την ίδια στιγμή, οι αυξημένες ανάγκες εξυπηρέτησης των πελατών, δημιούργησαν νέες απαιτήσεις και πιέσεις στον τομέα της μετακίνησης προϊόντων και αγαθών, αναδεικνύοντας τη σημασία της αδιάλειπτης λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Οι μεγάλες καθυστερήσεις στις παραλαβές και τις παραδόσεις, η ελλιπής κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών και οι λειτουργικές αδυναμίες που έφεραν στην επιφάνεια οι νέες, απρόσμενες συνθήκες, επηρέασαν τις επιχειρήσεις, που είδαν τα προβλήματα στην εξυπηρέτηση που προσφέρουν στους πελάτες τους, να απειλούν την εικόνα, την αξιοπιστία τους, ίσως και το μέλλον τους.
Η εμπειρία εξυπηρέτησης ως στρατηγική διαφοροποίησης
Σε μια εποχή που οι πελάτες έχουν πρόσβαση σε ανταγωνιστικά προϊόντα, που δεν διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους, ο παράγοντας «εμπειρία εξυπηρέτησης» έρχεται να παίξει σημαντικό ρόλο στις επιλογές τους. Ως απάντηση στην ανάγκη για διαφοροποίηση, οι οργανισμοί επενδύουν στη βέλτιστη, προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, αναζητώντας συμφέρουσες, σύγχρονες κι ευέλικτες λύσεις που απλοποιούν και αυτοματοποιούν τη λειτουργία τους, προς όφελος της εξυπηρέτησης των πελατών.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της πρόσφατης μεγάλης έρευνας της Vodafone για τις Future Ready επιχειρήσεις στον καιρό της πανδημίας, οι επιχειρήσεις που επένδυσαν εγκαίρως στον ψηφιακό μετασχηματισμό, ήταν πολύ καλύτερα προετοιμασμένες για να ανταποκριθούν στις νέες προκλήσεις, παραμένοντας ανταγωνιστικές, χάρη στις νέες τεχνολογίες που υιοθέτησαν και τη συλλογή και αξιοποίηση των δεδομένων (data).
Το τελευταίο μίλι: πρόκληση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εφοδιαστικής αλυσίδας
Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, μέσα από τη μελέτη «τελευταίο μίλι» που εκπόνησε πρόσφατα, εστίασε ακόμα περισσότερο στα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Σε όλο τον πλανήτη επενδύονται δισ. δολάρια σε έρευνα και ανάπτυξη, προκειμένου να βελτιωθεί αυτό το πιο δύσκολο τελικό κομμάτι της μεταφοράς προϊόντων, το «τελευταίο μίλι».
Η πρόκληση είναι μεγάλη. Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ εντοπίζει λύσεις σε υπηρεσίες advanced analytics και Internet of Things (IoT) που εξελίσσουν τη λειτουργία των επιχειρήσεων, μειώνουν το κόστος και το χρόνο μεταφοράς εμπορευμάτων και αγαθών και βελτιώνουν την εξυπηρέτηση και εμπειρία των πελατών. Οι λύσεις connectivity αποτελούν προφανή προτεραιότητα για τους «παίκτες» της εφοδιαστικής αλυσίδας, καταλήγει η μελέτη, καθώς και για τους ηγέτες του ΙοΤ και των Big Data, που μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση των χρόνων παράδοσης.
.
Υιοθέτηση πρωτοποριακών λύσεων κι εφαρμογών ΙοΤ για την εφοδιαστική αλυσίδα από ελληνικές επιχειρήσεις
Η χώρα μας δεν αποτελεί εξαίρεση, καθώς και οι ελληνικές επιχειρήσεις που μετέχουν στην εφοδιαστική αλυσίδα στρέφονται όλο και περισσότερο στον ψηφιακό μετασχηματισμό που θα τις επιτρέψει να παραμείνουν ανταγωνιστικές και αποδοτικές. Ήδη πλήθος ελληνικών επιχειρήσεων επιλέγουν ολοκληρωμένες λύσεις και υπηρεσίες ΙοΤ που διατίθενται στην ελληνική αγορά και τους επιτρέπουν να βελτιώνουν τη λειτουργία τους, να ελέγχουν και να συντονίζουν αποτελεσματικά το στόλο των οχημάτων τους, τα δρομολόγια και τις παραδόσεις, εξυπηρετώντας καλύτερα τους πελάτες τους.
Τα παραδείγματα των εταιριών, Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Πίνδος και Linardakis Cargo, είναι χαρακτηριστικά, καθώς επένδυσαν στην τεχνολογία και εμπιστεύτηκαν λύσεις ΙοΤ για να προχωρήσουν στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό.
Η εταιρία «Πίνδος» εστιάζει στο σωστό συντονισμό των δρομολογίων και την αποτελεσματική λειτουργία του μηχανισμού παράδοσης στα σημεία διανομής, για την κάλυψη της ζήτησης. Έτσι ακόμα και στην απαιτητική περίοδο του lockdown, κατάφερε να καλύψει την αυξημένη ζήτηση, διατηρώντας τον συμφωνημένο χρόνο παράδοσης στους πελάτης της.
Η «Linardakis Cargo», που εξειδικεύεται στη διακίνηση ευαίσθητων φαρμακευτικών προϊόντων, το αξιοποιεί με προτεραιότητα στην διαρκή παρακολούθηση κι έλεγχο των συνθηκών μεταφοράς, που διασφαλίζει πως τα φάρμακα θα φτάσουν στον προορισμό τους, αναλλοίωτα. Η διαβεβαίωση τήρησης των συνθηκών μεταφοράς βάσει των προδιαγραφών του κάθε προϊόντος, αύξησε κατακόρυφα την εμπιστοσύνη των πελατών της και την βοήθησε να κερδίσει νέες συνεργασίες.
Αυτές οι 2 εταιρίες έχουν ένα κοινό. Χρησιμοποιούν το Vodafone ΙοΤ Fleet Control και έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο, μέσα από μια μόνο πλατφόρμα, ό,τι είναι σημαντικό για αυτές.
Το Vodafone ΙοΤ Fleet Control, είναι μία από τις πιο διαδεδομένες υπηρεσίες ΙοΤ που αναπτύχθηκε εδώ στην Ελλάδα από μηχανικούς της Vodafone Innovus. H λύση αυτή που προσαρμόζεται στις ανάγκες και τις προτεραιότητες κάθε οργανισμού, βοηθά μία επιχείρηση στη διαχείριση του στόλου οχημάτων της, συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση κόστους καυσίμων έως και κατά 20% και στην καλύτερη εμπειρία του τελικού πελάτη. Την υπηρεσία Vodafone IoT Fleet Control, εμπιστεύονται επιχειρήσεις από πολλούς κλάδους όπως, εφοδιαστική αλυσίδα, μεταφορές, παροχή υπηρεσιών, σχολεία, δημόσιοι οργανισμοί με στόλο οχημάτων καθώς και εταιρείες που διακινούν ιδιαίτερα ευαίσθητο φορτίο και θέλουν να γνωρίζουν κάθε ώρα και στιγμή τις συνθήκες εκτός κι εντός του οχήματος.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός ως στρατηγική επιλογή ανάπτυξης
Η πανδημία και οι νέες συνθήκες που διαμόρφωσε στην εφοδιαστική αλυσίδα, ανέδειξαν την ανάγκη του ψηφιακού μετασχηματισμού όχι μόνο ως εργαλείο για την αντιμετώπιση μιας έκτακτης κατάστασης αλλά ως μια ξεκάθαρη στρατηγική επιλογή για την επιβίωση και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Τα στοιχεία των ερευνών δείχνουν πως εκείνες που έχουν ήδη ανέβει στο τρένο της ψηφιακής εποχής, πλεονεκτούν σημαντικά σε σχέση με όσες έχουν καθυστερήσει. Επιλέγοντας τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία και αξιοποιώντας τα δεδομένα, οι επιχειρήσεις μπορούν να γίνουν πιο αποδοτικές και ανταγωνιστικές. Μειώνοντας το κόστος, και βελτιώνοντας την επιχειρησιακή τους λειτουργία, μπορούν να προσφέρουν καλύτερη εμπειρία και εξυπηρέτηση στους πελάτες τους. Έτσι θα καταφέρουν να δημιουργήσουν νέες πηγές εσόδων και θα μπορούν να καταστρώσουν τις κατάλληλες στρατηγικές που θα τις επιτρέψουν να αναπτύσσονται δυναμικά και να ανταπεξέρχονται αποτελεσματικά στις προκλήσεις του αύριο.
Διαβάστε περισσότερα για τις ελληνικές επιχειρήσεις «Πίνδος» και «Linardakis Cargo» που υιοθέτησαν το Vodafone ΙοΤ Fleet Control και ανακαλύψτε πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός μπορεί να δώσει νέα πνοή ανάπτυξης και στη δική σας επιχείρηση στο σχετικό άρθρο της Vodafone για την εφοδιαστική αλυσίδα.
Μπορείτε να μάθετε περισσότερα εδώ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις