Κώστας Βουτσάς : Ένας χρόνος χωρίς τον αξέχαστο ηθοποιό
Μέσα από μία λαμπρή πορεία ο Κώστας Βουτσάς αποτέλεσε φωτεινό σύμβολο της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου.
- Artemas και Διαμαντής: Ο Κύπριος viral τραγουδιστής που ακούει ο Ομπάμα και όλο το TikTok, έχει ορμή
- Μεθοδεύσεις και προσπάθειες επηρεασμού των ιατροδικαστών στο συγκλονιστικό θρίλερ της Αμαλιάδας
- «Είσαι ενδοτικός», «Μην είσαι κατά συρροή δειλός»: Συνεχίζεται ο πόλεμος Νετανιάχου και Γκαντζ
- Νετανιάχου: «Θα δράσουμε κατά των Χούθι, όπως δράσαμε κατά των τρομοκρατών του Ιράν»
Ένας χρόνος συμπληρώνεται σήμερα από τη μέρα που ο Κώστας Βουτσάς, έφυγε από τη ζωή βυθίζοντας τον καλλιτεχνικό κόσμο, οικογένεια, φίλους , αλλά και ολόκληρο το πανελλήνιο σε πένθος.
Γενιές και γενιές μεγάλωσαν με τις ταινίες στις οποίες πρωταγωνιστούσε ο μεγάλος έλληνας ηθοποιός στις οποίες σκορπούσε το γέλιο.
Ακμαίος μέχρι το τέλος, συμμετείχε σε θεατρική παράσταση παρά τα 88 του χρόνια και την βεβαρημένη υγεία του.
Αν και 88 ετών, δε σταμάτησε ποτέ να παίζει στο θέατρο, δεν έκατσε ποτέ στο σπίτι να απολαύσει τη δόξα και την επιτυχία του.
Η δουλειά του τον αναζωογονούσε. «Κούραση καλέ είναι το θέατρο;» αναρωτιόταν. «Εγώ κουράζομαι μόνο όταν κάθομαι» έλεγε, και το έκανε πράξη.
Γιατί το θέατρο ήταν ένας από τους μεγάλους του έρωτες.
Οι ταινίες στις οποίες πρωταγωνίστησε ο Κώστας Βουτσάς είναι αμέτρητες και είναι δύσκολο να τις ξεχωρίσει.
Σε όλες άφησε το στίγμα του με πληθωρική του παρουσία.
Ο «Γαμπρός από το Λονδίνο», «Για ποιον χτυπά η κουδούνα», «Ένα κορίτσι για δύο», «Ένας άφραγκος Ωνάσης», «Κάτι να καίει», «Η χαρτοπαίχτα» είναι μόλις μερικές από τις ταινίες στις οποίες πρωταγωνίστησε και τις οποίες θα συνεχίσουν να βλέπουν οι Έλληνες για πολλά χρόνια ακόμη.
Σπουδαίος κωμικός, άφησε ανεξίτηλο στίγμα στο ρόλο του αγαθού Κωνσταντινουπολίτη με «Το Ανθρωπάκι» (1969) ενώ το αυθόρμητο επιφώνημα του «Φσστ μποινγκ», στο μιούζικαλ «Κάτι να καίει» (1964), έγραψε ιστορία στον εγχώριο κινηματογράφο.
Σθεναρός υποστηρικτής του, εξαρχής, υπήρξε ο σκηνοθέτης Γιάννης Δαλιανίδης, με τον οποίο τον συνέδεε μακρόχρονη φιλία κι εκτίμηση.
Από τον «Κατήφορο» στον «Φίλο μου τον Λευτεράκη»
Ήταν το 1961, όταν με την εμφάνιση του στον «Κατήφορο» απόκτησε ευρεία αναγνωρισιμότητα για να απογειωθεί στη συνέχεια ως ο απόλυτος πρωταγωνιστής σε ταινίες που έφταναν να κόβουν έως και 650 χιλιάδες εισιτήρια την δεκαετία 60 και 70.
Κι ήταν το 1984 που ο νέος ελληνικός κινηματογράφος βρήκε στο πρόσωπο του Κώστα Βουτσά τον ιδανικό ερμηνευτή που θα ενσάρκωνε τα όνειρα και τις επιθυμίες ενός καθημερινού ανθρώπου(«Ο έρωτας του Οδυσσέα», του Βασίλη Βαφέα ).
Η πρώτη ταινία που συμμετείχε, ως κομπάρσος, ήταν στην κωμωδία «Ο μπαμπάς εκπαιδεύεται» (1953, του Γιώργου Λαζαρίδη).
Ακολούθησε η συμμετοχή του στην ταινία του Αλέκου Σακελλάριου «Η κυρά μας η μαμή» (1958) με την οποία μπήκε πρώτη φορά στα στούντιο της Φίνος Φιλμ, «Για την αγάπη της βοσκοπούλας» του Φρίξου Ηλιάδη (1959), η «Αλίκη στο Ναυτικό»(1960, Αλέκος Σακελλάριος), «Κατήφορος» (1961, Γιάννης Δαλιανίδης), «Ο φίλος μου ο Λευτεράκης» (1962, Αλέκος Σακελλάριος ) κ.ά. Συνολικά 70 ταινίες,
Στη μικρή οθόνη πρωτοεμφανίστηκε το 1973 στο σίριαλ «Βαριετέ» της τότε ΥΕΝΕΔ.Ε για να ακολουθήσουν πολλές εμφανίσεις σε τηλεοπτικές σειρές όπως «Ο Ανδροκλής και τα λιοντάρια του», «Για μια θέση στον ήλιο», «Γιούγκερμαν», «Δέκα Μικροί Μήτσοι»,«Επτά θανάσιμες πεθερές», «Η πολυκατοικία» κ.ά.
Παρέμεινε ενεργός και δραστήριος μέχρι τέλους, απολαμβάνοντας την αγάπη του κόσμου που παρέμεινε πιστό σε όλες του τις παραστάσεις, με πιο πρόσφατες την «Σμύρνη μου αγαπημένη» της Μιμής Ντενίση έως την τελευταία, την παιδική «Σταχτοπούτα» του Σαρλ Περώ, στο θέατρο Broadway.
Οι ατάκες που έγραψαν ιστορία
O Κώστας Βουτσάς ήταν ίσως ο πιο καταξιωμένος Έλληνας κωμικός.
Μέσα από μία λαμπρή πορεία αποτελεί φωτεινό σύμβολο της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου.
Ο Κώστας Βουτσάς ήταν αξιαγάπητος καλλιτέχνης και ευρυρηματικός ατακαδόρος που άφησε εποχή με τις αξέχαστες κινηματογραφικές ατάκες του.
Το αμίμητο υφολογικό του στυλ, κάνουν θραύση και αποτελούν εγγύηση γέλιου, ενώ οι ατάκες του αφήνουν εποχή.
Ποιος δεν θυμάται «έχω και κότερο, πάμε μια βόλτα;» ή το «Κάτινααα σαλαμάκι…».
Μοναδική ήταν η σκηνή που τραγουδάει το περίφημο «Φσστ μποινγκ» στο μιούζικαλ «Κάτι να Καίει» προκαλεί πανζουρλισμό στις αίθουσες.
Η ατάκα του Κώστα Βουτσά στην ταινία «Ο γόης», «Κατίνααα Σαλαμάκι» είναι από τις πιο δημοφιλής του ελληνικού κινηματογράφου.
Οι ατάκες που έμειναν από αυτό το ξεκαρδιστικό μπέρδεμα ήταν πολλές, ωστόσο το «Έχω και κότερο πάμε μια βόλτα» του Ανδρέα Ράμογλου, δια στόματος Κώστα Βουτσά είναι αυτή που άφησε εποχή.
Όσο και εκνεύριζε την Ρένα Βλαχοπούλου με την οποία ο Βούτσας είχε τις καλύτερες σκηνές εκείνος δεν πτοήθηκε ποτέ και συνέχιζε να επιδεικνύει τα υποτιθέμενα πλούτη του.
Φρεσκοπαντρεμένος με την καπάτσα Λέλα (Μάρθα Καραγιάννη) ο Ιάκωβος έχει μόλις τελειώσει καυγά. Πέρα όμως από κομμάτι μπουνταλάς, όπως θα έλεγε και ο ίδιος με τη φοβερή Κωνσταντινουπολίτικη προφορά του, είναι και μαμάκιας.
Παίρνει λοιπόν τη μαμά (με το επικό μπράτσο-ζελέ) και της ζητάει κάτι να παρηγορηθεί: Κιοφτέδες και -μιας και το ‘φερε η κουβέντα- λίγο χαλβά…
Η χρυσή πορεία και το «διαζύγιο» με τη Φίνος Φιλμ
Το πολυτιμότερο κεφάλαιο στην πορεία του Κώστα Βουτσά ήταν τα χρυσά χρόνια στα οποία συνεργάστηκε με τη Φίνος Φιλμ.
Από τα αγαπημένα παιδιά του Φίνου, ο ηθοποιός γύρισε εκεί 30 από τις συνολικά 70 ταινίες του, τις περισσότερες σε πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Παρά την πτώση του κινηματογράφου, από τις αρχές της δεκαετίας του ’70 και μετά, συνέχισε μέχρι σήμερα τις κινηματογραφικές εμφανίσεις του, παράλληλα με τις θεατρικές και τηλεοπτικές του συμμετοχές.
Ο ίδιος ο Βουτσάς είχε αποκαλύψει το λόγο που αποχώρησε από την εταιρεία, και αυτός δεν άλλος από τον τρόπο που ο Φίνος συμπεριφερόταν στον Κώστα Χατζηχρήστο.
«Ήμουν στο γραφείο του Φίνου και μιλάγαμε για δουλειές, οπότε τον παίρνει ο θυρωρός και του λέει “είναι ο Χατζηχρήστος”, “δεν είμαι εδώ” λέει και το κλείνει.
Μετά από λίγο τον ξαναπαίρνει ο θυρωρός και του λέει “είναι στο τηλέφωνο ο κ. Χατζηχρήστος και θέλει να σας μιλήσει” και του απαντάει “δεν είμαι εδώ πες του”.
Και μου λέει εμένα ο Φίνος “έχει κάνει τόσες ταινίες, έχει φθαρεί, τι να τον κάνω;”.
Και τον έδιωξε. Και λέω εγώ από μέσα μου “εμένα αυτό δεν θα μου το κάνεις ποτέ” και έφυγα από τον Φίνο με τη δικαιολογία ότι ο Παπαμιχαήλ έπαιρνε 300.000 δραχμές στην ταινία κι εγώ 250.000. Μου έκανε μήνυση ο Φίνος, πήγαμε στα δικαστήρια.
Κι όταν αρρώστησε ο Φίνος, πήγα στο νοσοκομείο και μου λέει η γυναίκα του η Τζέλα “φταις κι εσύ που έγινε έτσι ο Φίνος, που αρρώστησε”. Λογικό ήταν να στεναχωρηθεί ο άνθρωπος, αλλά εγώ ήθελα την καριέρα μου» είχε αποκαλύψει ο Κώστας Βουτσάς.
Ένας αιώνιος έφηβος
Ο Κώστας Βουτσάς (Σαββόπουλος ήταν το οικογενειακό του όνομα) γεννήθηκε τον Δεκέμβριο του 1931 στην Αθήνα, σε προσφυγική οικογένεια με καταγωγή από τους Επιβάτες της Ανατολικής Θράκης, που σήμερα ανήκουν στο έδαφος της Τουρκίας.
Μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη, όπου εγκαταστάθηκε η οικογένεια του.
Ο πατέρας του εργάστηκε ως εργάτης οδοποιΐας κι ο μικρός Κώστας επινόησε διάφορες δουλειές του ποδαριού για επιβίωση. Στα χρόνια της Κατοχής μοίραζε προκηρύξεις στους κινηματογράφους μαζί με άλλα «Αετόπουλα» της ΕΠΟΝ.
Μετά τον πόλεμο, ασχολήθηκε με διάφορες μορφές αθλητισμού, όπως στίβο, κωπηλασία, βόλεϊ και μπάσκετ.
Η πρώτη του θεατρική εμπειρία, όπως έχει πει, ήταν στα σχολικά του χρόνια όταν ο προπονητής του τον είχε στείλει για προπόνηση στη Μηχανιώνα κι έλαβε μέρος στην παράσταση της καστασκήνωσης.
Έκανε ένα αρνητικό σχόλιο για το παιδί που υποδύονταν τον μεθυσμένο κι όταν ο υπεύθυνος του θεατρικού τον προκάλεσε αν μπορεί να το κάνει καλύτερα βρέθηκε τελικά με τον ρόλο.
Σε ηλικία 18 ετών σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Μακεδονικού Ωδείου, συμμετείχε σε επιθεωρήσεις στο Στρατιωτικό Θέατρο Θεσσαλονίκης κι αφού περιπλανήθηκε με τα μπουλούκια δύο χρόνια σε χωριά και κωμοπόλεις της Μακεδονίας «Η Καλή Καλό (καλλιτεχνικό ψευδώνυμο της θεατρίνας Καλλιόπης Δαμβέργη) τον κατέβασε Αθήνα» έχει πει ο ίδιος.
Έδωσε εξετάσεις για να πάρει την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, την οποία τελικά του έδωσαν στην τρίτη προσπάθεια αφού η επιτροπή τον είχε απορρίψει δύο φορές, επειδή δεν «έκανε για ηθοποιός» όπως του είχαν πει.
Υπήρξε σύζυγος της ηθοποιού και χορεύτριας Έρρικας Μπρόγερ, με την οποία απέκτησε μια κόρη, τη Σάντρα (1972).
Έχει άλλες δύο κόρες από τον δεύτερο γάμο του, με τη Θεανώ Παπασπύρου, τη Θεοδώρα (1977) και τη Νικολέτα (1979), με την πρώτη να ακολουθεί τα δικά του βήματα στο χώρο της ηθοποιίας.
Ο θετός γιος του (από προηγούμενο γάμο της τρίτης γυναίκας του Εύης Καραγιάννη, πρώην μοντέλου και ηθοποιού), Άνθιμος Ανανιάδης, είναι επίσης ηθοποιός.
Το 2015, ο Κώστας Βουτσάς έκανε σχέση με τη 39 χρόνια μικρότερή του ηθοποιό, Αλίκη Κατσαβού, με την οποία παντρεύτηκε στις 27 Φεβρουαρίου 2016 και στις 23 Ιουλίου του ίδιου έτους απέκτησαν ένα γιο, τον Φοίβο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις