Μιμή Ντενίση για Λιγνάδη : «Ποτέ δεν παίξαμε μαζί και ποτέ δεν κάναμε παρέα – Δεν ψάχνω τα κρεβάτια των ανθρώπων»
Τι αναφέρει η ηθοποιός για όλες τις πρόσφατες αποκαλύψεις
Για τα περιστατικά βίαιης παρενόχλησης, για τον Δημήτρη Λιγνάδη και για την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη μίλησε η Μιμή Ντενίση σε συνέντευξή της στον Δημήτρη Δανίκα.
Ερωτηθείς για το αν είχε η ίδια περιστατικό βίαιης παρενόχλησης η κ. Ντενίση τόνισε «όχι, κανένα βίαιο περιστατικό. Πολλοί άντρες με φλερτάρανε. Αλλά τον δεύτερο χρόνο της θεατρικής μου παρουσίας ερωτεύτηκα τον Γιάννη (σ.σ.: εννοεί τον Φέρτη). Και τον πρώτο χρόνο ήμουν υπό την προστασία του μακαρίτη Βασίλη Γεωργιάδη, όταν σκηνοθετούσε τον “Γιούγκερμαν”. Στη δεύτερη τηλεοπτική σειρά, στον “Συμβολαιογράφο”, ερωτεύτηκα τον Γιάννη και παντρευτήκαμε. Ηταν θέμα τύχης. Προφανώς αν ήμουν μόνη μου θα είχα να αντιμετωπίσω περισσότερα περιστατικά. Όσες κοπέλες είναι μόνες και απροστάτευτες αντιμετωπίζουν τέτοια περιστατικά».
«Όταν μια κοπέλα είναι στη δουλειά κάποιου άλλου εργοδότη μπορεί να πέσει πάνω σε περισσότερα περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης. Αλλά εγώ από τον δεύτερο χρόνο συνεργαζόμουν με τον θίασο του Γιάννη. Τα κορίτσια λοιπόν που είναι απροστάτευτα, ειδικά εκείνα που προέρχονται από την επαρχία, χωρίς να έχουν κοντά την οικογένειά τους και χωρίς σοβαρό δεσμό, ε, αυτές οι περιπτώσεις είναι ευάλωτες ας πούμε τα “εύκολα” θύματα».
Στους θιάσους η κ. Ντενίση διαβεβαίωσε ότι «τότε δεν γινόταν τίποτα. Δεν ξέρω για το Εθνικό και το Τέχνης. Φυσικά μαθαίναμε για θυελλώδεις έρωτες. Εμένα μου ’χει τύχει σε δικούς μου θιάσους να ερωτεύονται, να παντρεύονται και να χωρίζουν. Δεσμοί, γάμοι, αλλά και διαζύγια. Το τονίζω. Σε δικούς μου θιάσους. Οταν μάλιστα θιασάρχης είναι γυναίκα, τότε είναι δύσκολο, σχεδόν απίθανο να συμβούν τέτοιες αθλιότητες. Τότε μόνο η γυναίκα θιασάρχης μπορεί να παρενοχλήσει τους ηθοποιούς».
Και τώρα; Ολα αυτά που αποκαλύπτονται; Ολα αυτά τα περιστατικά; Απαντώντας η κ. Ντενίση είπε «αποκλείω τη λέξη “τώρα”. Πιστεύω ότι τέτοια ανήκουστα και ανατριχιαστικά περιστατικά πάντα γίνονταν στην ελληνική κοινωνία. Επί χρόνια. Ουσιαστικά η Ελλάδα είναι μια συντηρητική κοινωνία. Και όλα γίνονταν εν κρυπτώ. Γι’ αυτό και έχουμε ακούσει πολλές φορές για κακοποιήσεις σε οικογένειες, σε μικρές κοινωνίες, στα χωριά. Ανθρωποι που ντρέπονταν και δεν μιλούσαν. Γι’ αυτό δεν τα ξέραμε. Αλλαξε η εποχή, ευτυχώς, έφτασε η στιγμή να σπάσει το σπυρί και το πύον να βγει στο φως. Τα θύματα πρέπει να μιλήσουν».
Για τις «ορέξεις» Λιγνάδη
Φτάνοντας η συνέντευξη στα πρόσφατα περιστατικά η κ. Ντενίση τόνισε ότι «ένας ηθοποιός που πάει από θίασο σε θίασο ακούει περισσότερα από μένα. Αν κάποιος έρθει να μου ψιθυρίσει μια φήμη τον σταματάω και του λέω: “Μη μου πεις, δεν θέλω να ακούω κακίες”. Οι άνθρωποι έχουν πολλές κακίες και πολύ φθόνο. Παίζει ρόλο αυτό. Είναι θέμα χαρακτήρα. Είχα ακούσει για κακές συμπεριφορές. Δηλαδή για θιασάρχες-σκηνοθέτες που στους ηθοποιούς συμπεριφέρονταν βίαια. Είχα ακούσει, επίσης, ότι ο τάδε έχει φήμη ασυγκράτητου γυναικά και ότι την πέφτει συνεχώς. Ομως δεν είχα ακούσει για ακραίες καταστάσεις».
Αναφορικά με τις «ορέξεις» του Λιγνάδη η ηθοποιός υπογράμμισε ότι «αυτό πραγματικά δεν το είχα ακούσει ποτέ. Πρέπει να σου πω ότι στο παρελθόν είχα συνεργαστεί με τον Λιγνάδη. Ως παραγωγός του. Μάλιστα του είχα μεταφράσει δύο έργα: το “Οσκαρ” και το “Πέτρες στις τσέπες του”. Με πρωταγωνιστές τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη και φυσικά τον Λιγνάδη. Ποτέ δεν παίξαμε μαζί και ποτέ δεν κάναμε παρέα. Πρόκειται για έναν ευγενικό, καλλιεργημένο και ταλαντούχο καλλιτέχνη. Από εκεί και πέρα δεν ψάχνω τα κρεβάτια των ανθρώπων».
Για το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, η κ. Ντενίση αναφέρει ότι «το ΣΕΗ τώρα λειτουργεί σωστά. Αλλά ξέρεις κάτι; Δεν έχει δύναμη. Επειδή καταργήθηκε η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ηθοποιού. Αν υπήρχε, θα μπορούσαν τα όργανα του Σωματείου να αφαιρέσουν την άδεια από τους θύτες. Εκεί θα τους πονούσε. Ο σημερινός πρόεδρος κάνει ό,τι μπορεί και κάθε καταγγελία την προσκομίζει στον εισαγγελέα. Ομως το τονίζω. Οι υπόλοιποι που δεν έχουμε υποστεί κάτι, να μη βγαίνουμε και να λέμε ό,τι μας κατεβαίνει».
Με αφορμή πρόσφατη καταγγελία ηθοποιού που ισχυρίζεται ότι για δύο σεζόν ο Λιγνάδης πάνω στη σκηνή τον έδερνε ανηλεώς, η απορία είναι. Γιατί, παιδάκι μου, δεν έφυγες; Απαντώντας η Ντενίση σημείωσε ότι «επειδή δεν διαθέτουν όλοι οι άνθρωποι την ίδια δύναμη και τον ίδιο ψυχισμό. Υπάρχουν εκείνοι που αντιδρούν και άλλοι με απόλυτη ανάγκη βιοπορισμού. Δεν έχουν τις ίδιες δυνάμεις και τις ίδιες αντοχές. Ξέρω κοπέλες που έχουν παιδιά και αναγκάζονται να υφίστανται πολλά. Δεν μου επιτρέπεται να παριστάνω την ξύπνια και εκ του ασφαλούς να κριτικάρω τους ευπαθείς, τους αδύναμους και τους ευάλωτους. Είναι ζήτημα συσχετισμού δυνάμεων».
Για την κ. Μενδώνη και το για το αν είχε ακούσει τις κατηγορίες για τον Δημήτρη Λιγνάδη η κ. Ντενίση υπογράμμισε ότι «οφείλω να πω ότι η Λίνα Μενδώνη είναι μια σοβαρή επιστήμονας με πολυετή πείρα στο υπουργείο. Οπως οι περισσότεροι επιστήμονες -έχω παράδειγμα την πανεπιστημιακό αδερφή μου- δεν έχει ευχέρεια στη μαζική επικοινωνία. Αλλο μια ηθοποιός υπουργός, άλλο μια αρχαιολόγος. Λάθος οι τοποθετήσεις της πολλές φορές. Καθώς εγώ δεν είμαι κρατικοδίαιτη και δεν έχω κανενός είδους συμφέροντα μιλάω πάντα με γεγονότα και με αλήθεια. Οταν υπήρχε ελπίδα για το άνοιγμα των θεάτρων και έπρεπε να αποφασιστούν οι επιδοτήσεις κενών θέσεων, όπως και τα επιδόματα των ηθοποιών, ήταν πλάι μας. Κάθε μέρα μιλούσαμε, και ο Μπίμπιλας εκ μέρους του ΣΕΗ, και εγώ με τον κύριο Κατσαρίδη εκ μέρους των παραγωγών μέχρι αργά την νύχτα. Οι αργοπορίες ήταν από αλλά οικονομικά υπουργεία και όχι από το Πολιτισμού. Θεωρώ πως είναι μια καλή υπουργός».
- Ουκρανία: Νέα στρατιωτική βοήθεια αξίας 273 εκατ. ευρώ ανακοινώνει η Βρετανία
- Γαλλία: Θα φιλοξενήσει διεθνή διάσκεψη τον Ιανουάριο για την πολιτική «μετάβαση» στη Συρία
- ΗΠΑ: «Παράθυρο ευκαιρίας» για τον Τραμπ να διαπραγματευθεί με το Ιράν, βλέπει ο Μπλίνκεν
- Ισραήλ: «Κόκκινος συναγερμός» για επίθεση με βαλλιστικό πύραυλο στο Τελ Αβίβ
- ΗΠΑ: Ο Τραμπ εναντιώνεται στη συμφωνία για τα δημοσιονομικά και ο κίνδυνος shutdown βρίσκεται προ των πυλών
- Ρωσία: «Η δοκιμαστική εκτόξευση του Ορέσνικ ανάγκασε το Λονδίνο να κάνει πίσω»