Εργασιακό… Survivor στο νησί-κάτεργο του Έλον Μασκ στον Ειρηνικό
Απομονωμένοι και εγκαταλειμμένοι σε ένα μικρό νησί του Ειρηνικού ήταν τη δεκαετία του 2000 μηχανικοί και εργαζόμενοι στην SpaceX, αντιμετωπίζοντας ελλείψεις ακόμη και σε φαγητό, σύμφωνα με τις καταγγελίες Τούρκου μηχανικού.
Τρομερές καταγγελίες κάνει ένας Τούρκος μηχανικός ο οποίος εργάστηκε στην αεροδιαστημική εταιρεία SpaceX του Έλον Μασκ. Όπως λέει, ο δισεκατομμυριούχος «μίστερ Tesla» φερόταν στο προσωπικό κυριολεκτικά σαν να ήταν σκλάβοι και τους ανάγκαζε να βιώνουν ένα εργασιακό… Survivor!
«Μας άφησαν μόνους πάνω σε ένα νησί. Αυτός μας έκανε να δουλεύουμε σαν σκλάβοι», λέει χαρακτηριστικά ο Μπουλέντ Αλτάν, σύμφωνα με την εφημερίδα Hurriyet, αναφερόμενος στις συνθήκες που επικρατούσαν στο μικροσκοπικό νησί Ομελέκ του Ειρηνικού, στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
«Στη διάρκεια του πρώτου έτους παραμονής μας στο νησί, υπήρχε πολύ σοβαρό πρόβλημα με τη λογιστική υποστήριξη. Βρισκόμασταν αντιμέτωποι με καθυστερήσεις στις παραδόσεις τροφίμων», σημειώνει. Το αποτέλεσμα ήταν, πάντα σύμφωνα με τον ίδιο, η κατάσταση να γίνει οριακή και, το φθινόπωρο του 2005, οι εργαζόμενοι εκεί «να ξεσηκωθούν και να αρχίσουν απεργία».
«Καθόμασταν όλοι στην ακτή, σαν ζώα, περιμένοντας την ελεημοσύνη τους. Μετά από λίγο, ένα αεροπλάνο, το οποίο δεν μπορούσε να προσγειωθεί στο νησί, μας έριξε κατεψυγμένες φτερούγες κοτόπουλου και τσιγάρα και τρέξαμε να τα μαζέψουμε», πρόσθεσε.
Όπως ισχυρίζεται, επίσης, το πρώτο ουσιαστικά πλούσιο γεύμα, μαζί με ποτά, τους προσφέρθηκε μετά την τρίτη δοκιμαστική εκτόξευση του Falcon-1, τον Αύγουστο του 2008.
Όλα τα λεφτά στο Starship
Στο μεταξύ, όπως είναι γνωστό, ο Μασκ έχει επικεντρώσει το ενδιαφέρον του στο φουτουριστικό Starship, με το οποίο θέλει να ξεκινήσει τον τουρισμό στο διάστημα και σε άλλους πλανήτες, συμπεριλαμβανομένης της Σελήνης και του Άρη, το συντομότερο δυνατό.
Η τρίτη του δοκιμαστική εκτόξευση έγινε την περασμένη Τετάρτη, 3 Μαρτίου, με τον θάλαμο να καταφέρνει για πρώτη φορά να επιστρέψει στο έδαφος ακέραιος – προτού εκραγεί, όπως και τις προηγούμενες δύο, αποδεικνύοντας ότι υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος μέχρι να γίνουν πραγματικότητα τα σχέδια του Μασκ.
Μένει να δούμε πόσο θα πρεσάρει τους μηχανικούς και τους λοιπούς εργαζόμενους για να τον καλύψει πριν τους ανταγωνιστές του.
- Νέο σχέδιο συμφωνίας στην COP29 – Η Ευρώπη αντιδρά για το κόστος
- Χρήστος Μάστορας: «Έχω διαγνωσθεί με διάσπαση προσοχής, πήγα σε δύο ψυχίατρους
- Ληξιπρόθεσμα χρέη: Αυξήθηκαν οι οφειλές προς τον ΕΦΚΑ [πίνακες]
- Στημένος ο «αγώνας της χρονιάς» ανάμεσα στον Μάικ Τάισον και τον Τζέικ Πολ; Κάποιοι λένε ότι έχουν αποδείξεις
- Ρόμπερτσον εναντίον Τσιμίκα στα playoffs του Nations League
- Η Google πιέζεται να πουλήσει το Chrome, η OpenAI αναπτύσσει δικό της browser