Οι 10 πίνακες που αναζητήσαμε τη χρονιά του κοροναϊού
Το έργο που βρίσκεται στην κορυφή της λίστας μόνο έκπληξη δεν προκαλεί, καθώς πρόκειται για τη «Μόνα Λίζα» του Λεονάρντο ντα Βίντσι
- Georgina Cooper: Το cool kid των ’90s πέθανε στα 46 της χρόνια κάνοντας μια νέα αρχή σε ελληνικό νησί
- Αυτό το τρομακτικό βίντεο… «γκρεμίζει» όλα όσα πιστεύαμε για τα ταξίδια με κρουαζιερόπλοια
- Eλεύθερη η 30χρονη που παρέσυρε τον 12χρονο με πατίνι - Παρέδωσε το δίπλωμά της
- Η Μάρθα Στιούαρτ παραδέχεται ότι είχε εξωσυζυγικές σχέσεις – Τόσο αυτή όσο κι ο πρώην άντρας της
Διέξοδο στο Διαδίκτυο αναζητούν εδώ και σχεδόν έναν χρόνο οι φιλότεχνοι σε ολόκληρο τον πλανήτη, καθώς η πρόσβαση σε μουσεία και αίθουσες τέχνης έχει περιοριστεί δραματικά λόγω των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας. Ποια έργα τέχνης όμως αναδεικνύονται τα πλέον δημοφιλή στις αναζητήσεις μέσω της Google ανά τον κόσμο; Μια νέα μελέτη έρχεται να δώσει τις απαντήσεις. Mε τη βοήθεια του διαδικτυακού εργαλείου ανάλυσης Ahrefs, ο ιστότοπος Diys εντόπισε τους 10 πίνακες που βρέθηκαν στην κορυφή των αναζητήσεων της Google αξιοποιώντας δεδομένα από 155 χώρες. Το έργο που βρίσκεται στην κορυφή της λίστας μόνο έκπληξη δεν προκαλεί, καθώς πρόκειται για τη «Μόνα Λίζα» του Λεονάρντο ντα Βίντσι, την οποία αναζητούσαν οι χρήστες του Διαδικτύου περισσότερες από 1 εκατομμύριο φορές κατά μέσο όρο κάθε μήνα.
Στη δεύτερη θέση, με μεγάλη διαφορά, βρίσκεται η εμβληματική «Γκερνίκα» του Πικάσο με 454.000 αναζητήσεις ανά μήνα και η πρώτη τριάδα κλείνει πάλι με τον Λεονάρντο ντα Βίντσι και τον «Μυστικό Δείπνο» του με 343.000 αναζητήσεις. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η λίστα είναι ανδροκρατούμενη και αφορά λευκούς καλλιτέχνες, επιβεβαιώνοντας για ακόμα μία φορά την περιθωριοποίηση των γυναικών και των δημιουργών που ανήκουν σε άλλες φυλές πλην της λευκής.
Λεονάρντο ντα Βίντσι, «Μόνα Λίζα» (1503-19) – 1.024.000 αναζητήσεις/μήνα.
Το διασημότερο έργο τέχνης, που έχει χαρίσει πολλάκις τον τίτλο του πρώτου σε προσέλευση κοινού στο Μουσείο του Λούβρου όπου φυλάσσεται, θεωρείται ότι κρύβει πολλά αινίγματα και δεν εξέπληξε το ότι κατέλαβε την πρώτη θέση
Πάμπλο Πικάσο, «Γκερνίκα» (1937) – 454.500 αναζητήσεις/μήνα.
Ενα από τα εμβληματικότερα και μεγαλύτερα σε διαστάσεις έργα (3,54 x 7,72 μ.) του διασημότερου ζωγράφου του 20ού αι., στο οποίο έχει καταγράψει τη βιαιότητα του πολέμου, βρέθηκε στη δεύτερη θέση των αναζητήσεων των χρηστών της Google
Λεονάρντο ντα Βίντσι, «Μυστικός Δείπνος» (1495-1498) – 343.000 αναζητήσεις/μήνα.
Το μεγαλύτερο έργο (4,6 x 8,8 μ.) του Λεονάρντο και η μοναδική νωπογραφία του που μας έχει σωθεί
Εντβαρντ Μουνκ, «Η Κραυγή» (1893) – 241.000 αναζητήσεις/μήνα.
Το εξπρεσιονιστικό έργο του νορβηγού ζωγράφου έχει βρεθεί πολλές φορές στο επίκεντρο της δημοσιότητας, έχει αναδειχθεί σε αγαπημένη λεία για ληστές και εξακολουθεί να κεντρίζει το ενδιαφέρον με τα πιο επίκαιρα από ποτέ μηνύματά του σχετικά με την υπαρξιακή ανησυχία του ανθρώπου
Ντιέγο Βελάθκεθ, «Λας Μενίνας» (1656) – 140.000 αναζητήσεις/μήνα.
Εργο του κορυφαίου ζωγράφου της λεγόμενης Χρυσής Εποχής της Ισπανίας, προκαλεί ανέκαθεν το βλέμμα του θεατή καθώς γεννά ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο αποτύπωσης της πραγματικότητας και της δημιουργίας ψευδαισθήσεων
Γκραντ Γουντ, «Αμέρικαν Γκόθικ» (1930) – 136.00 αναζητήσεις/μήνα.
Στον πίνακα απεικονίζεται ένα ζευγάρι αγροτών στην Αϊόβα των ΗΠΑ την εποχή της μεγάλης οικονομικής ύφεσης του ’30. Πρωταγωνιστές είναι η αδελφή του ζωγράφου και ο οδοντίατρός του με φόντο ένα αγροτόσπιτο που έφτιαξε από χαρτόνι
Μιχαήλ Αγγελος, «Η δημιουργία του Αδάμ» (1508-1512) – 105.150 αναζητήσεις/μήνα.
Τμήμα της οροφής της Καπέλα Σιστίνα στο Βατικανό, η συγκεκριμένη νωπογραφία αποτυπώνει τη σκηνή κατά την οποία ο Θεός δίνει ζωή στον Αδάμ
Γιοχάνες Βερμέερ, «Το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι» (1665) – 86.000 αναζητήσεις/μήνα.Ο εκ των κορυφαίων της Χρυσής Εποχής της Ολλανδικής Ζωγραφικής φέρεται ότι έχει απεικονίσει τη νεαρή υπηρέτριά του, την οποία ερωτεύτηκε σφόδρα αλλά πλατωνικά
Σαλβαδόρ Νταλί, «Η εμμονή της μνήμης» (1931) – 78.400 αναζητήσεις/μήνα.
Πρόκειται για τo πιο διάσημο έργο του σουρεαλιστή δημιουργού και εκείνο που του άνοιξε τον δρόμο για να γνωρίσει την καταξίωση και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού
Ιερώνυμος Μπος, «Ο κήπος των επίγειων απολαύσεων» (1503-1515) – 58.000 αναζητήσεις/μήνα.
Ο ολλανδός καλλιτέχνης επιχείρησε να προειδοποιήσει τους θεατές σχετικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν από τους πειρασμούς του επίγειου βίου, αν και το εν λόγω τρίπτυχο έχει δεχθεί και πλήθος άλλων ερμηνειών
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις