Δερμιτζάκης: Είμαστε σε αδιέξοδο – Το «όπλο» του lockdown δεν ήταν τόσο δυνατό
Στα αποθαρρυντικά αποτελέσματα που έχει επιφέρει το lockdown και τα σκληρά περιοριστικά μέτρα αναφέρθηκε ο Μανώλης Δερμιτζάκης.
Στα αποθαρρυντικά αποτελέσματα που έχει επιφέρει το lockdown και τα σκληρά περιοριστικά μέτρα αναφέρθηκε ο Μανώλης Δερμιτζάκης.
Στη δύσκολη επιδημιολογική κατάσταση που διαμορφώνεται στη χώρα μας καθώς τα κρούσματα είναι ιδιαιτέρως αυξημένα ενώ και το lockdown δεν αποδίδει, αναφέρθηκε ο καθηγητής Γενετικής στο πανεπιστήμιο της Γενεύης, Μανώλης Δερμιτζάκης.
Μιλώντας στο ΟΡΕΝ το πρωί της Πέμπτης, ο καθηγητής υπογράμμισε με έμφαση πως βρισκόμαστε σε αδιέξοδο, ενώ σημείωσε πως δεν φαίνεται πως υπάρχει μια ασφαλής ή εύκολη λύση για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε με την πανδημία.
Σχετικά με το πού οφείλεται η αναποτελεσματικότητα του lockdown, ο κ. Δερμιτζάκης εξήγησε πως σημαντικό ρόλο διαδραματίζει ο ανθρώπινος παράγοντας και ο ψυχολογικός αντίκτυπος από τα μέτρα-ακορντεόν, διευκρινίζοντας χαρακτηριστικά πως: «δεν είναι ακριβώς η κόπωση, είναι το πώς σε βάζει κανείς σε μια διαδικασία για να είναι προβλέψιμο. Ήταν ανοίγουμε λίγο, κλείνουμε λίγο, δεν δουλεύει. Οι βορειοευρωπαϊκές χώρες το έκαναν για ενάμιση μήνα και βλέπουμε, όχι για τρεις εβδομάδες».
«Το SΜS τελικά δεν είναι υποχρεωτικό, ο Έλληνας καταλαβαίνει ότι μπορεί να στείλει όσα SΜS θέλει και να βγει όσες φορές θέλει. Η συμπεριφορά των πολιτών είναι αποτέλεσμα κακής διαχείρισης στην Ευρώπη γενικότερα, όχι μόνο στην Ελλάδα τον Οκτώβρη και τον Νοέμβρη» ξεκαθαρίζει ο ειδικός.
Δεν έχω στοιχεία από την Ελλάδα που να δείχνουν ότι υπάρχει υπερμετάδοση στα σχολεία
Μάλιστα, δεν εμφανίστηκε τελείως βέβαιος για το αν δεν είχαμε πάρει τα σκληρά μέτρα προστασίας, θα είμασταν σε χειρότερο επιδημιολογικό επίπεδο, κάνοντας λόγο για «δαιμονοποίηση» ορισμένων δραστηριοτήτων.
«Δαιμονοποιήσαμε δραστηριότητες για τις οποίες δεν έχουμε καμία ένδειξη ότι επηρεάζουν τόσο αρνητικά. Τα σχολεία ανοίγουν με διάφορους τρόπους σε κάθε χώρα. Δεν έχω στοιχεία από την Ελλάδα που να δείχνουν ότι υπάρχει υπερμετάδοση στα σχολεία. Τα θετικά παιδιά στα σχολεία συνήθως κολλάνε από την οικογένεια, όχι από το σχολείο» επεσήμανε, συμπληρώνοντας παράλληλα πως είναι κρίσιμο ο πολίτης να μάθει να κυκλοφορεί με μέτρα, όχι να μάθει πώς να κάτσει μέσα.
- Νέλσον Μαντέλα: H ζωή του παγκόσμιου αντιρατσιστικού συμβόλου
- Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (18/7): Πού θα δείτε τα φιλικά της ΑΕΚ και του Παναθηναϊκού
- Σε συναγερμό για φωτιές το μεγαλύτερο μέρος της χώρας – Ο χάρτης της Πολιτικής Προστασίας
- Μέσω gov.gr wallet η συγκατάθεση των πολιτών για την άντληση και διάθεση των δεδομένων τους
- Φον ντερ Λάιεν: Στην κόψη του ξυραφιού θα κριθεί η προεδρία της Κομισιόν
- Ολυμπιακοί Αγώνες: Συνελήφθη 18χρονος νεοναζί που σχεδίαζε επιθέσεις