Τέλος στις χρεώσεις από «πενταψήφια» – Ερχεται αυστηρότερος κανονισμός
Νέο αυστηρότερο πλαίσιο λειτουργίας για τις υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης, τα γνωστά πενταψήφια νούμερα, στα οποία οφείλονται πολλές από τις υπέρογκες χρεώσεις χρηστών κινητής τηλεφωνίας εξετάζει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ)
- Έκλεψαν το… ΑΤ Ομόνοιας – Έκαναν φτερά κατασχεμένα οχήματα
- Ισραηλινοί έποικοι πυρπόλησαν αυτοκίνητο, επιτέθηκαν σε σπίτι στη Δυτική Όχθη
- Νέα Ιωνία: Ξεσπά ο πατέρας του 12χρονου που τον έκλεισαν σε φρεάτιο – «Αν δεν είχε σκύψει θα είχε θρυμματιστεί»
- Καυστικό sms της Μελόνι: «Είμαι άρρωστη αλλά δουλεύω γιατί δεν έχω συνδικαλιστικά δικαιώματα»
Νέο αυστηρότερο πλαίσιο λειτουργίας για τις υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης, τα γνωστά πενταψήφια νούμερα, στα οποία οφείλονται πολλές από τις υπέρογκες χρεώσεις χρηστών κινητής τηλεφωνίας εξετάζει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
«Πλέον, αξιολογούμε τη δυνατότητα εξ ορισμού να είναι αποκλεισμένες οι υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης προς τους συνδρομητές» είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρός της, Κωνσταντίνος Μασσέλος.
Μάλιστα, τόνισε ότι οι συγκεκριμένες υπηρεσίες θα παρέχονται μόνο αν ο καταναλωτής απαντήσει πως δέχεται την ενεργοποίησή τους και τις ξεκλειδώσει με μήνυμα που θα αποστείλει ο ίδιος. «Αξιολογούμε το ενδεχόμενο να είναι εξ’ ορισμού αποκλεισμένες οι συγκεκριμένες υπηρεσίες και μόνο, εάν επιθυμεί ο χρήστης, να μπορεί να ενεργοποιήσει τη λήψη τέτοιων μηνυμάτων και υπηρεσιών».
Όπως επεσήμανε, στην ΕΕΤΤ αντιλήφθηκαν πως «η εκ των προτέρων ρύθμιση σε τέτοιες περιπτώσεις είναι αποτελεσματικότερη από την κατασταλτική παρέμβαση της επιβολής προστίμων».
Πάνω από 3.500 καταγγελίες
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα euroday.gr, το 2019 καταγράφηκαν πάνω από 3.500 καταγγελίες σχετικά με εγγραφή σε τέτοιες υπηρεσίες χωρίς τη συγκατάθεση του καταναλωτή και στη συνέχεια κάποιες χρεώσεις που προκάλεσαν σημαντικές αντιδράσεις.
Το 2020 οι καταγγελίες μειώθηκαν κάτω από τις μισές, δείχνοντας μεγάλη αποκλιμάκωση καθώς η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων προχώρησε σε επανεξέταση του κώδικα δεοντολογίας των πολυμεσικών, ανταποκρινόμενη σε αυτές τις καταγγελίες και σε διαβούλευση, όπου τροποποιήθηκε ο Κανονισμός, ώστε να μη δίνεται η δυνατότητα να εγγραφεί κάποιος καταναλωτής σε τέτοιου είδους υπηρεσία, αν δεν υπάρχει η συγκατάθεσή του μέσω sms.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις