Εργατικά δικαιώματα αποκτούν οι οδηγοί της Uber στη Βρετανία
Οι εργαζόμενοι θα θεωρούνται εργάτες αντί για αυτοαπασχολούμενοι
- Κύμα οργής από τους κατοίκους της Μαγιότ εναντίον του Μακρόν - «Δεν φταίω εγώ για τον κυκλώνα!»
- Πώς αμοίβονται οι αργίες Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
- Πώς συνδέεται η χρόνια λοίμωξη του εντέρου με το Αλτσχάιμερ - Τι είναι ο κυτταρομεγαλοϊός
- Η Ουγγαρία δίνει άσυλο σε πρώην υφυπουργό της Πολωνίας - Σε βάρος του ισχύει ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης
Έπειτα από πολυετή δικαστική διαμάχη, η Uber υποχρεώνεται να αναγνωρίσει εργατικά δικαιώματα για τους 70.000 οδηγούς της στη Βρετανία, μια εξέλιξη που θα μπορούσε να επηρεάσει κι άλλες υπηρεσίες του λεγόμενου gig economy στη χώρα.
Σύμφωνα με απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου, οι οδηγοί της Uber θα πρέπει να θεωρούνται εργάτες και όχι ως αυτοαπασχολούμενοι εργολάβοι, κάτι που σημαίνει ότι δικαιούνται τον κατώτατο μισθό των 8,72 λιρών την ώρα (περίπου 10 ευρώ), άδειες μετ΄αποδοχών και συντάξεις, οι οποίες θα καλύπτονται από ταμείο που συγκεντρώνει εισφορές της εταιρείας και των ίδιων των εργαζομένων.
Δεν θα δικαιούνται άδεια μητρότητας ή πατρότητας όπως οι εργαζόμενοι που θεωρούνται υπάλληλοι αντί για εργάτες, ωστόσο η Uber διευκρίνισε πως θα συνεχίσει να παρέχει τη δωρεάν υγειονομική κάλυψη που προσφέρει στους εργαζομένους της από το 2018.
Το κατώτατο ωρομίσθιο θα υπολογίζεται με βάση τον χρόνο που διαρκούν οι διαδρομές των οχημάτων της Uber, και όχι για όλο τον χρόνο κατά τον οποίο οι οδηγοί παραμένουν συνδεδεμένοι στην εφαρμογή της Uber –μια λεπτομέρεια που προκάλεσε την αντίδραση του Τζέιμς Φάραρ και του Γιασίν Ασλάμ, των δύο οδηγών που προσέφυγαν κατά της Uber το 2016. Κέρδισαν την πρώτη δίκη, όμως η εταιρεία υπέβαλε έφεση και έφερε την υπόθεση μέχρι το Ανώτατο Δικαστήριο.
Η αναγνώριση εργατικών δικαιωμάτων αναμένεται να αυξήσει τα κόστη για την Uber, η οποία δεν είχε ποτέ μέχρι σήμερα κερδοφορία, και σύμφωνα με αναλυτές ίσως επηρεάσει και άλλες εταιρείες του gig economy (οικονομία της αρπαχτής, σε ελεύθερη απόδοση), μια ευέλικτη μορφή εργασίας, συχνά περιστασιακής, στην οποία οι εργαζόμενοι θεωρούνται συνήθως αυτοαπασχολούμενοι και όχι μισθωτοί.
Το μοντέλο της Uber προκάλεσε αντιδράσεις σε αρκετές χώρες, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, και η εταιρεία αναγκάστηκε να αποχωρήσει από ορισμένες αγορές.
Το Ανώτατο Δικαστήριο της Γαλλίας αναγνώρισε πέρυσι εργατικά δικαιώματα για τους οδηγούς της Uber, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζουν το ενδεχόμενο λήψης μέτρων για την προστασία των εργαζομένων.
Στην Καλιφόρνια, αντίθετα, η Uber κατάφερε να διατηρήσει το καθεστώς των αυτοαπασχολούμενων οδηγών έπειτα από δημοψήφισμα που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις