Ψηφιακή επανάσταση: Πάνω από 94.000.000 οι ηλεκτρονικές συναλλαγές με το Δημόσιο – Η ψηφιοποίηση του κράτους σε αριθμούς
Με το gov.gr εγκαινιάστηκε μια νέα εποχή στις σχέσεις κράτους-πολίτη, με στόχο το κράτος να αποκτήσει ενιαίο πρόσωπο απέναντι στον πολίτη και η εξυπηρέτηση να μπορεί να παρέχεται από απόσταση με ασφάλεια και χωρίς περιττή γραφειοκρατία.
- Πώς θα λάβουν προσαύξηση στη σύνταξη οι εργαζόμενοι συνταξιούχοι
- Ναζιστική συγκέντρωση σε παράσταση για την Άννα Φρανκ στις ΗΠΑ - Κρατούσαν σημαίες με αγκυλωτούς σταυρούς
- Τι σχέση μπορεί να έχουν, το μυλόξιδο, η ρίγανη και η καλέντουλα, με την ωτίτιδα του σκύλου μας;
- Αυτή ήταν η τελευταία καταχώρηση της βασίλισσας Ελισάβετ στο ημερολόγιό της λίγο πριν πεθάνει
Ξεπέρασαν τις 94.000.000 οι ηλεκτρονικές συναλλαγές πολιτών χωρίς να πραγματοποιηθούν οι αντίστοιχες επισκέψεις σε δημόσιες υπηρεσίες μέσα στο 2020, σε έναν χρόνο από την έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας του gov.gr, της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης όπου συγκεντρώνονται οι ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχει το ελληνικό Δημόσιο.
Η πανδημία επιτάχυνε την ψηφιοποίηση του κράτους
Με το gov.gr εγκαινιάστηκε μια νέα εποχή στις σχέσεις κράτους-πολίτη, με στόχο το κράτος να αποκτήσει ενιαίο πρόσωπο απέναντι στον πολίτη και η εξυπηρέτηση να μπορεί να παρέχεται από απόσταση με ασφάλεια και χωρίς περιττή γραφειοκρατία.
Η δημιουργία της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης είχε τεθεί από την αρχή από τον υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη, ως βασική προτεραιότητα στην ψηφιοποίηση του κράτους. Λόγω των έκτακτων συνθηκών από την πανδημία η υλοποίησή της επιταχύνθηκε, προκειμένου το κράτος να λειτουργεί απρόσκοπτα και οι πολίτες να μπορούν να εξυπηρετούνται χωρίς να χρειάζεται να μετακινούνται.
Από τις 501 στις 1138 υπηρεσίες
Αρχικά, το gov.gr λειτούργησε με 501 ψηφιακές υπηρεσίες, ενώ προστέθηκε η δυνατότητα για τους πολίτες να υπογράφουν υπεύθυνη δήλωση και να εκδίδουν εξουσιοδότηση ψηφιακά. Πλέον, στην Πύλη περιλαμβάνονται 1.138 υπηρεσίες, ενώ διαρκώς προστίθενται νέες υπηρεσίες του Δημοσίου που ψηφιοποιούνται.
Μέσα στο 2020 έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 94 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές, εξοικονομώντας χρόνο και επισκέψεις στις αντίστοιχες δημόσιες υπηρεσίες. Παράλληλα, η Εθνική Εκστρατεία Εμβολιασμού «Ελευθερία» υλοποιείται από το πρώτο έως το τελευταίο βήμα μέσω του emvolio.gov.gr. Οι υπηρεσίες του gov.gr υλοποιούνται με τη συνεργασία των Γενικών Γραμματειών και των εποπτευόμενων φορέων του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Το gov.gr σε αριθμούς
Ψηφιακές υπηρεσίες στο gov.gr: 1.138
Ηλεκτρονικές συναλλαγές χωρίς να πραγματοποιηθούν οι αντίστοιχες επισκέψεις πολιτών σε δημόσιες υπηρεσίες: Περισσότερες από 94.000.000
Υπεύθυνες δηλώσεις: 2.140.284
Εξουσιοδοτήσεις: 845.027
Εγγραφές στην άυλη συνταγογράφηση: 1.708.994
Άυλες συνταγές: 12.200.998
Άυλα παραπεμπτικά εξετάσεων: 3.356.158
Πιστοποιητικά Δημοτολογίου: 1.010.972
Ληξιαρχικές Πράξεις: 156.726
Αιτήσεις προς ΚΕΠ μέσω του gov.gr για δημοτολογικά πιστοποιητικά και ληξιαρχικές πράξεις: 63.888
Ψηφιακά ραντεβού myKEPlive: 38.766
Βεβαιώσεις εμβολιασμού: 167.634
Ψηφιακή επανάσταση
Για ψηφιακή επανάσταση έκανε λόγο κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και η κυβερνητική εκπρόσωπος Αριστοτελία Πελώνη
«Μέσα στην κρίση η Κυβέρνηση προχώρησε σε μια ραγδαία ψηφιοποίηση του Κράτους. Σε ένα χρόνο, οι ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχει το Δημόσιο στους πολίτες από το gov.gr υπερδιπλασιάστηκαν και έφτασαν τις 1.130» τόνισε η κα Πελώνη και πρόσθεσε:
«Έγιναν 94 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, εκδόθηκαν 155.000 ληξιαρχικές πράξεις, 3 εκατομμύρια υπεύθυνες δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις και 1 εκατομμύριο πιστοποιητικά δημοτολογίου. Γράφτηκαν 1.700.000 πολίτες στην άυλη συνταγογράφηση και εκδόθηκαν 12 εκατομμύρια άυλες συνταγές».
Βελτίωση της σχέσης πολίτη και Δημοσίου
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε η κυβερνητική εκπρόσωπος, την τελευταία εβδομάδα, ξεκίνησε η ηλεκτρονική δήλωση απώλειας της αστυνομικής ταυτότητας, μπήκε σε λειτουργία το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας πολιτών-Δημοσίου, ώστε οι πολίτες να λαμβάνουν ειδοποιήσεις μέσω sms ή email για ζητήματα που τους αφορούν και επεκτάθηκε το MyConsulLIve σε ακόμη περισσότερες Πρεσβείες και Προξενικές αρχές, ώστε Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό να διεκπεραιώνουν διοικητικές πράξεις χωρίς φυσική παρουσία.
«Μια πραγματική ψηφιακή επανάσταση -που όπως τονίζει ο Πρωθυπουργός σε σχετική ανάρτησή του- βελτιώνει τη σχέση των πολιτών με το Δημόσιο και διευκολύνει την καθημερινότητα όλων, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Υποθέσεις που απαιτούσαν τη μετάβαση του πολίτη σε κρατικές υπηρεσίες λύνονται τώρα από το κινητό ή τον υπολογιστή του καθενός. Μειώνουν τη γραφειοκρατία, αφαιρούν ταλαιπωρία και προσφέρουν χρόνο σε όλους» υπογράμμισε η κα Πελώνη.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις