Depop: Ψωνίζοντας και πουλώντας ρούχα second hand online
Εδώ και τρία χρόνια, η πλατφόρμα μόδας κάνει θραύση και στην Ελλάδα
- Σε κρίσιμη κατάσταση έφηβος που μολύνθηκε από τη γρίπη των πτηνών
- Αλλαγή ευρωπαϊκής πολιτικής για τις αμυντικές δαπάνες – Τι θα γίνει με τα Ταμεία Συνοχής
- Οι αναρτήσεις της Ειρήνης μετά το θάνατο κάθε παιδιού στην Αμαλιάδα
- Πολεμικά αεροσκάφη του Ισραήλ βομβαρδίζουν την Βηρυτό, η Χεζμπολάχ χτυπάει το Τελ Αβίβ
Φλοράλ πουκάμισα, designer παπούτσια που δεν έχουν φορεθεί ποτέ, παλιές μαρκάτες τσάντες και κομμάτια-θησαυροί που θα βρίσκαμε μόνο μετά από ατελείωτο ψάξιμο σε vintage και second hand μαγαζιά ή στο πατάρι της μαμάς και της γιαγιάς μας βρίσκονται στο Depop.
Για να τα βρούμε κι εμείς, χρειάζεται απλώς ένα log in και να έχουμε Paypal.
Περί τίνος πρόκειται;
Το Depop είναι μία social shopping πλατφόρμα –έχει χαρακτηριστεί και ως μία μείξη του Instagram και του eBay– η οποία έχει κατακτήσει την καρδιά πολλών millenials και μικρότερων, αλλά και influencers, καθώς συνδυάζει την επιχειρηματικότητα με την αναγνώριση στα social media.
Ένας top seller στο Depop όχι μόνο έχει την ευκαιρία να δημιουργήσει το δικό του brand που θα διανέμεται αποκλειστικά μέσω της πλατφόρμας αλλά και να αποκτήσει την ιδιότητα του influencer της νέας γενιάς – το επόμενο βήμα, δηλαδή, μετά τους Youtube stars και τα Instagram models.
Ο τρόπος λειτουργίας του είναι απλός: Οποιοσδήποτε μπορεί να ανοίξει έναν λογαριασμό με απλά βήματα, να ανεβάσει φωτογραφίες με τα ρούχα που θέλει να πουλήσει, να ορίσει όλες τις λεπτομέρειες –από την τιμή του ρούχου, μέχρι τα έξοδα αποστολής– και αυτό ήταν. Επιπλέον, μπορεί να βρει οτιδήποτε αναζητήσει σε ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ σε πολύ χαμηλές τιμές, ενώ η διαδικασία της αγοράς και της πώλησης είναι απλή και γίνεται με δύο «αγγίγματα» στην οθόνη του κινητού. Όσο για το κέρδος του, το Depop θα κρατήσει το 10% από την κάθε πώληση, ενώ οι αγοραπωλησίες πραγματοποιούνται μέσω PayPal και έτσι διατηρούνται ασφαλείς.
View this post on Instagram
Η πλατφόρμα ιδρύθηκε το 2011 στο Μιλάνο από τον Simon Beckerman και πλέον έχει βάση το Λονδίνο, ενώ πρόσφατα η εταιρεία ανακοίνωσε πως έχει συγκεντρώσει 62 εκατομμύρια δολάρια που πρόκειται να χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξή της. Από τον Αύγουστο της φετινής χρονιάς υπάρχει και pop up shop του Depop μέσα στο εμπορικό κέντρο Selfridges του Λονδίνου, το οποίο περιλαμβάνει θεματικές συλλογές ρούχων και αξεσουάρ από διαφορετικά shops της πλατφόρμας που αλλάζουν κάθε μήνα.
Σε ποιους απευθύνεται
Το Depop απευθύνεται μεν σε όλους όσοι ενδιαφέρονται να πουλήσουν ή να αγοράσουν ρούχα μέσω ενός app στο smartphone τους, ωστόσο, το μεγαλύτερο ποσοστό του κοινού του είναι έφηβοι. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με την εταιρεία, το 90% των 15 εκατομμυρίων ενεργών χρηστών της είναι κάτω της ηλικίας των 26.
Μέσα στα τελευταία χρόνια, το app έχει δώσει την ευκαιρία σε μαθητές και φοιτητές να γίνουν CEOs των δικών τους μικρών εταιριών, για κάτι παραπάνω από λίγο «χαρτζιλίκι».
View this post on Instagram
Αν και στην Ελλάδα, το online shopping μοιάζει task ακατόρθωτο για πολλές γυναίκες (προβληματισμοί του τύπου «και αν δεν μου κάνουν τα ρούχα που θα αγοράσω;» είναι συχνοί σε αυτές τις περιπτώσεις), υπάρχουν άλλες που εντός και εκτός ελληνικών συνόρων λατρεύουν να ψωνίζουν από την άνεση του καναπέ τους.
Όσο κι αν είναι κάποιες φορές αναγκαίο το να δοκιμάζουμε τα ρούχα που πρόκειται ν’ αγοράσουμε, όταν υπάρχουν e-shops με ευκολόχρηστη πολιτική επιστροφής ρούχων και χρημάτων μπορεί να είναι τρομερά εξυπηρετικό.
«Οι νέοι άνθρωποι που χρησιμοποιούν το κινητό τους και είναι συνηθισμένοι στις κοινωνικές πλατφόρμες δικτύωσης, βρήκαν την εφαρμογή πολύ εύκολη στη χρήση. Θέλαμε ακόμη, να δημιουργήσουμε μια κοινότητα γύρω απ’ αυτό, να δημιουργήσουμε μια νέα εμπειρία, νέες τάσεις μέσα από τη δυνατότητα της ‘ανακάλυψης’ ρούχων», δηλώνει σχετικά ο Simon Beckerman, ιδρυτής της εφαρμογής.
Και προσθέτει: «Το 2011 (σ.σ: που ιδρύθηκε το Depop) δεν υπήρχαν εφαρμογές που μπορούσες να αγοράσεις και να πουλήσεις ρούχα. Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε ένα κλίμα που η νέα γενιά θα μπορούσε να ταυτιστεί, οπότε ήταν σαν το Instagram με ένα “buy” κουμπί».
Το Depop πλέον έχει τέτοια ανταπόκριση με αποτέλεσμα η εταιρία να έχει γραφεία στο Λονδίνο, το Λος Άντζελες, τη Νέα Υόρκη και το Μιλάνο, ενώ μοντέλα όπως η Dita Von Teese και Emily Ratajkowski το χρησιμοποιούν ήδη.
Η CEO της εταιρίας, Maria Raga εξηγεί πώς εξελίσσουν διαρκώς την εμπειρία του χρήστη, ανάλογα με το προφίλ του.
«Το Depop πρόκειται για μια καθοδηγούμενη fashion εφαρμογή και κοινότητα. Η ομάδα μας εξετάζει εξονυχιστικά τους χρήστες με νέα features τα οποία έχουμε δημιουργήσει αφότου τα ζήτησαν αρκετοί users. Για παράδειγμα, προσθέσαμε τη δυνατότητα μηνύματος το οποίο έδωσε την ευκαιρία στους χρήστες να επικοινωνούν αν έχουν πρόβλημα με κάποιο αντικείμενο ή αν θέλουν να ρωτήσουν αν τους κάνει ένα ρούχο, αν έχουν ένα συγκεκριμένο σωματότυπο».
Και ενώ η εφαρμογή κατάφερε από μια απλή start-up εταιρία να μετατραπεί σε μια fashion υπερδύναμη, οι υπεύθυνοί της βλέπουν πέρα από τα έσοδά που φέρνει.
«Είναι μια κοινότητα δημιουργικών ανθρώπων», δηλώνει η Raga. «Έχω κάνει φίλους μέσα από το Depop. Κατάφερα να πληρώσω τις σπουδές μου, να ταξιδέψω και να κάνω πράγματα που διαφορετικά δεν θα μπορούσα να κάνω».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις