Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Ετσι έζησα έξι ημέρες στο πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο «Αϊζενχάουερ»

Ετσι έζησα έξι ημέρες στο πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο «Αϊζενχάουερ»

«Δεν έμοιαζε με κατάστρωμα πλοίου εκεί που βρεθήκαμε, περισσότερο έμοιαζε με έναν τεράστιο διάδρομο αεροδρομίου» n «Πέντε νύχτες στην πραγματικότητα έμεινα άγρυπνος, αφού τα αεροσκάφη μετείχαν ολονυχτίς σε αποστολές και κάθε φορά που απονηώνονταν τρανταζόταν αυτό το μεγαθήριο»

Το πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο «Αϊζενχάουερ», με την τρομακτική δύναμη πυρός, με τα 90 μαχητικά αεροσκάφη F-18, με τους πυραύλους «Τόμαχοκ» (που μπορούν να φέρουν και πυρηνικές κεφαλές), με τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα και με τα πλέον σύγχρονα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου, έχει προγραμματισθεί να το επισκεφθεί σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο κρηπίδωμα Κ-14 στη Σούδα. Το μοναδικό κρηπίδωμα στη Μεσόγειο που μπορεί να φιλοξενήσει πυρηνοκίνητα αεροπλανοφόρα και υποβρύχια.

Βλέποντας τη ναυαρχίδα του 6ου αμερικανικού στόλου ελλιμενισμένη με ασφάλεια στο κρηπίδωμα Κ-14, δύσκολα μπορεί κανείς να τη φανταστεί σε πλήρη δραστηριότητα με τα αεροσκάφη της να απονηώνονται το ένα μετά το άλλο νύχτα-μέρα. Οταν παίρνεις μία πρόσκληση από το ΝΑΤΟ μετά από κλήρωση για να επισκεφθείς το «Αϊζενχάουερ» που βρισκόταν εν κινήσει στη μέση της Μεσογείου, κοντά στον κόλπο της Σύρτης της Λιβύης, δεν γνώριζες τι θα συναντούσες πέντε νύχτες και έξι ημέρες στο διασημότερο πολεμικό πλοίο των Αμερικανών στη Μεσόγειο. Πέντε νύχτες στην πραγματικότητα άγρυπνος, αφού τα αεροσκάφη μετείχαν ολονυχτίς σε αποστολές και κάθε φορά που απονηώνονταν τρανταζόταν αυτό το μεγαθήριο.

Είναι το ίδιο αεροπλανοφόρο που βρέθηκε στη Μεσόγειο, ανοικτά της Κρήτης (περνώντας από το Σουέζ) όταν ο τουρκικός στόλος βγήκε στο Αιγαίο και η Αγκυρα απειλούσε με σεισμικές έρευνες στην ελληνική υφαλοκρηπίδα. Είναι το «Αϊζενχάουερ» που έπλεε στα όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και πραγματοποιούσε ασκήσεις με ελληνικά F-16 που είχαν απογειωθεί από την 115 Πτέρυγα Μάχης, μια φρεγάτα και ένα υποβρύχιο του Πολεμικού Ναυτικού. Επί δύο συνεχείς ημέρες το καλοκαίρι οι έλληνες πιλότοι τρέλαναν τους Αμερικανούς στην τεχνική των αναχαιτίσεων.

Η προσνήωση

Δεν ήταν καθόλου εύκολη η προσνήωση στο «Αικ» (USS 69) ενώ βρισκόταν εν κινήσει. Εάν το ελικοφόρο αεροπλάνο E-2 που μας μετέφερε δεν έπιανε τον γάντζο τότε βρισκόσουν στη θάλασσα. Αλλωστε οι περισσότεροι από τους επιβάτες του E-2 ήταν αμάθητοι στις απονηώσεις και προσνηώσεις και για αυτό στον ενδιάμεσο σταθμό προς το αεροπλανοφόρο, εκεί κάπου στη Μαγιόρκα, γινόταν ένα είδος εκπαίδευσης-επιβίωσης.

Αφού όλοι υπέγραψαν ότι με τη θέλησή τους πάνε στο αεροπλανοφόρο, εμφανίστηκε ένας λοχίας (των Seals) και έδωσε οδηγίες: Σωσίβια απαραίτητα, ζώνη δεμένη σε τέσσερα σημεία του σώματος και την ώρα της προσνήωσης τα χέρια πάνω στο κεφάλι σε θέση εμβρύου. Ουδείς μπορούσε να συνειδητοποιήσει τι σήμαιναν όλα αυτά έως ότου ήρθε η ώρα της προσνήωσης. Εβλεπες από το μοναδικό παραθυράκι του αεροσκάφους το θηριώδες «Αϊζενχάουερ» να έρχεται προς το μέρος σου και αντί το αεροπλάνο που σε μετέφερε να μειώνει ταχύτητα την αύξανε. Εάν δεν έπιανε ο γάντζος τότε θα έκανε touch and go και οι πιλότοι ήθελαν τις μηχανές του αεροσκάφους σε πλήρη ισχύ. Φούλαρε ξαφνικά τις μηχανές του, ακούστηκε από τον αμερικανό λοχία ένα ready, αμέσως μετά ένας γδούπος, ένα απότομο τράβηγμα και ξαφνικά όλα σκοτείνιασαν.

Μας έδειξαν τα πάντα

Δεν έμοιαζε με κατάστρωμα πλοίου εκεί που βρεθήκαμε. Περισσότερο έμοιαζε με τεράστιο διάδρομο αεροδρομίου. Οι Αμερικανοί στις έξι ημέρες που βρεθήκανε εκεί ήταν πρόθυμοι να μας δείξουν τα πάντα. Πώς ζούσαν εκεί μέσα. Πέντε χιλιάδες άτομα, με 40 μήνες αυτονομία, με τεράστια εργοστάσια αφαλατώσεως, με μαγειρεία, με εστιατόρια, με δύο νοσοκομεία, με έξι οδοντιατρεία, με τεράστιες αποθήκες τροφίμων, με αίθουσες κινηματογράφου. Μας έδειξαν τον πυρηνικό αντιδραστήρα από όπου αντλούσε το καράβι τη δύναμή του. Μας εξήγησαν ότι κι αν ακόμα το αεροπλανοφόρο βυθιζόταν ή δεχόταν επίθεση, ο αντιδραστήρας αυτομάτως θα πάγωνε χωρίς να κινδυνεύει το περιβάλλον.

Μια ολόκληρη πόλη χωρίς ανελκυστήρα ή μάλλον οι ανελκυστήρες προορίζονταν μόνον για τα αεροπλάνα. Ανεβοκατέβαινες τις σκάλες με τα πόδια. Εβλεπες, τότε, τιμωρημένους ναύτες να καθαρίζουν τις σκάλες με κάτι σαν… οδοντόβουρτσα. Φαγητό καταπληκτικό, χωρίς οινόπνευμα, πάντα το συνόδευαν με τσάι. Οι πιλότοι νεαροί, εκεί γύρω στα 23 έτη. Να σκεφτείτε ότι κάθε φορά που συμπλήρωναν 100 απο-προσνηώσεις γινόταν γιορτή για αυτούς. Τόσο επικίνδυνο ήταν…

Must in

Το «εστιατόριο των λανθασμένων παραγγελιών» στην Ιαπωνία έχει να μας διδάξει πολλά

Ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου, Shiro Oguni έχει δηλώσει πως θέλει να ευαισθητοποιήσει την κοινωνία γύρω από την άνοια και να αλλάξει τις αντιλήψεις γύρω από από αυτήν και τη γήρανση

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024