Διώρυγα του Σουέζ : Ποιος θα πληρώσει το «μποτιλιάρισμα»; – O δικαστικός γολγοθάς
Η προσάραξη του πλοίου προκάλεσε τεράστια προβλήματα, με τις απώλειες στο εμπόριο να υπολογίζονται σε περίπου 7 δισεκατομμύρια λίρες ημερησίως, και τις ζημιές στο κανάλι να αγγίζουν τα 11 εκατομμύρια λίρες
Αρκετά χρόνια αναμένεται να διαρκέσουν οι δικαστικές διαμάχες για το ποιος θα πληρώσει την αποκόλληση του γιγαντιαίου πλοίου εμπορευματοκιβωτίων «Ever Given» από τη Διώρυγα του Σουέζ, καθώς πέρα από τις όποιες ευθύνες αναζητηθούν για το κλείσιμο του καναλιού, υπάρχει ζήτημα για το ποιος πληρώνει τον λογαριασμό της αποκόλλησης του σκάφους.
Η προσάραξη του πλοίου προκάλεσε τεράστια προβλήματα, με τις απώλειες στο εμπόριο να υπολογίζονται σε περίπου 7 δισεκατομμύρια λίρες ημερησίως, και τις ζημιές στο κανάλι να αγγίζουν τα 11 εκατομμύρια λίρες. Το μήκους 400 μέτρων πλοίο μεταφοράς κοντέινερ είναι πλέον αγκυροβολημένο στη λίμνη πλάι στη Διώρυγα και οι πραγματογνώμονες έχουν ήδη επιβιβαστεί για να διερευνήσουν την υπόθεση.
Όπως δηλώνουν νομικοί κύκλοι τους οποίους επικαλείται ο Guardian, το «Ever Given» αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο πολύχρονης δικαστικής διαμάχης με τη συμμετοχή εταιριών εμπορικής ναυτιλίας και ασφαλιστικών εταιρειών, αλλά και του αιγυπτιακού κράτους και της αρχής λειτουργίας της Διώρυγας.
Εκτιμάται μάλιστα ότι η υπόθεση που αφορά στο πλοίο ίσως αλλάξει τα δεδομένα στον ναυτιλιακό κλάδο και το πώς ασφαλίζονται και αποζημιώνονται τα πλοία και τα φορτία τους.
Ποιος ευθύνεται;
Σημειώνεται ότι αρχικά η προσάραξη αποδόθηκε στους ισχυρούς ανέμους, όμως αργότερα αναφέρθηκε και μηχανικό πρόβλημα, με τον επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας να κάνει λόγο για «τεχνικά ή ανθρώπινα σφάλματα».
Πίσω από τις αντικρουόμενες αναφορές στα αίτια της προσάραξης του πλοίου, ίσως βρίσκονται οι διαφορετικές κατευθύνσεις στην απόδοση ευθύνης για το περιστατικό, όπως επισημαίνει ο καθηγητής Σαλ Μεργκολιάνο του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας στις ΗΠΑ.
Ο ίδιος εξηγεί ότι τυχόν απόδοση του περιστατικού σε μηχανική βλάβη ή ανθρώπινο λάθος σημαίνει ότι υπεύθυνη θεωρείται η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Ever Given». Αν όμως η εταιρεία αποδείξει ότι το πρόβλημα οφειλόταν σε ατύχημα, περιλαμβανομένων και των καιρικών συνθηκών, τότε απαλλάσσεται της ευθύνης, μερικώς ή ολικώς.
Πριν λίγες μέρες, πάντως, ο ναύαρχος Μοχάμπ Μαμές, βοηθός του αιγύπτιου προέδρου, Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι, δήλωσε ότι θα διεκδικήσει αποζημιώσεις από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του γιγαντιαίου πλοίου εμπορευματοκιβωτίων Ever Given.
«Θα απαιτήσουμε αποζημιώσεις από την πλοιοκτήτρια εταιρεία για όλες τις συνέπειες από την ακινητοποίηση του πλοίου, για την χρήση όλων των ρυμουλκών, θα απαιτήσουμε το πλήρες κόστος» τόνισε ο βοηθός του αιγύπτιου προέδρου σε θέματα ανάπτυξης λιμένων και της Διώρυγας του Σουέζ. Παράλληλα, επέρριψε την ευθύνη του περιστατικού στον καπετάνιο του πλοίου.
«Αυτό που συνέβη ήταν ευθύνη του καπετάνιου, το κανάλι μας είναι ασφαλές» σημείωσε.
- Ουκρανία: Ρωσία και ΗΠΑ μάχονται για το πλεονέκτημα εν όψει της επιστροφής του Ντόναλντ Τραμπ
- ΙΟΒΕ:Μείζον εθνικό πρόβλημα η μείωση και γήρανση του πληθυσμού – Αρνητικό το φυσικό ισοζύγιο σε 13 περιφέρειες
- Φαντασιώσεις, αποδράσεις και έρωτας: Όλα όσα γνωρίζουμε για το νέο άλμπουμ της Lady Gaga πριν κυκλοφορήσει
- Βασιλικές ίντριγκες, θεωρίες συνωμοσίας και μια «χαμένη» τιάρα ανεκτίμητης αξίας
- Υποθαλάσσια καλώδια: Στο «μάτι» των σαμποτέρ – Γιατί βρέθηκαν στο στόχαστρο
- ΠΑΣΟΚ: Οι άξονες και η τακτική στη μάχη με τη ΝΔ – Τα ονόματα για τον επιπλέον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο