Τι ισχύει με το καθεστώς ΦΠΑ της έκτακτης ενίσχυσης των ελαιοπαραγωγών
Πώς θα εφαρμοστούν οι διατάξεις του ειδικού καθεστώτος αγροτών του άρθρου 41 του Κώδικα ΦΠΑ για τους ελαιοπαραγωγούς, που εισέπραξαν την έκτακτη προσωρινή στήριξη στο πλαίσιο του Μέτρου 21.
- «Είσαι ο διάβολος» – Αντιμέτωποι με τον πατέρα τους οι γιοι της Ζιζέλ Πελικό
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Οι ληστές που έκλεψαν τα πορτρέτα των Ελισάβετ Β' και Μαργκρέτε Β' του Άντι Γουόρχολ τα έκαναν όλα στραβά
- Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει άλλο πρόσωπο για ΠτΔ αν ο Μητσοτάκης επιλέξει «στενή κομματική επιλογή»
Η έκτακτη ενίσχυση που χορηγήθηκε στους ελαιοπαραγωγούς λόγω της πανδημίας δεν συμπεριλαμβάνεται στο όριο των 5.000 ευρώ από επιδοτήσεις – καθώς έχουν αποζημιωτικό χαρακτήρα – που κρίνει την ένταξη στο κανονικό καθεστώς και, ενδεχομένως την μετάταξη σε αυτό από το ειδικό καθεστώς ΦΠΑ. Αυτό διευκρινίζεται σε εγκύκλιο της ΑΑΔΕ, σχετικά με την συμπερίληψη ή μη των ποσών που χορηγούνται ως έκτακτη προσωρινή στήριξη στους γεωργούς που πλήττονται από τις επιπτώσεις της πανδημίας του COVID-19 στο όριο των 5.000 ευρώ από επιδοτήσεις.
Αναλυτικά, σύμφωνα με την εγκύκλιο, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
1. Στο ειδικό καθεστώς αγροτών του άρθρου 41 του Κώδικα ΦΠΑ εντάσσονται, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου αυτού, οι αγρότες οι οποίοι κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος πραγματοποίησαν προς οποιοδήποτε πρόσωπο παραδόσεις αγροτικών προϊόντων παραγωγής τους και παροχές αγροτικών υπηρεσιών αξίας κατώτερης των 15.000 ευρώ και έλαβαν επιδοτήσεις συνολικής αξίας κατώτερης των 5.000 ευρώ.
2. Με εγκύκλιο επισημάνθηκε ότι για τον προσδιορισμό του ορίου των 5.000 ευρώ από επιδοτήσεις, από 01.01.2017 και εφεξής, λαμβάνεται υπόψη το συνολικό ποσό επιδοτήσεων ή ενισχύσεων κάθε μορφής, (όπως πράσινη ενίσχυση, βασική ενίσχυση, ενίσχυση για γεωργούς νεαρής ηλικίας, συνδεδεμένες ενισχύσεις, εξισωτική, κ.λ.π.) που πράγματι καταβλήθηκε στον αγρότη εντός του προηγούμενου φορολογικού έτους, έστω και αν στο ποσό αυτό περιέχονται και ποσά επιδοτήσεων ή ενισχύσεων που αφορούν άλλα (παλαιότερα) φορολογικά έτη, με εξαίρεση τις κάθε είδους ενισχύσεις που χορηγούνται από το κράτος για την πραγματοποίηση επενδύσεων καθώς και τις αποζημιώσεις που καταβάλλονται από τον ΕΛΓΑ.
3. Περαιτέρω με την εγκύκλιο Ε.2173/2019 διευκρινίστηκε ότι ποσά ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) που έχουν αποζημιωτικό χαρακτήρα δεν λαμβάνονται υπόψη στον προσδιορισμό του ορίου των 5.000 ευρώ από επιδοτήσεις της παρ. 1 του άρθρου 41 του Κώδικα ΦΠΑ.
4. Με τις διατάξεις της απόφασης του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με τίτλο «Καθορισμός πλαισίου εφαρμογής του Μέτρου 21 «Έκτακτη προσωρινή στήριξη στους γεωργούς των τομέων που πλήττονται ιδιαίτερα από τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19»» ορίζεται ότι «Η οικονομική ενίσχυση χορηγείται εφάπαξ για να αποζημιώσει τους δικαιούχους, λόγω της σοβαρής μείωσης του εισοδήματός τους από τη διατάραξη της ομαλής λειτουργίας της αγοράς, εξαιτίας της πανδημίας COVID-19».
5. Συνεπώς, τα ποσά που χορηγούνται σε αγρότες ως έκτακτη προσωρινή στήριξη στο πλαίσιο του Μέτρου 21 με βάση την ανωτέρω απόφαση δεν συμπεριλαμβάνονται στο όριο των 5.000 ευρώ από επιδοτήσεις της παρ. 1 του άρθρου 41 του Κώδικα ΦΠΑ, καθώς έχουν αποζημιωτικό χαρακτήρα.
6. Τέλος, κατόπιν όσων αναφέρθηκαν ανωτέρω και ιδίως στην παρ. 5, δεν υφίσταται η κατά την παρ. 6 του άρθρου 41 του Κώδικα ΦΠΑ υποχρέωση παραμονής επί τριετία στο κανονικό καθεστώς για τους αγρότες που εκ μόνης της συμπερίληψης του ποσού στήριξης του Μέτρου 21 στο όριο των 5.000 ευρώ είτε μετατάχθηκαν από το ειδικό στο κανονικό καθεστώς είτε παρέμειναν στο κανονικό καθεστώς.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις