Τετάρτη 17 Ιουλίου 2024
weather-icon 21o
Η μεγάλη ευκαιρία των ψηφιακών νομάδων για την χώρα

Η μεγάλη ευκαιρία των ψηφιακών νομάδων για την χώρα

Αν αναπτυχθούν οι κατάλληλες επιχειρήσεις μέσω φορολογικών κινήτρων, αλλά και με την αρωγή του δημοσίου σε επίπεδο έγκυρης πληροφόρησης και αναπροσαρμογής του νομικού πλαισίου, τότε μπορούν πραγματικά να διακλαδωθούν στην επικράτεια δεκάδες επιχειρήσεις

Μπορεί η πανδημία του κορωνοϊού, να έχει δημιουργήσει μία τεράστια οικονομική κρίση σε όλη την υφήλιο και κυρίως στον τουριστικό κλάδο με την απαγόρευση των μετακινήσεων και την παύση όλων των ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, όμως υπάρχουν νέες τάσεις και ευκαιρίες που σταδιακά αναδύονται και μπορούν να δώσουν σοβαρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σε χώρες όπως είναι η Ελλάδα.

Μία από αυτές τις νέες τάσεις που έρχονται με αρκετά μεγάλη επιτάχυνση στην χώρα μας, είναι η αγορά των λεγόμενων ψηφιακών νομάδων. Με τον όρο αυτό εννοούμε, εργαζόμενους επαγγελματίες, συνήθως υψηλού μορφωτικού και εισοδηματικού επιπέδου, που ανήκουν τουλάχιστον στα ανώτερα στρώματα της μεσαίας τάξης, όσον αφορά το μέσο παγκόσμιο εισόδημα που ισχύει στον δυτικό κόσμο, οι οποίοι επιλέγουν για τόπο κατοικίας και εργασίας τους, μία διαφορετική χώρα από την φυσική έδρα καταγωγής τους.

Πρόκειται σαφώς για κάτι εντελώς καινούριο, που φέρνει ως συνέπεια η πανδημία και αξίζει η Ελλάδα να το δει σοβαρά οργανωτικά, ώστε να προσκομίσει τα μέγιστα δυνατά οφέλη που θα ενισχύσουν τόσο την τουριστική βιομηχανία στην χώρα μας, όσο και τα εν δυνάμει φορολογικά έσοδα.

Για να οργανωθεί όμως ένα τέτοιο εγχείρημα, απαιτείται με κάθε τρόπο η σύμπραξη του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ώστε να αναπτυχθούν οι κατάλληλες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, που θα μπορούσαν να προσελκύσουν επιλεγμένους εργαζόμενους καθώς και οικογένειες από το εξωτερικό.

Αυτό σημαίνει, πως το κεντρικό κράτος ή το αρμόδιο υπουργείο μπορεί να παρέχει τις γενικές κατευθύνσεις, καθώς και τα εργαλεία που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο ιδιωτικός τομέας σε επίπεδο πληροφόρησης και ενημέρωσης των ενδιαφερόμενων, όμως όλη η λειτουργική ανάπτυξη και οι προσφερόμενες υπηρεσίες, δεν μπορούν να επιφορτίζουν το κεντρικό κράτος, αλλά οφείλει το ίδιο να δώσει τα κατάλληλα κίνητρα ανάπτυξης νέων επιχειρήσεων, ώστε να επιτευχθεί το πολυπόθητο αποτέλεσμα της αύξησης επισκεψιμότητας της χώρας μας, με αύξηση της μέσης κατά κεφαλή δαπάνης.

Με βάση τα παραπάνω, γίνεται σαφές πως αν αναπτυχθούν οι κατάλληλες επιχειρήσεις μέσω φορολογικών κινήτρων, αλλά και με την αρωγή του δημοσίου σε επίπεδο έγκυρης πληροφόρησης και αναπροσαρμογής του νομικού πλαισίου, τότε μπορούν πραγματικά να διακλαδωθούν στην επικράτεια δεκάδες επιχειρήσεις, που θα μπορούσαν να συντονίσουν σε όλα τα επίπεδα την έλευση και εγκατάσταση εργαζόμενων που επιθυμούν να εργαστούν στην Ελλάδα, είτε βραχυχρόνια συνδυάζοντας καλοκαιρινές διακοπές, είτε μεσοπρόθεσμα για να γνωρίσουν την καθημερινότητα της χώρας και τέλος ακόμη και σε περιπτώσεις μόνιμης εγκατάστασης, γεγονός που ισοδυναμεί με ένα μόνιμο τουριστικό έσοδο για την χώρα, επιμηκύνοντας ταυτόχρονα την τουριστική περίοδο, μέσω των νέων υπηρεσιών που θα απολαμβάνουν οι λεγόμενοι ψηφιακοί νομάδες.

Εν κατακλείδι, η χώρα για να μπορέσει να εξέλθει από την παρατεταμένη κρίση και ύφεση λόγω της πανδημίας, δεν μπορεί απλά να αναμένει να επανέλθει στην προτέρα κατάσταση, συγκρίνοντας κάθε επόμενη χρονιά με την προηγούμενη, όσον αφορά τις αφίξεις και τα τουριστικά έσοδα, αλλά οφείλει να λάβει συγκεκριμένες αποφάσεις, με έξυπνα μέτρα, τα οποία θα δημιουργήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και θα δώσουν την δυνατότητα σε ανθρώπους που θα επισκέπτονταν πιθανότατα την χώρα μόνο μερικές ημέρες, ίσως και καθόλου, να μπορούν πλέον να εγκατασταθούν, απολαμβάνοντας προνόμια εισοδηματικά, καταναλωτικά, ψυχαγωγικά, τουριστικά σε όλα τα στάδια της διαμονής τους.

Ο Μελέτης Ρεντούμης είναι οικονομολόγος τραπεζικός

Sports in

Ο Σπανούλης και η «θεωρία της σκάλας»

Ένα πράγμα που είχε μάθει αυτή η γενιά από τους παλαιότερους ήταν να μην αφήνει κανένα παιχνίδι χωρίς μάχη μέχρι εσχάτων με πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα φυσικά τον επικό ημιτελικό με τη Γαλλία στο Ευρωμπάσκετ του 2005

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 17 Ιουλίου 2024