Toyota GR86: To ιαπωνικό sportscar ξανασυστήνεται
Το GT86 επιστρέφει ως GR86 με πιο σπορ χαρακτήρα και την ενεργή συμμετοχή της Gazoo Racing στην εξέλιξή του.
Η ιαπωνική φίρμα έκανε τα αποκαλυπτήρια της νέας γενιάς του GT86 που υιοθετεί έναν ακόμα πιο δυναμικό χαρακτήρα, o οποίος υπογραμμίζεται και από την αλλαγή της ονομασίας του η οποία πλέον μεταβάλλεται σε GR86, ενσωματώνοντας τα διακριτικά GR που είναι συνυφασμένα με το αγωνιστικό τμήμα της Toyota, Gazoo Racing.
Πλην της ονομασίας του, το GR86 εξακολουθεί να αποτελεί προϊόν συνεργασίας και συνεξέλιξης με την Subaru, όντας το alter ego του BRZ με το οποίο και μοιράζεται την ίδια αρχιτεκτονική και κινητήρες. Σύμφωνα ωστόσο με τις συστάσεις της Toyota, η συνάφεια ΒRZ και GR86 «βασίζονται σε ένα ευγενή ανταγωνισμό» καθώς οι δύο εταιρείες μπήκαν στη διαδικασία να δημιουργήσουν δύο sportscars με ίδια τεχνολογική βάση αλλά «με διαφορετική οδηγική αίσθηση».
Στην καρδιά του GR86 βρίσκεται ένας επίπεδος “boxer” κινητήρας με χωρητικότητα 2,4 λίτρων ο οποίος αντικαθιστά τη δίλιτρη μονάδα του παρελθόντος. Αν και προς το παρόν η Toyota δεν έχει δημοσιοποιήσει στοιχεία για την ευρωπαϊκή αγορά, η ιαπωνική εκδοχή του μοντέλου αποδίδει 236 ίππους και 250 Nm ροπής ενώ το όριο στροφών του κινητήρα προσδιορίζεται σε 7.400 σ.α.λ.
Ο νέος κινητήρας συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή προαιρετικά με αυτόματο ισάριθμων σχέσεων τα οποία μεταδίδουν την κίνηση στον πίσω άξονα με την συνδρομή ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.
Σε ό,τι αφορά την αρχιτεκτονική όπου βασίζεται, το GR86 έχει ως αφετηρία μια τροποποιημένη εκδοχή της πλατφόρμας του GT86 η οποία υπόσχεται περισσότερη ακαμψία αλλά και χαμηλότερο βάρος. Συνοπτικά η στρεπτική ακαμψία του πλαισίου έχει ενισχυθεί κατά 50% ενώ το βάρος περιορίζεται σε 1.270 κιλά χάρη και στην κατασκευή στοιχείων όπως η οροφή, το καπό και τα φτερά από αλουμίνιο.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι τα διακριτικά GR δεν είναι διόλου διακοσμητικά καθώς η Gazoo Racing έχει ενεργά εμπλακεί στην εξέλιξη του πλαισίου το οποίο έχει συμπαρασύρει επι το αιχμηρότερο και την εξωτερική σχεδίαση. Κατά τα άλλα το GR86 διαθέτει τις ίδιες σπορ αναλογίες με το παρελθόν χωρίς όμως κανένα από τα στοιχεία που συναποτελούν την εξωτερική του εμφάνιση να είναι ίδια με το παρελθόν.
Στο εσωτερικό το GR86 διατηρεί την γνώριμη 2+2 διάταξη ενός τυπικού sportscar, παραλλάζοντας βέβαια επί το ψηφιακότερο τον εξοπλισμό του. Κυρίαρχα στοιχεία η νέα οθόνη επτά ιντσών για το σύστημα infotainment η οποία συνδυάζεται με πίνακα οργάνων οκτώ ιντσών.
Το εξοπλιστικό παλμαρέ του ιαπωνικού sportscar συμπληρώνει μια ευρεία λίστα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, σύστημα αυτόνομης πέδησης με την συνδρομή κάμερας.
Επί του παρόντος δεν υπάρχει ακριβές χρονοδιάγραμμα που να αφορά την ευρωπαϊκή εκδοχή του ή την πρεμιέρα της στην Ευρώπη ωστόσο αυτή αναμένεται δεδομένα μέσα στην χρονιά με την προοπτική να διατεθεί στη γηραιά ήπειρο από τις αρχές του 2022.
- Εντυπωσιακός Ελ Κααμπί δίνει ξανά προβάδισμα στον Ολυμπιακό (2-1, vids) – Δεύτερο γκολ από τον Μαροκινό στο ντέρμπι
- Λίβανος: Η Χεζμπολάχ λέει ότι κατέστρεψε έξι ισραηλινά άρματα μάχης
- «Τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ»: Ο Τιμ Ρόμπινς για την θρυλική ταινία τριάντα χρόνια μετά την πρεμιέρα
- Αστέρας Τρίπολης – ΠΑΟΚ 1-2: Ανατροπή στο φινάλε ξανά για τον Δικέφαλο του Βορρά
- «Γκέλα» για τη Γιουνάιτεντ στο ντεμπούτο του Αμορίμ (1-1)
- Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Ο κόσμος απάντησε, λέει η Γεροβασίλη – Προχωράμε μπροστά, λέει ο Θεοχαρόπουλος