ΔΕΣΦΑ : Εξετάζεται η κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου προς τα Ιωάννινα
Την κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου για την τροφοδοσία της πόλης των Ιωαννίνων εξετάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΔΕΣΦΑ, ενόψει της κατάρτισης του νέου δεκαετούς προγράμματος ανάπτυξης του συστήματος φυσικού αερίου για την περίοδο 2022-2031
- «Στην Τριχωνίδα τέτοιοι σεισμοί έχουν συνέχεια - Χρειάζεται επιτήρηση» - Λέκκας για δόνηση στο Αγρίνιο
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
- Αρκάς: Η καλημέρα της Κυριακής έχει γεύση από κουραμπιέδες
- Αμερικανικό μαχητικό καταρρίφθηκε κατά λάθος από αμερικανικό καταδρομικό
Την κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου για την τροφοδοσία της πόλης των Ιωαννίνων εξετάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΔΕΣΦΑ, ενόψει της κατάρτισης του νέου δεκαετούς προγράμματος ανάπτυξης του συστήματος φυσικού αερίου για την περίοδο 2022-2031. Παράλληλα τους προσεχείς μήνες ξεκινά το market test για την κατασκευή αγωγού τροφοδοσίας της Β. Μακεδονίας ενώ αρμόδιες πηγές θεωρούν ότι παρά την πρόοδο των ηλεκτρικών διασυνδέσεων, υπάρχουν λόγοι να εγκατασταθεί σταθμός Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Κρήτη ή και σε ορισμένα ακόμη μεγάλα νησιά.
Πρόσφατα η ΡΑΕ ενέκρινε το δεκαετές πρόγραμμα για την περίοδο 2021 – 2030 που περιλαμβάνει την κατασκευή αγωγών τροφοδοσίας της Πάτρας και της Δυτικής Μακεδονίας, τόσο για βιομηχανικές και αστικές καταναλώσεις όσο και για την τροφοδοσία της νέας μονάδας της ΔΕΗ Πτολεμαϊδα 5 η οποία, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Γιώργος Στάσσης, θα μετατραπεί προκειμένου να καίει φυσικό αέριο αντί λιγνίτη και με αυξημένη ισχύ στα 1000 μεγαβάτ.
Στη φάση της κατασκευής βρίσκονται επίσης οι υποδομές για την φόρτωση φορτηγών και μικρών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (small scale LNG) στη Ρεβυθούσα για την τροφοδοσία περιοχών που βρίσκονται μακρυά από το δίκτυο (όπως η Πάτρα, μέχρι να κατασκευαστεί ο αγωγός του ΔΕΣΦΑ) και πλοίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες η επέκταση του δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου προς τα Ιωάννινα μελετάται προκειμένου να επιλεγει η πιο οικονομική όδευση, ώστε το έργο να ενταχθεί στο επόμενο δεκαετές που αναμένεται το καλοκαίρι. Σε σχέση με τα νησιά οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι ανεξάρτητα από το γεγονός ότι τα περισσότερα θα διασυνδεθούν με υποβρύχιες ηλεκτρικές διασυνδέσεις, υπάρχει έδαφος να κατασκευαστούν υποδομές υγροποιημένου φυσικού αερίου τουλάχιστον σε ορισμένα μεγάλα νησιά για λόγους εφεδρείας και ασφάλειας εφοδιασμού. Ειδικά στην Κρήτη, πρόσθεταν, ο σταθμός ΥΦΑ – εκτός από την τροφοδοσία του σταθμού ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ στον Αθερινόλακκο – μπορεί να εξυπηρετήσει τον εφοδιασμό πλοίων που εξέρχονται από τη διώρυγα του Σουέζ με προορισμό χώρες της Νότιας ή Δυτικής Ευρώπης.
Σε σχέση με τη Β. Μακεδονία υπογραμμίζεται ως θετική εξέλιξη για την ευόδωση του market test για τον αγωγό, η συμφωνία που υπεγράφη την περασμένη εβδομάδα για συμμετοχή της Εταιρείας Εθνικών Ενεργειακών Πόρων «NER AD», στην πλωτή μονάδα υγροποιημένου φυσικού αερίου Αλεξανδρούπολης (στην οποία συμμετέχει και ο ΔΕΣΦΑ).
Πηγή: ΑΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις