«Άλτ» από τους πεζοναύτες… στην πώληση του λιμανιού του Βόλου – Το χρονοδιάγραμμα για τα άλλα λιμάνια
Πρόβλημα με το λιμάνι του Βόλου
Φρένο… στις πωλήσεις και τις παραχωρήσεις άλλων λιμανιών βάζει το ΤΑΙΠΕΔ από το «πακέτο» των 10 που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιο του μετά τη χθεσινή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη διάθεση τουλάχιστον του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων φέρεται αφενός να σταθμίζει τις δυνατότητες του ανταγωνισμού προκειμένου να προχωρήσει στις υπόλοιπες ιδιωτικοποιήσεις (Λαύριο, Ραφήνα, Ελευσίνα και Πάτρα) και αφετέρου στην ώριμη πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου ένα απροσδόκητο εμπόδιο μάλλον τρενάρει τις διαγωνιστικές διαδικασίες για μετά το καλοκαίρι. Όπως αναφέρουν πηγές, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και συγκεκριμένα το Πολεμικό Ναυτικό θέλει να αναπτύξει μικρό ναύσταθμο για την ενίσχυση της επιχειρησιακής λειτουργίας της Ταξιαρχίας Πεζοναυτών.
Κατά τους ίδιους κύκλους το υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεν έχει ακόμη προσδιορίσει με ακρίβεια την έκταση που θέλει στο λιμάνι του Βόλου προκειμένου να αναπτυχθεί ναύσταθμος. Συνεπώς το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων αναμένει τις αποφάσεις προκειμένου στη συνέχεια να προχωρήσει στην προκήρυξη του διαγωνισμού.
Ανεπίσημες εκτιμήσεις θέλουν η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος να είναι εφικτή, στην καλύτερη των περιπτώσεων μετά το καλοκαίρι.
Το λιμάνι του Βόλου μπορεί να προσελκύσει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον καθώς είναι μικτής χρήσης, δηλαδή εξυπηρετεί πλοία με κοντέινερς, γενικών εμπορευμάτων, υγρών φορτίων, επιβατικά, φέρυ μπόουτ καθώς και κρουαζιερόπλοια.
Ο ανταγωνισμός
Το ΤΑΙΠΕΔ, όμως, ως γνωστόν έχει προχωρήσει τους διαγωνισμούς για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας.
Για τα δύο πρώτα την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε τη λίστα των τελικών υποψηφίων επενδυτών για τη φάση των δεσμευτικών προσφορών. Το αμερικανικό ενδιαφέρον είναι έντονο, ενώ στο τελευταίο στάδιο έχει περάσει και ο ΟΛΘ.
Σε ό,τι αφορά τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας πληροφορίες θέλουν το ΤΑΙΠΕΔ να ανακοινώνει εντός του μήνα τους φιναλίστ του διαγωνισμού.
Η διοίκηση του Ταμείου προσώρας κρίνει πως δεν πρέπει να βγουν διαγωνισμοί και για τα υπόλοιπα λιμάνια που έχει στο χαρτοφυλάκιο του προκειμένου να υπάρξει η δυνατότητα ανταγωνισμού, δηλαδή να μη συγκεντρωθούν οι ίδιοι «παίκτες» που εμφανίστηκαν στους διαγωνισμούς των πρώτων τριών.
Επιπλέον, κατά τις ίδιες πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζει και τον διαγωνισμό για την παραχώρηση μαρίνων στο λιμάνι της Κέρκυρας.
Οι εκτιμήσεις της αγοράς θέλουν οι επενδυτές για τα λιμάνια να ανακηρύσσονται το 2022 καθώς αφενός η διαδικασία του due diligence απαιτεί σημαντικό χρονικό διάστημα, ενώ την ίδια στιγμή η πανδημία εμποδίζει τις όποιες μετακινήσεις των ενδιαφερόμενων επενδυτών.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις