Στο γιατρό για το εμβόλιο κοροναϊού αν δεν το αναγνωρίζει η ΗΔΙΚΑ
Κλειδί στην πλατφόρμα εμβολιασμού ο γιατρός, αν χρονίως πάσχοντες σοβαρών παθήσεων δεν αναγνωρίζονται από το σύστημα της ΗΔΙΚΑ – Μεγάλο βάρος η παραμέληση των χρονίων παθήσεων για το σύστημα υγείας μετά την πανδημία
Άνοιξε η πλατφόρμα εμβολιασμού για ραντεβού των ευπαθών ομάδων ασθενών που είναι ανοσοκατεσταλμένοι και δεν επιβεβαιώνεται το επείγον του εμβολιασμού τους από την ΗΔΙΚΑ, μέσω της φαρμακευτικής τους αγωγής. Για αυτή την κατηγορία ασθενών, το ραντεβού μπορεί στο εξής να κλείνεται μέσω του θεράποντα γιατρού.
Η απόφαση αυτή, ήρθε μετά την παρέμβαση της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας, ύστερα από σχετικά ερωτήματα ασθενών. Με την απόφαση αυτή, εξήγησε η πρόεδρος της Ένωσης κα Κατερίνα Κουτσογιάννη, ο ασθενής μπορεί να λάβει εξατομικευμένη πρόσβαση στον εμβολιασμό.
Η κ. Κουτσογιάννη, αναφερόμενη στην πανδημία στο πλαίσιο διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου, υπογράμμισε ότι όλα τα συστήματα υγείας ήταν απροετοίμαστα για τη διαχείριση μιας τέτοιας υγειονομικής κρίσης, της οποίας ο βαθμός επίδρασης δεν είναι δυνατόν να εκτιμηθεί. Παρόλα αυτά όμως, αποτελεί μεγάλη πρόκληση η πρόσβαση των ασθενών στην παρακολούθηση των νοσημάτων τους και στην εφαρμογή του προσυμπτωματικού ελέγχου. Μέχρι στιγμής έχει διαπιστωθεί ότι οι χρόνιοι ασθενείς δεν παρακολουθούν την υγεία τους, παρότι ταλαιπωρούνται από συννοσηρότητες, με αποτέλεσμα τις καθυστερημένες διαγνώσεις. «Οι άνθρωποι αυτοί αφήνουν να δουν αργότερα το πρόβλημά τους, κάτι που θα φανεί μετά την κρίση, και αποτελεί πρόκληση το πώς θα αντιμετωπίσει το σύστημα υγείας όλο αυτό το βάρος που θα έρθει μετά», είπε χαρακτηριστικά η κ. Κουτσογιάννη, σημειώνοντας ότι αυτό αποτελεί άλλον ένα λόγο για να ενισχυθεί το σύστημα υγείας ακόμη περισσότερο.
Οι επιπτώσεις της πανδημίας
Με αφορμή την αυριανή Παγκόσμια Ημέρα Υγείας, ο Διευθυντής της Ένωσης, κ. Γιώργος Τσιακαλάκης, σημείωσε πως το 25% του πληθυσμού ζει με μια χρόνια πάθηση, το 20% αντιμετωπίζει ανικανοποίητες ανάγκες υγεάς, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, ένας στους 10 υφίσταται καταστροφικές δαπάνες υγείας.
Παρουσιάζοντας μελέτη από το Ινστιτούτο Οικονομικών Υγείας που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Φθινόπωρο, σημείσε πως το 14% του πληθυσμού πάσχει από αυτοάνοσα νοσήματα, το 13,5% από νεοπλάσματα, το 12% από διαβήτη ή παχυσαρκία, το 9,2% από καρδιαγγειακά ή νοσήματα του κυκλοφορικού συστήματος, το 8,7% από νευρολογικά νοσήματα, το 8,4% από μυοσκελετικά, το 8,3 από πνευμονολογικά κλπ.
Τα περιοριστικά μέτρα της πανδημίας είχαν ως επίπτωση στο 28,4% των ασθενών να ακυρωθεί το προγραμματισμένο ραντεβού με το γιατρό τους, ένας στους τέσσερις είχαν δυσκολίες στην επικοινωνία με το γιατρό τους, ένας στους πέντε δεν αναζήτησαν πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας από το φόβο μην κολλήσουν τον ιό, σε ένα ποσοστό 9,5% ακυρώθηκε ή αναβλήθηκε προγραμματισμένη θεραπεία και σε ένα 6,5% περίπου αναβλήθηκε προγραμματισμένη επέμβαση.
Τα εμπόδια αυτά προκάλεσαν άγχος στο 78% περίπου των ασθενών, το 28,66% καθυστέρησε τη θεραπεία του, το 24,2% επιβαρύνθηκε με το κόστος της θεραπείας του, το 8,28% διέκοψε τη θεραπεία του, ενώ ένα 11% ζήτησε υποστήριξη από το σύλλογο ασθενών.
Στην πρώτη καραντίνα, το 34% των χρονίως πασχόντων δούλευε με φυσική παρουσία στο γραφείο, ενώ ένα 29% με τηλε-εργασία και άλλο ένα 26% είχε άδεια ειδικού σκοπού. Αντίθετα, στα επόμενα περιοριστικά μέτρα, η φυσική παρουσία αυξήθηκε στο 74,4% και η τηλε-εργασία περιορίστηκε μόλις στο 11%.
Η τηλεφωνική γραμμή 11132
Στην τηλεφωνική γραμμή βοήθειας 11132 της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας αναφέρθηκε η κα Κωνσταντίνα Μπρούσα υπεύθυνη δημοσίων υποθέσεων της Ένωσης, με αφορμή σχετική έρευνα στους χρήστες της γραμμής.
Τα κυριότερα ζητήματα που θέτουν οι ασθενείς καλώντας την τηλεφωνική γραμμή είναι τα εμπόδια πρόσβασης στο σύστημα υγείας ή στο φάρμακο, ζητήματα εμβολιασμού κατά της πανδημίας, προνοιακές παροχές, αναζήτηση κοινωνικής και ψυχολογικής υποστήριξης, η οποία έχει αυξηθεί λόγω της πανδημίας. Μέχρι στιγμής, έχουν ωφεληθεί από τη λειτουργία της γραμμής πάνω από 8.000 άτομα. Παράλληλα δε, έχουν γίνει πάνω από 60 δημόσιες παρεμβάσεις μετά από καταγγελίες στην συγκεκριμένη τηλεφωνική γραμμή.
Σε ότι αφορά τη συχνότητα των θεμάτων που τίθενται, το 21% αφορά προνοιακές παροχέ,ς το 18% τον εμβολιασμό για covid-19, άλλο ένα 18% για την πρόσβαση σε υγειονομικές μονάδες, το 17% για δυσκολίες πρόσβασης σε φάρμακο μέσω του ΕΟΠΥΥ, 16% γενική συμβουλευτική για τα μέτρα δημόσιας υγείας κλπ.
Στο πλαίσιο της λειτουργίας της, η Ένωσης Ασθενών Ελλάδας προγραμματίζει την εκπόνηση μελέτης για την επίδραση της πανδημίας στην πρόσβαση των χρονίων ασθενών στο σύστημα υγείας, για την φαρμακευτική δαπάνη στα νοσοκομεία σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο, για την αιμοδοσία σε συνεργασία με το ΕΚΕΑ, για το επίπεδο «αναλφαβητισμού» του πληθυσμού για την υγεία, καθώς και για τη στάση των πολιτών απέναντι στον εμβολιασμό.
Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυναν ο πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής της Ένωσης καθ. Κυριάκος Σουλιώτης και οι εκπρόσωποι των Ιδρυμάτων που στηρίζουν τις δράσεις της Ένωσης, η κα Έλενα Κονιάλη από τη διεύθυνση Δωρεών του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και ο σύμβουλος του κοινωφελούς ιδρύματος Τίμα κ. Πολ Κίντερ.
- Πανσερραϊκός – Παναιτωλικός 0-0: Όλα μηδέν στις Σέρρες
- Παναθηναϊκός: Η 11άδα κόντρα στην Athens Kallithea (pic)
- Ορέσνικ εναντίον δυτικής άμυνας: Ποιός θα υπερισχύσει;
- Συρία: Συνεχίζει τις συναντήσεις ο αλ Τζουλάνι – Ραντεβού με αντιπροσωπεία των Δρούζων
- Star Wars, Kέιτι Πέρι, Apple TV και Κλούνεϊ: Οι losers της χρονιάς για το The Hollywood Reporter
- LIVE: Ρεάλ Μαδρίτης – Σεβίλλη