332 ΜΠΚ «Γεράκι» : Η πορεία από τα Mirage έως τα Rafale
Τα «γεράκια» της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας
- Πέθανε η 18χρονη που είχε τραυματιστεί σε τροχαίο στο Αγρίνιο – Και δεύτερο παιδί θρηνεί η οικογένεια
- Ο Κηφισός δεν θα άντεχε το νερό του Ντάνιελ ή της Βαλένθια - Καθηγητής του ΕΜΠ εξηγεί τον λόγο
- Ο Σπηλιωτόπουλος εξηγεί γιατί δεν υπέγραψε τη διακήρυξη του κόμματος Κασσελάκη
- Στοιχεία σοκ για την ενδοοικογενειακή βία: Πάνω από 15.000 γυναίκες έχουν πέσει θύματα σε δέκα μήνες
Η Πολεμική Αεροπορία της χώρας μας ζει ως γνωστόν τους τελευταίους μήνες στο ρυθμό των Rafale, των προσφάτως αποκτηθέντων γαλλικών αεροσκαφών, που αναμένεται να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστής ισχύος της ΠΑ και να διαμορφώσουν σαφείς συνθήκες υπεροχής των ελληνικών χρωμάτων στον ακήρυκτο πόλεμο του Αιγαίου.
Η Μοίρα που –σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής– θα έχει την τιμή να φιλοξενεί στα υπόστεγά της τα 18 υπερσύγχρονα μαχητικά της Dassault Aviation (δώδεκα μεταχειρισμένα και έξι νέα αεροσκάφη της αναβαθμισμένης έκδοσης F3-R standard) είναι η 332 Μοίρα Παντός Καιρού (ΜΠΚ), μια από τις πλέον σημαντικές Μοίρες της ΠΑ, η οποία εδρεύει στην αεροπορική βάση της Τανάγρας και έχει ως έμβλημά της ένα γεράκι με φόντο το χάρτη της Eλλάδας.
Υπολογίζεται ότι τα πρώτα ελληνικά Rafale (ριπές ανέμου στην ελληνική γλώσσα) θα αφιχθούν στην Τανάγρα και θα ενταχθούν στη δύναμη της 332 ΜΠΚ «Γεράκι» το φθινόπωρο του 2021.
Η ιστορία της 332 ΜΠΚ «Γεράκι»
Η 332 Μοίρα Παντός Καιρού (ΜΠΚ), που φέρει τον κωδικό κλήσης «Γεράκι», ιδρύθηκε στις 11 Αυγούστου 1989.
Υπήχθη στην 114 Πτέρυγα Μάχης και στεγάστηκε στις εγκαταστάσεις που κατείχε η 334 Μοίρα, η οποία είχε ήδη μετεγκατασταθεί στην 126 Σμηναρχία Μάχης, στο Ηράκλειο Κρήτης.
Αμέσως μετά τη συγκρότησή της η 332 Μοίρα άρχισε την εκπαίδευση των ιπταμένων της στο νέο τότε μαχητικό Mirage 2000EG, με αεροσκάφη που ανήκαν στην 331 Μοίρα και συντηρούνταν από τους τεχνικούς της.
Οι πρώτοι πιλότοι της Μοίρας είχαν μεγάλη πείρα σε αεροσκάφη των τύπων Mirage F-1CG και F-4E Phantom II.
Η 332 Μοίρα παρέλαβε τα πρώτα 14 μαχητικά της (δέκα μονοθέσια Mirage 2000EG και τέσσερα διθέσια Mirage 2000BG) την 1η Νοεμβρίου 1989, ενώ στις 15 Ιουλίου 1990 η αρχική εκπαίδευση ολοκληρώθηκε και έγινε ανακατανομή των πιλότων και των τεχνικών, ώστε οι δύο Μοίρες (η 332 και η 331) να είναι στο ίδιο επίπεδο από πλευράς έμψυχου δυναμικού.
Από το φθινόπωρο του 1990 η 332 Μοίρα έπαυσε να εκπαιδεύει χειριστές, καθώς την εν λόγω αποστολή ανέλαβε το Σμήνος Μετεκπαίδευσης της 114 ΠΜ (114 ΠΜ/ΣΜΕΤ).
Το Νοέμβριο του 1990 η 332 Μοίρα αξιολογήθηκε επιτυχώς από το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας (ΑΤΑ) και κηρύχθηκε επιχειρησιακή.
Από τότε άρχισε τη διενέργεια αποστολών αναχαίτισης και ανέλαβε καθήκοντα επιφυλακής πάνω από το Αιγαίο.
Με την παραλαβή των βλημάτων αέρος-αέρος Matra Super 530D και την ενσωμάτωση του συστήματος αυτοπροστασίας Integrated Counter Measures System (ICMS), το Mirage 2000 αποτέλεσε επί μακρόν το πλέον ολοκληρωμένο αεροσκάφος της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Από το Μάρτιο του 2007 η 332 Μοίρα ανέλαβε (αντί της 331 Μοίρας) το ρόλο της Τακτικής Αεροπορικής Υποστήριξης Ναυτικών Επιχειρήσεων (ΤΑΥΝΕ), παραλαμβάνοντας τα βλήματα αέρος-επιφανείας (προσβολής στόχων επιφανείας) AM-39 Exocet Block 2 και ενσωματώνοντας ιπταμένους και τεχνικό προσωπικό με πείρα στη συγκεκριμένη αποστολή.
Η 332 Μοίρα έχει ως αποστολή τη διατήρηση υψηλού βαθμού αποτελεσματικότητας και ετοιμότητας διαμέσου της κατάλληλης οργάνωσης, της εκπαίδευσης του προσωπικού και της συντήρησης των διατιθέμενων μέσων και συστημάτων, με σκοπό την ανάληψη και την επιτυχή διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων οποτεδήποτε απαιτηθεί και σύμφωνα με τα ισχύοντα σχέδια.
Στην 332 ΜΠΚ υπηρετούν επί του παρόντος αεροσκάφη Mirage 2000EG/BG.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις