Η Λάρισα διδάσκει ποδηλατική κουλτούρα
Οδηγική παιδεία οφείλουν να έχουν και οι ποδηλάτες. Και ναι, αυτή μπορεί να διδαχθεί. Και όσοι δήμοι το εντάσσουν στις δράσεις τους είναι καλοί δήμοι.
Οδηγική παιδεία οφείλουν να έχουν και οι ποδηλάτες. Και ναι, αυτή μπορεί να διδαχθεί. Και όσοι δήμοι το εντάσσουν στις δράσεις τους είναι καλοί δήμοι.
Δυο σημαντικά λοιπόν προγράμματα εκπαίδευσης ποδηλατικής οδηγικής συμπεριφοράς, για μικρούς και μεγάλους, υλοποιεί στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Λαρισαίων, η Αντιδημαρχία Κοινωνικής Πολιτικής και Εκπαιδευτικών Δράσεων και η Πόλη που Μαθαίνει – Learning city.
Τα προγράμματα ονομάζονται «Κινούμαι με ποδήλατο με το παιδί μου» και απευθύνεται σε γονιό και παιδιά και «Eκπαίδευση κυκλοφοριακής αγωγής για παιδιά» που απευθύνεται σε μικρές ομάδες παιδιών.
Τα προγράμματα παρέχονται δωρεάν με την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων του ΕΟΔΥ, ενώ οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει από την ερχόμενη Δευτέρα να συνεννοηθούν με τους υπεύθυνους των δράσεων για τον καθορισμό των ραντεβού.
Ειδικότερα το πρόγραμμα «εκπαίδευση κυκλοφοριακής αρωγής για παιδιά» αφορά παιδιά ηλικίας 6-12 ετών που γνωρίζουν ποδήλατο και θα επισκέπτονται το πάρκο ως και 3 φορές με τα ποδήλατα τους, μαθαίνοντας βασικούς κανόνες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, αλλά και δεξιότητες ζωής για ασφαλή οδήγηση ποδήλατου.
Το πρόγραμμα «Κινούμαι με ποδήλατο και το παιδί μου» αφορά τον γονιό και το παιδί του/παιδιά του. Προϋπόθεση να έχουν και να κάνουν και οι δύο ποδήλατο και το παιδί να είναι 7 ετών. Κύκλος 3 μαθημάτων -συμβουλών για το πώς να μετακινούμαστε με ασφάλεια στην πόλη με το παιδί μας. Τί και ποιούς κανόνες ακολουθούμε, πως κινούμαστε σε πεζόδρομους, ποδηλατόδρομους και δρόμους ήπιας κυκλοφορίας μαζί.
Αφετηρία εκπαίδευσης το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής του Δήμου Λαρισαίων στο Αλκαζάρ.
Πρωτοπόρος η Λάρισα στα έργα Βιώσιμης Αστικής Κινητικοτητας
Η Λάρισα, είναι η πρώτη πόλη της χώρας που υλοποιεί έργα Βιώσιμης Αστικής Κινητικοτητας με στόχο τη βελτίωση μετακινήσεων και προσβασιμότητας, η μείωση των ατυχημάτων, η μείωση ατμοσφαιρικής ρύπανσης και θορύβου καθώς και η αναβάθμιση ποιότητας ζωής στην πόλη.
Για να εξελιχθεί η Λάρισα σε μια πόλη φιλική στις ήπιες μετακινήσεις, με σεβασμό στο δημόσιο χώρο, μία πόλη για τον άνθρωπο πρέπει να ξεπεραστούν νοοτροπίες για την αλόγιστη χρήση του Ι.Χ στο κέντρο, την σωστή χρήση των ΜΜΜ, του ποδηλάτου και εναλλακτικών μέσων μετακίνησης.
Ο Λαρισαίος πολίτης είναι εξοικειωμένος με την πεζή μετακίνηση καθώς την δεκαετία του ’90 η μορφή της πόλης άλλαξε με την εκτεταμένη πεζοδρόμηση. Τώρα που δημιουργούνται οι συνθήκες μείωσης των αναγκών μετακίνησης με Ι.Χ οι πολίτες έχουν να εκπαιδευτούν στην χρήση του ποδηλάτου και στην σωστή χρήση των δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με οποιοδήποτε όχημα.
Η ενσωμάτωση του ποδηλάτου ως βασικό μέσο μετακίνησης δίνει την ευκαιρία στους πολίτες να διαμορφώσουν εκ νέου μια αστική κουλτούρα. Απαιτείται όμως η ευαισθητοποίηση τους ως προς την αλλαγή συμπεριφορά και νοοτροπίας. Για να επιλέξουμε το ποδήλατο για τις μετακινήσεις μας πρέπει να έχουμε κατανοήσει ποιος είναι ο ρόλος μας για το περιβάλλον και την λειτουργία της πόλης. Πρέπει να έχουμε κατανοήσει τα οφέλη στην ατομική σωματική και ψυχική υγεία.
Με δημόσια μέσα συγκοινωνίας, περπάτημα , ποδήλατο όλα θα κυλούν πιο αποτελεσματικά. Οι δρόμοι της πόλης με την διαμόρφωση τους εκπαιδεύουν τους οδηγούς στο τι σημαίνει προσοχή και σεβασμός σε πεζούς και ποδηλάτες.
Στην περίοδο πανδημίας κατά την διάρκεια της καραντίνας παρατηρήθηκε αύξηση χρήσης του ποδηλάτου είτε ως μέσο μετακίνησης είτε και ως μέσο άθλησης ελλείψει άλλων εναλλακτικών αθλητικών δραστηριοτήτων. Το ποδήλατο μπαίνει σε πάρκα, πλατείες, πεζόδρομους, ποδηλατόδρομους, δρόμους ήπιας κυκλοφορία.
Τα οχήματα κινούνται με όριο ταχύτητας 20χλμ στους δρόμους ήπιας κυκλοφορίας και η Λάρισα μετασχηματίζεται σε μια σύγχρονη μεγαλούπολη-για τα ελληνικά δεδομένα-που αλλάζει πρώτα την κουλτούρα της και μετά την πραγματικότητα της.
Το πρόγραμμα
Το πρόγραμμα των δράσεων ανά πρόγραμμα για εκείνους που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν.
- ΗΠΑ: Μειώθηκαν οι θάνατοι από υπερβολική δόση σε ποσοστό ρεκόρ σε ένα χρόνο
- Βόρεια Κορέα: Ο πρόεδρος Κιμ διατάσσει να αρχίσει «μαζική παραγωγή» drones εφόδου
- Ρολόι του Τζον Λένον επιστρέφεται στη Γιόκο Όνο ως νόμιμη ιδιοκτήτρια
- Γιοβάνοβιτς: «Είμαι απογοητευμένος – Δεν ήμασταν τόσο καλοί για να ικανοποιήσουμε τον κόσμο»
- Πρωταθλητής η ΔΕΗ στην πράσινη μετάβαση της ΝΑ Ευρώπης
- Μαυροπάνος: «Κρατάμε το καλό μέρος που είχαμε στο δεύτερο μέρος, πρέπει να δουλέψουμε όμως»