Σουηδική «ουδετερότητα» στη μάχη για το κλίμα
Στον 21ο αιώνα χρειάζεται να παράγουμε, να καταναλώνουμε και να μετακινούμαστε με βιώσιμο τρόπο
Αλήθεια πρώτη, αδιαπραγμάτευτη: Στον 21ο αιώνα, η οικονομική ευημερία και οι μετακινήσεις δεν είναι εφικτό να αποσυνδέονται από την προσπάθεια για αντιστροφή της κλιματικής αλλαγής. Χρειάζεται να παράγουμε, να καταναλώνουμε και να μετακινούμαστε με βιώσιμο τρόπο.
Αλήθεια δεύτερη, σχετική: Η ηλεκτροκίνηση είναι λύση για μεταφορές πιο φιλικές απέναντι στο περιβάλλον. Ισχύει, αλλά υπό προϋποθέσεις, όπως ότι η παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας θα γίνεται από ανανεώσιμες πηγές.
Αλήθεια τρίτη, προφανής: η προστασία της ανθρώπινης ζωής «στο δρόμο» έχει νόημα μόνο αν προστατεύουμε τον κόσμο που την περιβάλλει.
.
Ποιο είναι το νήμα που συνδέει τις παραπάνω προκλήσεις για τους κατασκευαστές -και τους χρήστες- αυτοκινήτων; Η ανάγκη ρήξης με κατεστημένες αντιλήψεις και πρακτικές. Όσον αφορά την αυτοκινητοβιομηχανία, αυτό σημαίνει όχι απλώς μια «στροφή στα ηλεκτρικά», αλλά ένα ριζικά νέο business model. Σαν αυτό της Volvo, η οποία πρόσφατα παρουσίασε το πρώτο αποκλειστικά ηλεκτρικό αυτοκίνητό της, το C40 Recharge, ενώ έχει ήδη λανσάρει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, XC40 Recharge.
Η σουηδική εταιρεία εξακολουθεί να λειτουργεί με αποστολή τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Πλέον, όμως, βάζει δίπλα της έναν ακόμη πυλώνα: τη βιωσιμότητα. Μέχρι το 2030, η Volvo θα έχει μετασχηματιστεί σε κατασκευαστή αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκίνητων, οδηγώντας τις εξελίξεις στην κατηγορία των premium ηλεκτρικών. Η εγκατάλειψη των κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι μόνο ένα από τα βήματα που πρέπει να γίνουν ώστε να εκπληρωθούν οι φιλοδοξίες της Volvo, που σχεδιάζει να έχει γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2040.
Το φιλόδοξο πλάνο της νέας, «ηλεκτρικής» Volvo περιλαμβάνει αλλαγές σε όλα τα επίπεδα της λειτουργίας της και της επικοινωνίας με τον πελάτη. Και η εταιρεία το εφαρμόζει όχι μόνο διευρύνοντας το δίκτυο των εργοστασίων της που λειτουργούν με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αλλά δεσμεύοντας και τους προμηθευτές της να κάνουν το ίδιο. Επιπλέον, η Volvo περιορίζει τις εκπομπές ρύπων στις εγκαταστάσεις της και στις μεταφορές των προϊόντων της: μόνο τα 2 τελευταία χρόνια, χάρη στη διεύρυνση των σιδηροδρομικών μεταφορών και τη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων στις οδικές μεταφορές των νέων αυτοκινήτων της, έχει πετύχει εξοικονόμηση 20.000 τόνων CO2.
.
Επιπλέον, η Volvo μετατοπίζει σταδιακά την επαφή με τον πελάτη στο διαδίκτυο, περνώντας σε σύγχρονα μοντέλα πώλησης, ενώ πρωτοστατεί στην ανακύκλωση υλικών και την επαναχρησιμοποίηση εξαρτημάτων, συμπεριλαμβανομένων κινητήρων και κιβωτίων. Πόσο σημαντικό είναι αυτό; Αρκεί να αναφέρουμε ότι μετά την επανακατασκευή προκύπτει ένα καινούργιο εξάρτημα για το οποίο απαιτήθηκε 85% λιγότερη πρώτη ύλη και 80% λιγότερη ενέργεια.
Μάθετε περισσότερα εδώ.
- Βερόνα – Ίντερ 0-5: Άνετη, ωραία και στην κορυφή!
- Πόλεμος στην Ουκρανία: Χιλιάδες Βορειοκορεάτες σε πολεμική ετοιμότητα – Απειλές Πούτιν για εκτοξεύσεις πυραύλων
- Τραμπ: Ποια θα είναι η θέση του στον ισραηλινό εποικισμό της Δυτικής Όχθης;
- Τα Ανώγεια ανάμεσα στα καλύτερα χωριά για να επισκεφθείς το 2025
- «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Το 4ο OT FORUM έρχεται…
- Πέρασε από την Καβάλα η ΑΕΛ (3-0) – «Κόλλησαν» στο μηδέν ΑΕΚ Β’ και Παναχαϊκή (0-0)