Ο «φρικιαστικός» πίνακας με τον αποκεφαλισμό – Βρέθηκε σε μια σοφίτα και πιστεύεται ότι ανήκει στον Καραβάτζιο
Ο «φρικιαστικός» πίνακας με τον αποκεφαλισμό, που ανακαλύφθηκε τυχαία σε μια σοφίτα. Πιστεύεται ότι ανήκει στον Καραβάτζιο και η αξία του αγγίζει τα 136 εκατ. δολάρια
- Αίθριος ο καιρός την Πέμπτη, καταιγίδες από την Παρασκευή - Έρχονται «λευκά» Χριστούγεννα
- Τον απόλυτο εφιάλτη έζησε μαθητής από την Πάτρα σε πενθήμερη - Του έδωσαν ποτό με ούρα και τον χτύπησαν
- «Τουλάχιστον 100 Βορειοκορεάτες στρατιωτικοί σκοτώθηκαν σε μάχες στο Κουρσκ»
- Νεκρός ανασύρθηκε από τα συντρίμμια γάλλος υπήκοος στο Βανουάτου μετά τον σεισμό των 7,3 Ρίχτερ
«Η Ιουδίθ αποκεφαλίζει τον Ολοφέρνη». Είναι το θέμα ενός πίνακα του Καραβάτζιο, που ανακαλύφθηκε το 2016 και η αξία του αγγίζει τα 136 εκατομμύρια δολάρια.
Στην Παλαιά Διαθήκη, η Ιουδίθ αναφέρεται ως μια Ιουδαία χήρα, η οποία με την πίστη της στον Θεό εμψυχώνει τους πολιορκημένους συμπατριώτες της και σκοτώνει τον αρχηγό των Ασσυρίων Ολοφέρνη, με αποτέλεσμα οι Ασσύριοι να τραπούν σε φυγή και να σώσει τον λαό της.
Ο συγκεκριμένος πίνακας βρέθηκε το 2014 τυχαία σε μια σοφίτα ενός σπιτιού στην Τουλούζη, όταν οι ιδιοκτήτες αποφάσισαν να ανοίξουν το σφραγισμένο δωμάτιο για να το επισκευάσουν, καθώς υπήρχε διαρροή. Μόλις μπήκαν στο δωμάτιο, έμειναν άφωνοι με το θέαμα που αντίκρισαν. Ένας μεγάλος μπαρόκ πίνακας, ο οποίος απεικόνιζε μια φρικιαστική σκηνή. Η οικογένεια κάλεσε ένα φίλο τους δημοπράτη, ο οποίος, αφού το καθάρισε, ενημέρωσε τον εμπειρογνώμονα, Ερίκ Τουρκέν, ο οποίος διαπίστωσε ότι είχε φιλοτεχνηθεί πριν από 400 χρόνια.
Είχε μεταφερθεί στη γαλλική πόλη από έναν αξιωματικό του Ναπολέοντα και βρισκόταν στη σοφίτα για περισσότερα από 150 χρόνια.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, χρονολογείται μεταξύ 1600-1610 και ο καλλιτέχνης που τον είχε φιλοτεχνήσει ήταν ο Καραβάτζιο, καθώς το φως, η ενέργεια, η τεχνική και το άγριο θέαμα ταίριαζαν στο μεγάλο Ιταλό ζωγράφο.
Ωστόσο, δύο μελετητές έργων τέχνης συμπέραναν ότι μπορεί να ανήκε σε έναν Φλαμανδό ζωγράφο, τον Λουί Φρινσον, ο οποίος έζησε την ίδια περίοδο με τον Καραβάτζιο και είχε το ίδιο στυλ ζωγραφικής. Μάλιστα, είχε αντιγράψει μια σειρά από έργα του Καταβάτζιο, οπότε θεώρησαν πιθανό να ήταν δικός του πίνακας.
Σημειώνεται ότι ο Ιταλός ζωγράφος είχε αποτυπώσει ήδη μια φορά τον αποκεφαλισμό του Ολοφέρνη και πολλοί φιλοτέχνες θεώρησαν ότι αυτή ήταν μια διαφορετική εκδοχή του έργου.
Το μόνο σίγουρο είναι πως δημιουργήθηκε την εποχή που έζησε ο ζωγράφος.
Η γαλλική κυβέρνηση αποφάσισε ότι θα παρέμενε σε γαλλικό έδαφος, μέχρι να μελετηθεί και απαγόρευσε την έξοδο του πίνακα από τη χώρα.
Πηγή: Μηχανή του Χρόνου
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις