Μια εικαστική παρέμβαση για την πολιτική ανυπακοή
Μια εικαστική παρέμβαση στο κέντρο της Αθήνας με θέμα την πολιτική ανυπακοή
Αν βρεθείτε αυτές τις μέρες στη διασταύρωση Σταδίου και Αιόλου, ένα από τα πιο πολυσύχναστα, τουλάχιστον πριν την πανδημία, μέρη της Αθήνας, και κοιτάξετε τη γυάλινη πρόσοψη του πρώτου ορόφου, θα δείτε κάτι που στην αρχή θα σας φανεί ως διαφήμιση, όμως θα καταλάβετε ότι είναι μια εικαστική παρέμβαση και μάλιστα γύρω από την έννοια της πολιτικής ανυπακοής.
Δημιούργημα της Αναστασίας Διαβαστή και της Δήμητρας Ιωάννου το έργο με τίτλο «Πολιτική Ανυπακοή» αποτελεί τμήμα του προγράμματος F.A.R. (Floor Area Ratio) – Συντελεστής Δόμησης.
Το F.A.R. χαρτογραφεί τις οικονομικές, πολιτισμικές και οικιστικές αλλαγές που εκτυλίσσονται στην πόλη, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα πολλαπλές αφηγήσεις και εικόνες για το παρόν και το μέλλον της Αθήνας.
Το πρόγραμμα αναπτύσσεται μέσα από τρία διαδοχικά αυτοτελή επεισόδια: Ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2020 με ένα κοινοτικό, διαδικτυακό ραδιόφωνο και μια εικαστική παρέμβαση στον εξωτερικό χώρο του 3 137, συνεχίζεται τώρα με μια σειρά δράσεων και εικαστικών έργων στον δημόσιο χώρο της Αθήνας και θα ολοκληρωθεί με μια ομαδική έκθεση στο 3 137 το φθινόπωρο του 2021.
Όπως αναφέρουν οι συντελεστές του προγράμματος, «Πέρα από σημείο αναφοράς και πηγή έμπνευσης, το αστικό τοπίο γίνεται πεδίο δράσης μέσα από μια σειρά εικαστικών παρεμβάσεων στον δημόσιο χώρο της Αθήνας. Οι παρεμβάσεις αυτές έχουν στόχο να διεγείρουν τη φαντασία των περαστικών και να οδηγήσουν σε απρόσμενες συναντήσεις με τους κατοίκους της πόλης. Αποσκοπούν επίσης στο να τονίσουν νοηματικές συνδέσεις μεταξύ του υλικού κόσμου που μας περιβάλλει και των οικονομικών μοντέλων που καθορίζουν τη λειτουργία του. Στόχος μας είναι να αναπτυχθούν νέες σχέσεις ανάμεσα σε κοινότητες της πόλης και να ξεκινήσουν συζητήσεις γύρω από την αναγκαιότητα της συμβίωσης και της συνεργασίας.»
Το έργο Πολιτική ανυπακοή οικειοποιείται τη φόρμα των διαφημιστικών ταμπλό και τον λόγο των πολιτικών αφισών. Το λεκτικό του έργου ανανεώνεται σε εβδομαδιαία βάση, δημιουργώντας έτσι σύμφωνα με τις δημιουργούς «μια αφήγηση που θα ξαφνιάσει τους περαστικούς και θα δώσει νέους ορισμούς και επιχειρήματα για την κεντρική έννοια που πραγματεύεται η παρέμβαση.»
Το F.A.R. (Floor Area Ratio) – Συντελεστής Δόμησης μέρος II, πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, του Outset Contemporary Art Fund Greece, καθώς και με την υποστήριξη από τους Μαικήνες / Μυκήνες (το σχήμα μελών 3 137).
Σχετικά με τις καλλιτέχνιδες
Η καλλιτεχνική πρακτική της Αναστασίας Διαβαστή περιλαμβάνει επιτελεστικά, επιμελητικά, κινηματογραφικά και φωτογραφικά έργα. Αντλώντας στοιχεία από την ποπ κουλτούρα και την επικαιρότητα, δημιουργεί επιτελεστικά πειράματα που κινούνται στα σημεία διασταύρωσης της τέχνης και του ακτιβισμού. Τον Απρίλιο του 2019 ίδρυσε τον μόνιμο συνεργατικό χώρο STOA FEXI στην Ομόνοια. Ο χώρος στεγάζει, μεταξύ άλλων εγχειρημάτων, τη νέα της πρωτοβουλία NTIZEZA, μια καλλιτεχνική πλατφόρμα υποστήριξης, εκπαίδευσης και επιτελέσεων φεμινιστικής τέχνης.
Η Δήμητρα Ιωάννου πειραματίζεται με μορφές αφήγησης ή αντι-αφήγησης χρησιμοποιώντας διάφορα μέσα (γραφή, φωτογραφία, εκδόσεις). Είναι συγγραφέας των βιβλίων Electric Sarcasm (Ugly Duckling Presse, 2020) και Μια θάλασσα από σόγια (Futura, 2018). Το ποιητικό έργο της Πώς τα ποιήματα-πόλεις σε μουσική Στράτου Μπιχάκη επιλέχθηκε για τη ραδιοφωνική σειρά Radio_OCC της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση (2018). (Βίντεο)ποιήματα και φωτογραφίες της έχουν παρουσιαστεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα. Εκδίδει κι επιμελείται το εικαστικό και λογοτεχνικό περιοδικό A) GLIMPSE) OF).
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ
- Βατικανό: Μπορείτε να περιηγηθείτε ψηφιακά στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη