Πως ο Emilio Pucci έγινε «ο πρίγκιπας των prints»;
Ρευστά σχήματα, καλειδοσκοπικά μοτίβα και φωτεινά χρώματα: Εάν το Le Smoking του Yves Saint Laurent απελευθέρωσε τις γυναίκες, τότε τα ρούχα του Marquis Emilio Pucci της έδωσαν την ελευθερία κινήσεων νωρίτερα
Ρευστά σχήματα, καλειδοσκοπικά μοτίβα και φωτεινά χρώματα: Εάν το Le Smoking του Yves Saint Laurent απελευθέρωσε τις γυναίκες, τότε τα ρούχα του Marquis Emilio Pucci της έδωσαν την ελευθερία κινήσεων νωρίτερα. Τα εξαιρετικά ενδύματα του Ιταλού σχεδιαστή «ανασαίνουν» πάνω στη φιγούρα του σώματος με ζωηρές αποχρώσεις και ελαφριά υφάσματα, και αυτό το ιδιαίτερο δημιουργικό όραμα τον οδήγησε να βάλει τα θεμέλια ενός από τους πιο πολύχρωμους και ευφάνταστους οίκους μόδας στην ιστορία.
Από τις Άλπεις στο Κάπρι και πάλι πίσω
Η ιστορία ξεκίνησε το 1947, όταν ο Pucci, που γεννήθηκε το 1914 σε μια από τις παλαιότερες οικογένειες της Φλωρεντίας, περνούσε τις μέρες του μέσα το οικογενειακό του παλάτι στις Ελβετικές Άλπεις και τα αποκλειστικά θέρετρα του πιο λαμπερού ιταλικού νησιού της εποχής: το Κάπρι . Μεταξύ αυτών των μαγικών προορισμών, ο Pucci αντιμετώπισε ένα νέο κύμα ενεργών γυναικών που είχαν αφήσει πίσω τους μεταπολεμικούς περιορισμούς και απολάμβαναν μια νέα ελευθερία.
Ο Pucci, ο οποίος ήταν σπουδαίος αθλητής και οπαδός του σκι, σχεδίασε μια απλοποιημένη, γυναικεία στολή σκι που κατέληξε στις σελίδες ενός μεγάλου περιοδικού. Λίγο καιρό πριν ο σχεδιαστής άνοιξε την πρώτη του μπουτίκ το 1950, φυσικά, στο Κάπρι.
Η μπουτίκ οι διάσημες πελάτισσες
Η μπουτίκ ήταν ένας ζωντανός χώρος έμπνευσης και τέχνης όπου οι αστέρες του κινηματογράφου, οι πλούσιοι κληρονόμοι και οι βασιλείς έγιναν το αποκλειστικό του πελατολόγιο. Η πριγκίπισσα Γκρέις Κέλι του Μονακό, η ηθοποιός Σοφία Λόρεν και η Τζάκι Κένεντι ήταν οι αγαπημένες του πελάτισσες – μούσες. Τα ενδύματα ήταν εμπνευσμένα από μεσογειακά τοπία, έναν εκλεπτυσμένο συνδυασμό φωτεινών αποχρώσεων από κίτρινο λεμονί, ροζ μπουκαμβίλιες, λιλά, γαλάζιο και πράσινο φιστικί. Γυναίκες από όλο τον κόσμο έδεσαν σφιχτά τα μεταξωτά μαντήλια του, κούμπωσαν τα ελαφριά κοστούμια δύο κομματιών και τα αισθησιακά σφιχτά φορέματα, μια τέλεια αισθητική απόδραση από τις περιοριστικές μόδες της εποχής.
Η επανάσταση είχε αρχίσει, και ο τύπος χαρακτήρισε τον σχεδιαστή «ο πρίγκιπας των prints» για τα μοναδικά γραφικά του μοτίβα που δένουν με τα αφηρημένα σχέδια, γεωμετρικά σχήματα και μοτίβα εμπνευσμένα από το Palio της Σιένα, τα Μπατίκ Μπαλί και τα μωσαϊκά της Αφρικής και της Σικελίας.
Κάθε κομμάτι υπογράφηκε με το όνομα του σχεδιαστή, Emilio, με την ολόδικη του σφραγίδα.
View this post on InstagramA post shared by Luxury Vintage Collection (@millesime_vintagecollection)
Μετά τις επιτυχίες του Pucci χάρη στα καινοτόμα υφάσματα της μάρκας, ο σχεδιαστής επεκτάθηκε σε είδη σπιτιού, αθλητικά είδη και μια επιλογή από αξεσουάρ.
Τώρα, ο εκδοτικός οίκος Taschen κυκλοφορεί μια εκτεταμένη συλλογή σχεδίων, φωτογραφιών και αρχειοθετημένων εικόνων από το Ίδρυμα Emilio Pucci. Το υπερμεγέθη βιβλίο μας προσκαλεί να ταξιδέψουμε στο αισθητικό σύμπαν του Pucci μέσα από τα λόγια της Vanessa Friedman, συγγραφέα που προσφέρει ένα εξαιρετικό όραμα για τη ζωή ενός εξαιρετικού και ταλαντούχου ανθρώπου. Το βιβλίο συνδέεται με ένα πρωτότυπο τυπωμένο ύφασμα από τη συλλογή Emilio Pucci και το βιβλίο ξεκινά με έναν νέο πρόλογο της Laudomia Pucci, κληρονόμου της αυτοκρατορίας.
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ
- Βατικανό: Μπορείτε να περιηγηθείτε ψηφιακά στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη